Gå til innhold

512 eller 1024 mb minne


Toffen80

Anbefalte innlegg

Ska gå til anskaffelse av et A64 system(754). Det jeg da lurer på er om jeg vil være best tjent med å kjøpe 500(+)mhz minne, fremfor det dobbelte med 400mhz minne.

 

Tenker da på overklokking og sånn, og budsjettet nekter for å kjøpe 1gb med 500(+)mhz. Middelmådige 400mhz brikker får æ vel ikke tynt så mye ut av, ska tross alt peise alt inn i vannkjølinga her å klokke til det lukter brent :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du klokke masse så burde du ha ram som tåler høy fsb, men i mange nye spill så vil du merke såkalt "ram-lagging".. det er at rammen ikke klarer å oppdatere ting kjapt nok, fordi det er for lite lagringsplass i den.

 

Så jeg ville sagt at du trenger både 1 gig med ram og overklokkingsram

 

Ocz 3500 EB er ett godt valg, men koster ca 2800 for 1 gig, men disse er til gjengjeld MEGET overklokkngsvennlige på stramme timings.

Lenke til kommentar
Silversurfer' date='23/08/2004 : 16:09'] Lite spørsmål: Kan man kjøpe PC3500 ram til et hovedkort som egentlig bare støtter PC3200?

 

Har Gigabyte GA-K8NS (A64). Lurte da på å kjøpe disse http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2692 som var foreslått i en annen post.

Er de bra? Vil de funke sammen med hovedkortet?

Det skal gå bra! RAM'en vil kjøre samme hastighet som CPU'en (FSB). Men det er ofte slik at "tregere" RAM har strammere timings! Uansett vil nok disse klare 2,2,2,5 @ 400Mhz!

Lenke til kommentar
Ska gå til anskaffelse av et A64 system(754). Det jeg da lurer på er om jeg vil være best tjent med å kjøpe 500(+)mhz minne, fremfor det dobbelte med 400mhz minne.

 

Tenker da på overklokking og sånn, og budsjettet nekter for å kjøpe 1gb med 500(+)mhz. Middelmådige 400mhz brikker får æ vel ikke tynt så mye ut av, ska tross alt peise alt inn i vannkjølinga her å klokke til det lukter brent :yes:

Det kommer ann på hva du bruker systemet ditt til! Hvis det skal være en ekstrem gaming rigg, bør du kjøpe 1024MB RAM, men hvis du skal ha en 3DMark rigg, ville jeg heller kjøpt en hissig 512 brikke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...