jocke Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Kopiere alt du har av filer, eller laste opp egne som andre kan laste ned. Kopiere filer jeg DELER kan dem. Men gjør det noe da? Å dele private filer (som du ikke vil at INGEN andre enn den som SKAL ha det, får det) via vanlig FTP blir litt for dumt. Da gir man en CD personlig, eller sender kryptert mail. Jeg vil ikke bruke det faktumet som noen slags form for sikkerhet. Er du sikker på at det er lovlig å lytte på andres trådløse nett? Er vel lov, men å bruke det er noe annet. Men om det er sikret trådløst nettverk, brytes norsk lov idet noen bryter seg forbi sikringen. Så sammenlikningen av kabelbasert/trådløst ble litt tynn. Dog skal man være inside om man sniffer på kabel. Om noen skulle sniffe mitt nettverk, må dem gå inn i huset mitt - ulovlig. Derfor sammenlikningen. Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 du sier at du overfører filer fra skolen.. det er da sikkert plenty av plasser folk kan sitte å sniffe der? har de kansje et trådløsnett også? Hva med dine venner? bruker de trådløst? Isåfall kan folk som sitter utenfor og sniffer lett få tak i passordet. Selv bruker jeg Linux, og for å overføre filer hjem bruker jeg scp eller Konqueror sin fish-funksjon. Dataen overføres da via SSH, noe jeg ikke har betenkeligheter med. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Har prøvd meg såvidt på Linux uten hell før, så det blir nok et FTP program av noen slag. Tror jeg går for GulidFTPd. Men kan noen gi meg forslag på gode/raske servere a? Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) anbefaler bulletproof jeg å! jeg brukte guiden på ocshoot (tror jeg) og brukte ikke mer enn kanskje en time på å sette meg inn i det. anbefales virkelig. EDIT: følg denne guiden så lærer du deg bpftp veldig lett. Endret 23. august 2004 av Dimensionx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå