BrukerSlettet Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Skal kjøpe ny pc. Skal ha meg noe rundt 160 GB HD. Har lyst på en litt stillegående og rask HD. Noen anbefalinger om hvilket merke jeg bør kjøpe? Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Ta en titt på det som finnes av ukens-tilbud på de forskjellige nettbutikker og kjøp det som passer lommeboken. HD valg av merke er veldig person avhengig, alt etter hvem du spør. Les tester. Endret 22. august 2004 av Blacksheep Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Denne er stille og kjapp Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Maxtor, Seagate og Western Digital er bra. Samsung har blitt enormt mye bedre i de senere år, og er omtrent på samme nivå. Ett fett mellom disse. Jeg er skeptisk til Fujitsu, og Hitachi/IBM er penger ut av vinduet. Skrot! Endret 22. august 2004 av Aetius Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Seagate er et godt kjøp. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Seagate barracuda er de stilleste diskene du får fatt i. Ellers så er harddisker mye det samme i mine øyne. Både ytelsesmessig og stabilitetsmessig har de forskjellige produsentene blitt mer og mer like over årene. Skal du derimot ha mest for pengene, så gå for denne: https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?sprog...47&varenr=29671 160gig for 750. Mye for pengene, og rask i tillegg (8Mb cache) -Stigma Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Seagate er min klare favoritt, ingen disker som har feilet enda og stillegående, men koster ofte litt mer. Hitachi komme også godt ut i min bok (nei de er ikke så dårlige som de gamle IBM diskene Aetius!). WD er rimelige men bråker litt og jeg har vel hatt nesten 50% feil på disse, flere DOA Maxtor har jeg ikke hatt mange av, men de BRÅKER (#¤%/&/(#¤ irriterende høyfrekvent lyd) også hatt et par som har feilet. Fujitsu bør du bare styre unna, der jeg jobbet for et års tid siden returnerte vi kassevis av fujitsu disker til leverandør som hadde feilet innen 6mnd. Samsung har jeg enda ikke prøvd..... Lenke til kommentar
handuet Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 hw.no's hardisk-"roundup" bør gi deg en inntrykk av hvordan de forskjellige merkene er støy- og ytelsesmessig Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Hitachi komme også godt ut i min bok (nei de er ikke så dårlige som de gamle IBM diskene Aetius!). Jeg tenkte ikke på "DeathStar"-serien heller. Eneste diskene jeg noensinne har hatt spektakulære crash på har vært relativt nye IBM/Hitachi-disker. Supporten fra Hitachi har også etter min erfaring vært regelrett elendig. For eksempel tok det dem over tre måneder å skaffe meg en ny laptop-disk da den jeg hadde plutselig og uventet kreperte. Har også opplevd at verktøy spesielt utviklet for bruk på IBM/Hitachi-disker ikke har funket på nettopp de diskene - med den begrunnelse at de ikke var IBM/Hitachi-disker. Jeg slenger ikke mere penger i den retningen, det kan jeg love deg! Med unntak av IBM/Hitachi-diskene og en enkelt Seagate 2.1 GB, har alle harddiskene jeg noensinne har hatt vært Maxtor-disker, fra min første på 345 MB og til dagens system (2x200GB+120GB+80GB) og jeg har aldri hatt problem med en eneste av dem. Basert på egen erfaring kjøper jeg konsekvent Maxtor, såfremt det er mulig. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Seagate eller Samsung. Hør, hør. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Ser at folk synes IBM Deskstar er noe drit. Har to stykker av sorten i bruk. Kjempedisker Det er 2stk IBM Deskstar 80GB. Lenke til kommentar
nahoy Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Har hatt dårlige erfaringer med IBM's disker jeg og. 3 av 3 disker gikk i stykker i løpet av et år. Kjøper aldri noe fra dem igjen. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Samsung spinpoint 7200 160gb, 8 mb cache er en disk jeg vill anbefale. Den er kjapp i tillegg totalt lydløs. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Samsung spinpoint 7200 160gb, 8 mb cache er en disk jeg vill anbefale. Den er kjapp i tillegg totalt lydløs. Den eneste disken som er totalt lydløs er en ødelagt en (eller alternativt en som ikke er tilkoblet strøm ). Fordi om dine andre vifter tilfeldigvis drukner ut lyden med enda høyere lyd, så betyr ikke det at den er noe i nærheten lydløs. Men ja, Seagate diskene er de mist bråkende. Såpass mye er jeg enig med =) -Stigma Endret 23. august 2004 av Stigma Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 til opplysning.. har ikke vifter i maskinen. utenom en mist vifte som puster på diskene.. Og jeg tror du er lur nokk til å fatte hva jeg mente med totalt lydløs Men Seagate diskene er også veldig stille.. hadde en Seagate 120 gb disk og 160 gb samsung disken.. kunne ikke høre forskjell.. men at samsung disken er raskere, ja.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Sorry, jeg leste Samsung som Seagate i farten. Har ingen erfaring med Samsung. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå