Gå til innhold

Bekjenn din største data-tabbe


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-09-07 01:24, barkindog skrev:

Var i millitæret på Værnes under førstegangstjenesten min. Ettersom vi vaktsoldatene hadde det litt vanskelig med å få tiden til å gå om dagene og nettene fikk vi tak i Championship Manager av en annen kar i leiren. Vi fant oss en gammel PC som stod plassert inne på sersjantens kontor og satte i gang arbeidet med å få installert spillet. Vi hadde imidlertid et lite problem med diskplass. Dette løste jeg elegant med å slette diverse "unyttige" filer. Alt gikk som smurt og det ble Championship Manager på kontoret. Noen dager senere under et møte hadde kapteinen en liten sak han måtte ta opp. Det viste deg nemlig det at lister over diverse biler og folk som hadde fått adgangsbevis til leiren hadde forsvunnet fra maskina til sersjanten. Var det noen som hadde en anelse om hva som hadde skjedd... ?


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: barkindog på 2002-09-07 01:25 ]</font>


 

HAHA, :lol: hva med fortsettelsen

 

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-09-08 20:19 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min største tabbe er utvilsomt i jobbsammenheng. Var ute hos en kunde for å sette opp to nye servere. Det første jeg gjør er å plugge alt (2xups + skjermer) i veggen. Det jeg ikke så var at det sto "ups" over stikkkontakten. Starter alt sammen og - bang. Der gikk ups'en de hadde stående på serveren sin ja.. Som var applikasjonsserver som det satt 20 stk og jobbet mot.. Følte meg ikke så kul da.

Lenke til kommentar

Tabber:

 

1. Vi hadde en 386, der var det et flysimulator spill, hvor det var en del spørsmål i begynnelsen når det ble startet opp. Jeg var ung og kunne værken engelsk eller forsto meg noe særlig på maskinen, så en dag svarte jeg som det passet meg, og vips fungerte det ikke mer. Siden spillet kom med maskinen var det borte...

 

2. Jeg var netverksadmin for en studentforening, vi hadde en server som stod å gikk (uten noe særlig backup). Vi hadde mailadresser og websidene. UPS hadde vi heller ikke, så en dag gikk det som det måtte. Det kom en bølge med litt høyere spenning, og da røk, PSU'en, SCSI kontrolleren, og en av SCSI diskene. Etter å fått HW'en på plass, så jeg verien av en god backup. Jeg husker fremdeles de 36 timene i strekk da. Det gjør nok hun som kom etter 25 timer og sa at disketstasjonen hennes ikke fungerte og.

 

3. Jeg har fortalt familien min at jeg kan data, så det er masse spm hver gang vi er samlet. (foreldrene mine har svært få problemer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...