Gå til innhold

Bekjenn din største data-tabbe


Anbefalte innlegg

Quote:


On 2002-05-03 08:24, sosohal skrev:

For noen år tilbake, da vi hadde en harddisk på 1,96 GB, synes jeg vi hadde allf or liten plass. Så jeg tenkte jeg skulle slette litt. Jeg visste jo at tekst-filer kunne jeg godt slette, så jeg lette litt, til jeg fant Systemregisteret. Det var det haugevis av systemfiler, og jeg sletta alle sammen. :smile:


 

+ at jeg lastet ned en fil med virus på off. biblotek, senere hørte jeg at det hadde vært crash på alle pc'ene på hele bibloteket.

 

Gjett hvem som holdt seg langt unna bibloteket en god stund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mye flotte tabber her.

 

Her kommer noen av mine...

1. Kjøpe IBM aptiva, og deretter gå over til Compaq.

2. Bruke Partion magic.... Vi vet vel alle hva som skjer der som oftest....

3. Min kamerat bestilte pc på psdata. Ivrig som **** på og sette sammen. men hvor var hdd'n, nei det hadde han glemt...... rett inn og bestille ny...

4.Sletta særoppgv til bror.

5.jo en finurlig liten sak:

På tg 2002 så måtte jeg reinstaller OS (hører med på linking)Jeg har engelsk OS og Norsk oppstarts diskett. Satt i tre timer for og formatere c: [trykk J eller N] for og formatere........

gjett hva jeg måtte trykke.... det stemmer Y.... litt irriterende.

6. brodern plugga i modem kabelen i nettverkskortet.

telefonen i huset var død i fire døgn før vi fant det ut.......

7.svidd av noen forsterker utganger..... hadde to dager igjen på garantien av 2 år... tjoo....

Lenke til kommentar

skulle nettverke hos en kompis, så vi måtte flytte min maskin til hans hjem. han har bil så det var ikke noe problem (litt dritt å komme inn på bussen med et maxi tower, 17" skjerm, mus + tast.)

vi lastet alt inn i bilen hans, smelte igjen bakluken. og kjørte avgårde.

dessverre så stod ikke toweret så stødig baki bilen hans. vi rundet første sving, og bonk. toweret stod nå i en vinkel av 45 grader, i stedet for 90...

 

da jeg kom hjem etter at vi var ferdig med å nettverke, skulle jeg brenne en cd. startet opp nero, la inn de filene jeg skulle ha på platen, startet brenneprosess... ingenting skjedde. ikke noe ble skrevet på platen. cd-brenneren klarte heller ikke å lese fra noen av platene mine. hulk. min trofaste plextor 12/4/32 scsi brenner var død. har siden "takket" kameraten min for dette.

 

klarte å knekke et nettverkskort for ham ved et uhell. han gjorde det selv, det var han som satte seg på det. jeg gjemte kortet under dynen hans, og da han la seg for kvelden, hørte han "knas" (et lite et), og hadde vondt i rompa og låret ett par dager etterpå. hevnen kan være søt den

Lenke til kommentar

Heldigvis ganske få tabber.. untatt div format/fdisk tabber i starten :smile:

 

Største tabben var vel for en 10 år siden og vi hadde fått en "rå" PC gjennom jobben, lurte på hva den lille røde bryteren på poweret var, ikke særlig smart.. Sikringen fungerte visst dårlig så ble mye grilling og 30 tusen i dass, lærte i hvert fall hva den gjorde :smile:

Lenke til kommentar

Ser at det er endel her på forumet som har prøvd den røde "turbo" knappen på psu'et. :grin: :grin: :grin:

 

Har ikke prøvd den selv, men har hatt ett par andre fadeser:

 

:cry: Har pga lettere altzheimer glemt å skru intill cpu-blokka. Hadde rota litt med kjølinga og pga arbeidssituasjonen min ikke brukt maskina etter det, når jeg så ett par dager senere skulle bruke den hadde jeg "glømt" at jeg ikke gjorde meg helt ferdig fordi jeg hadde dårlig tid og skulle på jobb (ironisk nok). Resultat et stk svidd tb1000 (RIP).

 

:cry: Nettverkskortet mitt (3com) tok kvelden pga. litt for høy fsb.

 

:razz: For endel år siden skulle jeg bare rydde litt i registeret, men kom til skade for å slette nøkkelen under den jeg skulle ta bort (gikk litt fort svingene). Ikke mye spsm om du er sikker på hva du driver med i regedit nei, instant delete ja. Gjett hva jeg slettet da:

 

hkey lokal machine/software/microsoft :grin:

 

Ble instant malfunction det der ja, hadde ikke backup av registeret så det var bare å installere på nytt.

