Gå til innhold

Hvordan hente ut stillbilder fra film

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har nå prøvd å søke gjennom dette forumet for å se om noen har samme problem, men søkemotoren ga kun feilmld.

En venninde av meg har filmet endel, og lagt noen stillbilder midt i filmen - brukt et Panasonic NV-GS50. Programvare tilgjengelig er Pinnacle Studio 8.1.1.

Hun vil hente ut disse stillbildene fra filmen, for å muliggjøre utskrift. Hvordan kan dette gjøres? Antar at de må hentes ut og lagres/konverteres til .jpg eller noe sånt. Jeg har prøvd litt selv nå, men jeg har absolutt ingen erfaring med bilde/film, og er derfor totalt noldus på dette (dvs. ikke så mye til hjelp).

Setter pris på raske tilbakemeldinger!

mvh

Escariot

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører Studio 9, så jeg kan bare si hvordan det gjøres i dette programmet.

Jeg forutsetter at du har en videofilm tilgjengelig og at du har fått lagt den ned på tidslinjen

Gå i "Edit" modus (fane nr 2).

Velg Toolbox>Grab video (du får da opp et nytt vindu).

Velg "Grab Move from video" og spill filmen fram til punktet du vil eksportere bildet fra. Velg "Save to disk". Du får opp et standard lagringsvindu hvor du kan bestemme katalog du skal lagre til og ulike filformat (bl.a. jpeg, tiff, targa og bmp).

Håper dette funker i Studio 8 også.

Edit: Det var visst flere svar mens jeg skrev mitt, men jeg tror kvaliteten blir bedre ved mitt forslag enn Luske_Ludvig, hvis det funger i Studio 8 altså...

Endret av Dykkern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...