Gå til innhold

prog. til å starte windows console

Anbefalte innlegg

Du sier at du ikke har noe annet alternativ enn å bruke VS6...

For å være helt ærlig... så tror jeg deg... ikke. Det er fullt mulig at du ikke vet.... om... andre, frie kompilatorer, men like fullt... finnes de...

Ta en titt på... mingw, dev-c++, eller... cygwin... alle tre er mye bedre, og alle er... gratis. Linux er også en mulighet, og har et... mye... bedre miljø for... programmering... enn Windows kan ha.

(Unnskyld pausene, jeg har sår hals i dag.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sier ikke at jeg ikke har noe annet alternativ enn å bruke VS6. Jeg sier at når jeg bruker VS6 har jeg ikke noe annet alternativ enn å bruke ".h"-endelse på iostream, men det hadde jeg visst allikevel hvis jeg definerte klassen, noe jeg ble fortalt tidligere i denne tråden.

Hva er så poenget ditt? Les posten før du begynner å hakke. Jeg vet utmerket godt at jeg har mange andre valg enn VS6, men bruker det, fordi jeg er komfortabel med det. Har flere kompilatorer liggende, har forsøkt enkelte i Linux også, men nei, jeg holder meg til VS6 til jeg får installert VS2003 straks...

Lenke til kommentar

Men jeg har ikke noe særlig gevinst av det, siden jeg bruker c++ på lærebasis, og til algoritmekonstruksjon, ikke til å lage seriøse programmer. Da foretrekker jeg C#.

Gi meg heller gode grunner til å skifte kompilator, og forslag til hva som er bedre. Å si "VS6 er en drittkompilator" sier meg egentlig ingen ting. Og så er det kanskje noe med måten man sier det på. Enkelte er litt vel "briljerende" i blandt.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Natch.

Jeg har ikke sagt noe om VS6 bortsett fra at det er en gammel kompilator, noe du allerede visste.

Jeg har gitt alternativer - dev-c++, cygwin, mingw osv., men du sier at du alt kjenner til de. Da har jeg ikke noen flere alternativer... personlig synes jeg Linux har et mye bedre utviklingsmiljø, men det er din sak hva du bruker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

mingw-g++ er da viddellig ganske elendig sammenlignet med selv VS6 sin c++-kompliator. men mingw-gcc er kjempefin hvis det bare er c du skriver. Og det er heller ikke mange av oss som har råd til å punge ut flerfoldige tusenlapper for VS.NET - og det har jeg heller aldri tenkt å gjøre da jeg ikke sitter på noen windowsplattform. Vaughn: til din informasjon er ikke dev-c++ en kompliator, det er et utviklingsmiljø, som svært ofte brukes og sendes med mingw.

Lenke til kommentar

nå har jeg aldri prøvd mingw. men hvis det bare er en halvveis bra port av g++ er det 10000 ganger bedre enn vc6.

må også få lov å spørre om den signaturen din. Hva er ondt med STL? hvorfor skal jeg boikotte det? det at du sier at STL er ondt og at mingw-g++ er en dårligere kompilator enn vc 6 sin sier vel bare noe om din egen uvitenhet om c++.

Endret av saboi
Lenke til kommentar

saboi: signaturen skal endres. det kom av noe dritt jeg leste tidlig da jeg begynte med C, men etterhvert som jeg har mer eller mindre gått over til objektorientert programmering har jeg endret mening. VS6 sin kompliator lager raskere kjørbar kode enn mingw-g++, og

mingw-g++ har mye større størrelse på programmene som lages,(uten debugsymboler) selv stter strip. men at gcc er mere oppdatert er jo et faktum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...