 

Lærte senere om gledene ved å bruke Norton Ghost, reinstallasjon går litt fortere nå :grin:

 

ED: Rettet endel skrivefeil og glemte å ta med en av mine største flauser:

 

Skulle leke litt med gammelmaskina og se hvor langt jeg kunne klokke'n (k6-2 350). Så da måtte det bedre kjøling til, hadde en tbird kjøler liggende så denne skulle brukes. Men varmesprederen på k6 prosessorer er ikke av det beste materialet så den måtte jo seff av, men disse sitter som kjent JÆ***G godt fast. Løsningen var noen timer i frysern og litt rå makt, blei litt for mye rå makt så isteden for brekke av varmesprederen, så brakk selve cpu'en. :oops:

 

Er det noen i området rundt søndre vestfold som har en k6-2/k6-3 de skal selge for en fornuftig pris, send en mail til [email protected]

_________________

Competent people solve problems, smart people prevent them!

 

 

[ Denne Melding var redigert av: shepherd på 2002-05-06 05:09 ]

Lenke til kommentar

min flause var at jeg skulle koble noe inni PC-en mens den sto på, OG at det var litt mørkt i rommet.

Stikker ledningene inn der jeg trur dem skal være og POFF..

Akkurat da håpet jeg at jeg ikke ble fri for pc.

Prøver å starte PC-en men det går selvfølgeli ikke.Det høres ut som om den ikke får nok start-strøm.

Lys ide: Ta ut alt i PC-en og se etter svarte merker.

Så jeg gjorde det. Ut med hk,cpu, absolutt alt, men heldigvis ingen svarte merker.

Setter alt på plass igjen.(trykker power on)og den virker.

 

Etter det "uhellet" er jeg endel forsiktigere når jeg kobler i PC-en. Har ordnet meg en "stikk-kontakt" av en strømkabel og en "sukkerbit" som jeg bruker istedet.

Lenke til kommentar

En av mine "bedre" tabber var når vi gikk Teknisk Fagskole elektronikk/data for noen år siden. Alle hadde hver sin P100 og greier..ene luringen satte opp en linux-box som jeg og han hadde root på og satt og nuket de andre win95 maskinene noe helt rått med newtear/teardrop. Tabben jeg gjorde var å få tak i ip-liste for alle klasserommene på skolen..vi kunne se rett inn til VK1 Data fra vårt klasserom (vindu som skilte oss). Fristelsen ble selvsagt altfor stor en dag, når jeg leste om å "nuke" en hel rekke med ip-adresser på en gang...jadda..vi testa.

Skreiv inn ip-rekka til VK1..kike i vinduet..Enter..BOFF! Blåskjerm på 30 maskiner nesten samtidig :smile: Så kommer de springende inn til oss, gale som pokker, de satt midt i en EDB-prøve og vi (jeg) ødela alt sammen..var ingen som tok på seg skylda i klassen min heldigvis..men alle visste det var oss :smile:

Lenke til kommentar

å, er du den utrolige intetanende administratoren på skolen vår? Det var egentlig ikke en ordentlig admin engang, bare en lærer som "hadde peil på data" uten noensomhelst utdanning eller peiling på sikkerhet. Han ble litt småsur når nettverksservern fikk blåskjerm sånn nå og da. Kom opp til oss..."Kan ikke dere slutte med det der?!"..det var liksom alt :smile:

Lenke til kommentar

Gjorde psu tabba på skulen en gong....maskina nekta å starte...trudde det var noke med psu'en...skifta spenninga på psu..trudde det var det som var gale...og skulle starte maskina...PANG sa det :smile:

heldigvis var det ingen som såg at eg var borti den brytaren bak :smile:

 

Ellers....klarte å svi psu'en her for nokre daga sida...ukjent grunn....ødelagt ett P133 hovedkort for nokre år sida..kopla sammen to maskiner med nullmodemkabel..hovedkortet mitt kortslutta...

 

ellers diverse kjedelige tabber ved bruk av fdisk o.l i begynnelsen....menmen...

Lenke til kommentar

Leie/kjøpte en Compaq Presario 486 SX-66, 8MB RAM fra Thorn en gang i 95.

Når jeg vel fikk solgt den til en oldis som ikke skjønnte driten i 97 for 7500kr så var jeg temmelig fornøyd.. :grin:

Aldri mer leie-kjøp PC for min del.

 

Ellers skulle jeg kjøre en chkdsk c: på en maskin på jobben med masse viktig data en gang. Rask som jeg er i touch og skriver oftest før jeg tenker så skrev jeg format c: og trykket enter.. SHIT!!! Trykket Reset knappen på ca 2% og av en rar anledning så startet den opp greit. phew...

Lenke til kommentar

Jeg må fortelle en historie fra jobben. Vi merket at servern gikk ned hver eneste ukedag mellom 17 - 17:30 uten noen forklaring. Vi bestemte oss for å jobbe litt sent en dagen for å se hva som skjedde. Mens vi ventet på at servern skulle gå ned, kom vaskedamen og nappa ut kontakten og putta i støpselet til støvsugeren. Case closed.

Lenke til kommentar

har ikke hatt mange,

men jeg kommer på en som var litt morsom, va hos en kompis som hadde mac for sikkert 7 år siden, han har ikke peiling på data, og siden han satt i rullestol skulle jeg hjelpe ham med å ta av lokket på ett drikkebeger, det ente jo selv følgelig med at det meste havna på tastaturet. heldigvis va maskinen ikke på. men jeg bare snudde litt på tastaturent og fikk ut det væreste av veksa og sa det er nok fint det, skrudde på og virka fint det, bortsatt for at jeg sa det va en "hacker" (han hadde jo ikke internett da men) som satt og gjore alle de merkelige tastetrykkene, og begynnte å kikke ut vinduet etter en mulig gjerningsmann

var jo ikke den store skaden å bytte tastatur, men det er alltid flaut når det ikke er ditt eget.

 

ellers har en jo alltis mistent noen tusen mp3'er og noe filmer, noen powersupply, 2 - 3 cd-rommer som slutter å vikre, men det er jo bare putt putt

Lenke til kommentar

Har vel egentleg ikkje gjort noken store tabber, men det er nesten.

 

Har lært at å surfe på internett når det lyner ikkje er så smart, og det er vondt... :grin: Bang sa det, rommet lyste opp, eg fikk støt, og maskinen var død. Heldigvis var det berre Powersuplyet som var gåent.

 

Det er heller ikkje så lurt å ha for stor fsb, lydkortet holdt på å stryke med. Lyden skurra og peip, så eg var forbredt på og kjøpe nytt, men opdaterte bios og til stor glede så funket det forsatt.

 

Skulle ta av kjøleribbe på cpu, og der glapp det h******s skrujernet, moste av kjøleribba på skjermkortet, men igjen var eg heldig, berre å lime den på igjen og det funker forsatt.

 

Så har eg prestert å få samme maskin til forhadler 3 ganger på en veke.. då var eg vel 10 eller noke slikt. var noko som eg ikkje fekk til på et antivirusprog. så det ødela system filer og siden vi ikkje viste korledes vi skulle ordne det, så hadde vi den med til forhandleren, men når vi fikk den tilbake så måtte eg prøve igjen.. enkelte ting lærer en aldri av.

 

På datarommet på skulen var sikringane til kursen pc'ane var på lett tilgjenglige.. blei litt forbanna på noken, så eg small ned sikringa, alle pc'ane blacka ut, og når eg slo på igjen så funket ingen, gjett kem so var litt nervøs da, men vi klarte no å fikse det.

 

ellers så har 2 hd (segate) og 1 cd-rom gått bort..

 

[ Denne Melding var redigert av: Okie85 på 2002-05-08 23:44 ]

Lenke til kommentar

Hadde en ganske fin en for drøyt 1 1/2 år siden... Kjøpte meg en AMD Athlon 800 MHz som jeg satte en alpha kjøler på. Håpet på å få overklokket bra, men tenkte jeg skulle kjøre en liten burn-in først, så jeg fyrte opp div. burn-in programmer for å stresse cpu maks. Så spratt jeg over til noen kamerater og diskuterte cs-taktikker til den kommende kampen litt senere på kvelden...

 

Da jeg kom hjem igjen etter drøyt en time, hørte jeg noen stygge pipelyder fra pc'en og sprang opp for å sjekke hva det var. Der vise windows seg fra sin mest stillestående side, muspeker og alt var helt fryst fast og det var bare å reboote. Litt rart tenkte jeg, men shit la gå.

 

dessverre viste det seg at da jeg stresset med installeringen av kjøleren glemte jeg å plugge vifta på hovedkortet, så cpu'en ble kun kjølt ned av kjøleribben. F*enF*enF*en tenkte jeg, det var den cpu'en... Hadde et håp at den kanskje fortsatt funket, så jeg fikk tilslutt av kjøleribben (som hadde en temp på rundt 100 grader) og kasta den i fryseboksen (som var full av is). 30 sekunder senere var det ikke mer is, kun vann igjen der inne, noe som resulterte i et rimelig vått gulvteppe. Okok... Heiv på ribba og fyrte opp pc'en, kryssa fingre+armer+bein og ble RIMELIG lettet da windows bootet opp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...