Lord_Linus Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 På tide å bekjenne dine største feil som har fått fatale konsekvenser for maskinen det måtte gjelde. Og jeg kan godt begynne med to av mine største tabber. 1. Var hos onkelen min på et juleselskap. Onkelen min var så heldige å være i besittelse av en P 75 mhz med win 3.11, og den skulle med og fetteren spille på, men siden han ikke var særlig gammel (fetteren min altså) så fikk han ikke lov til å spille voldsspill. Men det bryde han seg ikke om, så da vi skulle reise bort til dem, så tok jeg med meg et av det årets beste spill, Quake 1. Så da de verste høytidlighetene hadde lagt seg, snek vi oss inn på pc rommet, for å spille quake, men midt under installeringen, kom tanten min inn..og som en spontan reaksjon så trykket jeg på svenske knappen(restartknappen)...og, da maskien skulle starte nytt kom det opp: boot disk error på skjermen..kult..følte meg ikke særlig høy i hatten da. Lattet som ingenting, da onkelen min lurte på hva som var galt, virus svarte jeg.. Jeg torde ikke å besøke dem på nesten ett år etter dette. Har i ettertid hørt at det kostet 1500 kroner å reparere maskinen. 2. For tre år siden så kjøpte jeg meg en nye pc. Så når den var i hus så solgte jeg den gamle. Men det eneste jeg ikke solgte var den ekstra rammen jeg hadde installert, fordi at jeg trodde at jeg kunne bruke den i den nye maskinen min. Der tok jeg feil, så jeg tenkte at jeg kunne sette den i packard bell'en til min mor. Siden det var svært trangt i kabinettet, og ram brønne hadde sånne klips som måtte holdes til side, så brukte jeg et skrujern for å holde dem til side. Og hva skjedde når jeg skulle holde dem tilbake, jo skrujernet glapp, å skrapte bortover hk'et. Var litt svett når jeg skulle starte maskinen, og ble enda svettere da den ikke ville starte, det var godt ikke mamma var hjemme da det skjedde, Fikk søskene mine til å holde kjeft om den tragiske hendelsen. Jeg fikk levert inn maskien på stedet der den var kjøpt, og ba til gud om at det gikk på garantien, og det gjorde det. På kvitteringen som vi fikk da maskinen ble hentet maskien stod det, årsak: ukjent. Dette har vært dyrbare, men svært lærerike erfaringer, som jeg ikke er særlig stolte av. [ Denne Melding var redigert av: Lord_Linus på 2002-05-03 01:03 ] Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Min utvilsomt største tabbe er å påta meg ansvaret som "dataeksperten" i familien (ingen andre kandidater riktignok), ettersom det medfører at jeg hele tiden må ta meg av alskens drittproblemer og tullespørsmål folka i fam. kommer med - og det er ikke rent lite :sad: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 On 2002-05-03 01:02, Lord_Linus skrev:På tide å bekjenne dine største feil som har fått fatale konsekvenser for maskinen det måtte gjelde. Og jeg kan godt begynne med to av mine største tabber. 1. Var hos onkelen min på et juleselskap. Onkelen min var så heldige å være i besittelse av en P 75 mhz med win 3.11, og den skulle med og fetteren spille på, men siden han ikke var særlig gammel (fetteren min altså) så fikk han ikke lov til å spille voldsspill. Men det bryde han seg ikke om, så da vi skulle reise bort til dem, så tok jeg med meg et av det årets beste spill, Quake 1. Så da de verste høytidlighetene hadde lagt seg, snek vi oss inn på pc rommet, for å spille quake, men midt under installeringen, kom tanten min inn..og som en spontan reaksjon så trykket jeg på svenske knappen(restartknappen)...og, da maskien skulle starte nytt kom det opp: boot disk error på skjermen..kult..følte meg ikke særlig høy i hatten da. Lattet som ingenting, da onkelen min lurte på hva som var galt, virus svarte jeg.. Jeg torde ikke å besøke dem på nesten ett år etter dette. Har i ettertid hørt at det kostet 1500 kroner å reparere maskinen. 2. For tre år siden så kjøpte jeg meg en nye pc. Så når den var i hus så solgte jeg den gamle. Men det eneste jeg ikke solgte var den ekstra rammen jeg hadde installert, fordi at jeg trodde at jeg kunne bruke den i den nye maskinen min. Der tok jeg feil, så jeg tenkte at jeg kunne sette den i packard bell'en til min mor. Siden det var svært trangt i kabinettet, og ram brønne hadde sånne klips som måtte holdes til side, så brukte jeg et skrujern for å holde dem til side. Og hva skjedde når jeg skulle holde dem tilbake, jo skrujernet glapp, å skrapte bortover hk'et. Var litt svett når jeg skulle starte maskinen, og ble enda svettere da den ikke ville starte, det var godt ikke mamma var hjemme da det skjedde, Fikk søskene mine til å holde kjeft om den tragiske hendelsen. Jeg fikk levert inn maskien på stedet der den var kjøpt, og ba til gud om at det gikk på garantien, og det gjorde det. På kvitteringen som vi fikk da maskinen ble hentet maskien stod det, årsak: ukjent. Dette har vært dyrbare, men svært lærerike erfaringer, som jeg ikke er særlig stolte av. [ Denne Melding var redigert av: Lord_Linus på 2002-05-03 01:03 ] Har du rotet i fdisk, Det har eg skulle lage en ny partisjon på den nye harddisken, Hadde 3 disker fra før,den nye skulle være c, Den disken som eg lagde ny partisjon var disk 4 som var f, Der var alle mp3 filene min ca 10000, Borte og eg hadde ikke backup. Det har eg nå. [ endret av Kjetil Lura den 2002-09-07 20:50 ] Lenke til kommentar
