Beeee183 Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Veit detta er veldig simpelt, men jeg er totalt noob og prøver å lære... får det ikke helt til å funke... #include <iostream> main() { cout << “cout << “; } Hva er feil / mangler eller er jeg helt på jordet ? Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Er det ikke: #include <iostream.h> ? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Hva er feil / mangler eller er jeg helt på jordet ? Ja - vet ikke hva du er ute etter? "Hello world" er tatt opp 15000 ganger i dette forumet (hehe) .. så søk litt. Nicklas: Nei, definitvt ikke; finn deg en ny bok. Edit: Ta en titt på http://www.cpp.no/faq/ Endret 22. august 2004 av søppel Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) HÆØÅ !!!?!?! ! Boka det står i heter "Standard C++ Bible" da må jeg kjøpe en ny da ? EDIT: Jeg så feil, jeg blandet denne boka med en webside jeg leste på Endret 23. august 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
Klette Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Hvis den er gammel ja, C++ blir oppdatert i løpet av årene vet du _før_ var det med .h , nå er det uten =) Endret 23. august 2004 av Klette Lenke til kommentar
søppel Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Standaren er fra 1998, det er en del år siden. (det var noen (små?) endringer i 2003 også) Lenke til kommentar
Klette Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Burde vel egenltlig tatt dette i en pm, men er for lat.... =) Linkene i FAQ'en i signaturen din funker ikke søppel =) Lenke til kommentar
søppel Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Joda, de gjør det - men det er ikke alle sidene som er skrevet ennå .. :] (også lat) Endret 25. august 2004 av søppel Lenke til kommentar
-morten Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Uten .h må man jo spesifisere namespace for cout da, noe han ikke hadde gjort... :-) Lenke til kommentar
søppel Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Noe "med .h" finnes ikke, så ja - han må og måtte ha spesifisert namespacet. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Finnes det ikke noe "med .h" sier du? Hva er det egentlig du legger i det? Jeg har da alltid brukt .h, når jeg bruker MS VC++ 6.0. Hvilken kompilator regnes som "rett" å bruke? Lenke til kommentar
saboi Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 standard c++ headere skal ikke ende med .h. altså iostream ikke iostream.h osv. De gamle c-headerne skal begynne med c og slutte uten .h. f.eks math.h -> cmath stdio.h -> cstdio osv. vs 6 følger standarden utrolig dårlig og er en utrolig dårlig kompilator. de nyeste kompilatorene begynner å bli bedre på dette som f.eks gcc og msvs .net 2003 Lenke til kommentar
søppel Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) http://www.cpp.no/lars/ticpp-v1/Chapter02.html#Heading78 (bekrefter i grunn bare det saboi sa) Det er meningen at både kompilere og kode skal følge standaren: http://webstore.ansi.org/ansidocstore/prod...EC+14882%2D2003 Så hva som er "rett" (på begge sider av "gjerdet") er til en hver tid opp til gjeldende standard. Endret 28. august 2004 av søppel Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Ja, jeg skjønner. Men når valget mitt til C++ er VS6, så har jeg ikke noe annet valg enn "iostream.h", etter som dette er det eneste som funker. Så da er det jo på sett og vis det "rette" for meg, og antakeligvis en del andre. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Forumet har navnet "C/C++", ikke "VS6" - men er enig i at det er greit å ha litt peil på det praktiske også. Tror de fleste som begynner med C/C++ nå (det er hos disse dette spm. er interesannt) velger en nyere kompiler enn VS6 (selges den fortsatt?) når de eventuellt skal kjøpe noe eller laste ned en av de frie alternativene. Den er tross alt > 6 år gammel, og har aldri vært god. Som sagt - er enig i at det er greit å ha peil på det praktiske; men til en som spør hva som er rett, ville jeg sagt "iostream" (uten .h), siden det .. er det som er "rett", noe annet; og kompileren er der "feilen" sitter. Endret 29. august 2004 av søppel Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Ja, jeg skjønner. Men når valget mitt til C++ er VS6, så har jeg ikke noe annet valg enn "iostream.h", etter som dette er det eneste som funker. Jeg har alltid brukt <iostream> i VS6, det er ikke noe problem. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) jaha..? jeg får bare error jeg.. EDIT: Hva gjør jeg for å kompensere for at h'en er borte? En eller annen som snakker om å spesifisere namespace for cout.. Noen..? Endret 29. august 2004 av Geofrank Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 #include <iostream> using namespace std; int main() cout << "Hello World!" << endl; return(0); } Det burde virke. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeje, har konvertert samtlige av mine programmer og kodesnutter til STANDARD C++. Så har jeg i alle fall lært noe nytt idag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå