Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hjemmenettverk . .


Anbefalte innlegg

hei!

 

hjemme har jeg 2 dataer. den ene er en stasjonær Windows XP Home Edition og en bærbar med windows XP pro. Begge er koblet til internett trådløst (3Com router) og kommer fint på internett...

 

nå ønsker jeg altså å koble disse sammen i et hjemmenettverk, men det klarer jeg altså ikke... har lest flere guider, men klarer det rett og slett ikke! har kjørt veiviser for å opprette nettverk og det går greit.. finner da den stasjonære i arbeidsgruppen MsHome og datamaskinnavn Stasjonær. deretter kjørte jeg veiviseren på den bærbare, men her stopper det opp... aner ikke hva jeg gjør galt og kan veldig lite om dette.. kunne trenge litt hjelp her... men som sagt er jeg så blank at jeg vil ikke ha en avansert forklaring, men en steg-for-steg forklaring

 

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Del en mappe på hver av maskinene

2. Åpne Explorer og skriv \\"navnet på den andre datamaskinen" i adressefeltet og trykk enter.

 

Det skal være så enkelt, men dersom det ikke fungerer kan du prøve å skrive inn IP adressen til den andre maskinen i steden for navnet.

Lenke til kommentar

jeg har ikke kommet så langt at begge pc'ene er på nettverket... oppretter nettverket på vertsmaskinen (stasjonære) og deretter kjører jeg veiviseren for å koble til nettverk på den andre... da får jeg valget mellom å koble til med Dial-up eller VPN.. har prøvd begge deler, men får det ikke til å virke.

 

bruker jeg XP cd'en til den stasjoinære på den bærbare får jeg beskjed om at jeg ikke kan koble til nettverk fordi den bærbare tilhører et domene!

 

skrivebord.jpg

 

hjelper dette bildet med å forstå?

Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.

Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene våre angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...