jossa Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 inngå en 12 mnd kontrakt med telenor Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Den største tabben min... jeg har ingen "Skikkelige" store eller gode tabber, men mange litt mindre... jeg hadde en veldig nylig.. da jeg skulle kustomisere et reinskapsprogram til bestefaren min.. og jeg viste ikke hva i h*** jeg skulle gjøre... brukte nesten en og en halv uke med intens jobbing, og misting av data tre fire ganger osv.... irriterende.. har også hatt litt av de lignede tabbene som nevnt ovenfor osv.... Lenke til kommentar
tobiaz Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 eehh.. øøhh.. tabber? jeg? aldri. hmm. en av de største var kanskje i de tider jeg ikke ante hva jeg drev med, og slettet driveren til skjermkortet på en ekspedisjons-PC på et bibliotek. Bibliotekaren skjønte selvfølgelig ikke driten av data, og skjermen viste bare 640x480 med 16 farger. Programmet de brukte for å låne ut / inn krevde 800x600 og 256 farger. Dette var vel i.. tja.. 1997 eller noe, i de gode gamle dager.. Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 den verste tabben må være da nettverkskabelen på datarommet "datt ut av seg selv" når vi hadde undervisning. det at den løsnet av seg selv førte jo til at nettverket var nede en god stund. ellers så har jeg klart å knekke av en bit på scsikortet mitt (det billigste av dem!). men i og med at den ene siden av scsi-kabel-holderen er borte blir det ikke skikkelig kontakt, så kortet funker ikke lenger! andre tabber: har jo seff vært inne i boksen og plukket litt. det kom litt gnistring en gang da jeg tok på scsi-hd'en. siden det har den ikke virket. merkelig akkurat det der. (fikk ny på garantien) Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 hehe ... amatører ... jeg hadde en gang to pc'er inne til service og jobbet med begge på en gang. Den ene var det en privatkunde som eide og den skulle bare reinstallere operativsystemet, og den andre var eid av Norsk Diabetes Forbund og skulle installere antivirus. Gjett hvem av dem jeg kjøre "format c: /u /q /s" på. Riktig, NDF sin. Brukte hele natten med Norton Utilities for å gjennopprette alle kunderegistre, forbundsmagasiner ol. Siden den gang har vi klare rutiner for formattering av harddisker her igården ja. Lenke til kommentar
KidComa Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Brakk av en liten bit under installering av en IBM 75GB - funka dårlig etter det gitt. Kosta rundt 6500 spenn på den tiden og ble heller svett. Sendte den inn igjen og håpet på det beste. Fikk ny og på den var komponenten som stakk ut nå byttet ut med en lavere som ikke gjorde det. Regner med flere rundt omkring i verden hadde gjort akkurat det samme. Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 min verste tabbe er at jeg i hele tatt begynte med pc. Værre dritt har jeg aldri vært borti hverken før eller siden. På de 17 årene jeg har drevet med dette har ikke brukerbarheten og stabiliteten forbedret seg en millimeter. [ Denne Melding var redigert av: sjantiok på 2002-05-03 07:41 ] Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Lanparty sak (tåpelig navn)i romjulen, lot en kamerat bære pc-en mens jeg tok sjermen. Litt glatt var det, og han holdt pc-en i et 5,25 lokk. Han sklei, dro ut lokket, og mistet dual p3 500 saken min rett i en snøfonn. Jeg satt med hårføner i 5 timer på kortene Lenke til kommentar
LionHead Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Må utvilsomt være den dagen jeg påtok meg ansvaret for å fikse en PC i familien. Jeg fikk fikset den og nå blir jeg ringt ned til alle døgnets tider om dataproblemer i familien, eks. Klez-orm :-[ Et HOT tips: formater aldri hardisken ifor bindelse med en reintallasjon............ uten å ta vare på mail, mine dokumenter, internett shortcuts osv. (Min nest største tabbe, har bare gjort den en gang, heldighvis) :smile: Lenke til kommentar
alibaba Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hei. Jeg har ødelagt fire dyre ting, alt i jakten på høyere hastighet. Først klarte jeg å ødelegge et GF2MX kort, bildet ble fucka etter at jeg monterte ramsinks. Dette kortet "pusset" jeg og sendte d tilbake, fikk penger igjen. Så ødela jeg en AtlhonXP 1800+. Vannpumpen i systemet mitt brøt sammen som resulterte i en varm cpu... Det var en møkka chip, klarte ikke 1.7Ghz engang. Jeg hadde unlocket den, så den så jævlig ut slik at jeg ikke kunne bytte den. Jeg klarte også å brenne min neste XP 1800+, dette var trist fordi denne klarte 1830Mhz.. buhu.. Pc'en startet på mystisk vis da vannblokken var tatt av for inspeksjon... brent... Jeg tar aldri av kjølern mens strømmen står i maskinen en gang til! Denne cpu'en fikk jeg byttet. Min nye XP 1800+ klarer heldigvis 1.8GHz. Så skulle jeg voltmodde mitt GF3 Ti200... hehe. Kortet så ut som det hadde referansedesign, men dette stemte tydeligvis ikke. Loddet på riktige motstander og på riktige steder ifølge tegningen, men da jeg staret opp freste det og flammer kom til syne på oversiden av kortet. Dette fikk jeg heldigvis ordnet med stedet der jeg kjøpte det også... Hva kan jeg si? lærer aldri... Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Min størte brøler er da jeg for en del år tilbake presterte å skrive format c: på en server jeg jobbet med. Skulle jo egentlig gjort noe helt annet i DOS da men... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 For noen år tilbake, da vi hadde en harddisk på 1,96 GB, synes jeg vi hadde allf or liten plass. Så jeg tenkte jeg skulle slette litt. Jeg visste jo at tekst-filer kunne jeg godt slette, så jeg lette litt, til jeg fant Systemregisteret. Det var det haugevis av systemfiler, og jeg sletta alle sammen. :smile: Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 hm.. var vel helt i begynnelsen, når jeg fikk min første pc (486 sx/25 med lydkort og cdrom) og ikke helt skjønte det med kopiering fra diskett. kopierte vel rundt 10 spill (flesteparten var fra sierra .. indy3, larry, kings quest, etc.) inn på c: ikke så mange som funket der, nei.. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 (Pass på å KUN hacke på EGNE maskiner...) Min største tabbe... Hmmm... Det er mange, det... Godt råd; Pass på å ha alle driverne klar når du installerer OS! Spesielt driverne til ISDN-kortet! Tabbe #1: Grilla en av 256MB-DDR-RAM-brikkene mine... Apacer er kvalitet, liksom. Det gjorde vondt dypt i hjertet mitt å måtte innse at den lille saken var toast. Lenke til kommentar
house Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 min værste sak ?? hmms... 1, hadde en gammel PC, nettopp fått meg internet og greier... den tror det var 26 mars/april.. da CIH skulle slå ut, og gjett hva, den slo ut pc'n min, knerta bios fullstendig.. etter det så blei hd'n sjekka, det var over 8000 forskjellige virus på den, på en 3.2gb harddisk.. mentalt 2, det siste skjedde for ikke lenge siden, skjermkortet tok fyr på et LAN jeg er med å holder kallt gausdal-lan der satte jeg opp PC'n min, det var i de dager da PC'n var helt ny. xp1800.. satt der å sulla med mitt, da plutselig alt sammen hang seg, det peip som **** overalt ut av høyttalere som var påkoble PC'n.. så begynnte det å lukte brent, så flamme.. Dette er no av det jævligste jeg har vært med på, PC'n var under 24 timer gammel.. og dette her skjedde. Har i ettertid funnet ut hva som kan ha gått feil.. skjermkortet ett asus g force 256DDR (v6800 pure) blei kjøpt for noen år siden, kjørt på en 66mhz bus, og agp 2x... gikk så rett over på 133mhz bus og agp 4x.. ikke rart det kan bli varmt... Dette er mine største "tabber" eller "flauser" som du kan kalle det Housey Lenke til kommentar
cozmo Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Største tabben må jo være da jeg invisterte i en original Windows ME cd ( Penger rett i dass ) Lenke til kommentar
spaceman spiff Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Dette skjedde for 11-12 år siden, lenge før PC-er kom default med CD-rom, jeg hadde en 386sx (25Mhz), jeg så at Creative hadde en pakke med en 1x CDrom, utav de første, med caddy, og kjøpte den, den kostet meg den nette sum av kr.7.500,- (hulk! det smerter meg ennå å fortelle om dette), CD-rommen passet ikke i det lille desktopkabinettet(IBM PS/1), men den virket. Jeg fikk den brilliante ideen om å forlenge powerkabelen, den andre kabelen (tilsvarende IDE, men koplet til lydkortet, en god gammel Soundblaster) var lang nok. Jeg hadde ikke en egen powerforlenger, så jeg bestemte meg for å lage en selv(dårlig ide!), jeg klarte jeg selvfølgelig å bytte om pluss og minus. Jeg slo på PC-en, og den umiskjennelige lukten av brent bakelitt slo i mot meg og ingen CD-Rom virket lenger :sad: jeg har sjelden vært så sint på meg selv som den gangen, jeg formelig så tusenlappene fløy ut av vinduet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå