Sjøbanan Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg har kjøpt meg prix pcen. Det som hvar så greit var att jeg slapp og innstalere windos Men så finner jeg ut at det er masse rot på pcen. eks Pcen er 200gb og delt in i 3 partisjoner 1 som heter boot © en som heter backup (d) og en som heter recover (E) den ene inneholder feks 92 gb og har 90 gb ledig . den adnre inneholder 91 gb og har 89 gb ledig. lurer på om det er noen som har forslag til hva jeg kan gjøre Lenke til kommentar
Musty Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 kommer jo an på hva du VIL gjøre det? Jeg ville nok formattert hele greia, laget en eller to partisjoner, og installert windows på nytt uansett.. Hvis der er masse på (D) og (E) som du ikke vil ha kan du jo bare formattere de... Lenke til kommentar
monstar Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Kjør windows cden i dos, og slett partisjonene. Enkelt å greit.. Lenke til kommentar
whom Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 bruk programmet partition magic... funker helt fint til å overføre gb fra og tilpartioner, men koster penger. Ellers er det også et alternativ å bare formatere da... Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Men ossen vet jeg hva jeg ikke trenger osv Lenke til kommentar
entonic Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 har samme pc og samme "problem" er det en løsning utenom å formatere? Lenke til kommentar
sentry Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Hva er innholdet på den partisjonen som heter Recovery? For meg så høres det ut som om windows imaget til pcene ligger på den partisjonen. Kan jo være kjekt å ha i visse situasjoner. Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Hva er innholdet på den partisjonen som heter Recovery? For meg så høres det ut som om windows imaget til pcene ligger på den partisjonen. Kan jo være kjekt å ha i visse situasjoner. det ligger: En mappe som heter Recover og inneholder:Factory.002 Factory.003 Factory.Pq1 uten om dette liger det en fil som ikke ligger inne i mapen som heter swconf.dat Lenke til kommentar
entonic Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Hva er innholdet på den partisjonen som heter Recovery? For meg så høres det ut som om windows imaget til pcene ligger på den partisjonen. Kan jo være kjekt å ha i visse situasjoner. det ligger: En mappe som heter Recover og inneholder:Factory.002 Factory.003 Factory.Pq1 uten om dette liger det en fil som ikke ligger inne i mapen som heter swconf.dat jepp og på backup (d:) ligger drivere og diverse programmer det kom heller ikke en Windows cd med. Lenke til kommentar
sentry Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Siden den ene filen heter .pqi så er det et powerquest image. Er filene delt opp i cd format? (650 - 700 mb) Det er dette imaget som da blir brukt for å gjenopprette pcen. Hvis du brenner ut filene på en cd så vær obs på at du må ikke brenne cden på mer en 4x. Brenner du med høyere hastighet så vil du ikke få restoret dette. Edit: Det er dette imaget som er din windows cd Endret 22. august 2004 av sentry Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Fikk med en windows cd og da.. Ser ut til at filene som ligge på backup bare er driver innstalasjoner Så dette er hva jeg kommer til og gjøre. Flutte all mulig plass fra boot der alle driverene og windows er innstalert med partisjon magic, til backup som jeg sjiter navn på. da får jeg en partisjon med drivere og windows på, en backup for lett formatering eks og en for spill programmer mp3 osv Hva synes dere? Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Hvis det kan være til noen nytte kan du gå på administrative tools -> Computer Management -> Storage -> Disk Management! Der får du opplyst hvilke partisjoner du har ol. Det vil også være en rubrikk der du blir opplyst om upartisjonert plass! Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Drit med rot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå