Gå til innhold

Epox 8KHA+ FSB O.C. av XP

THX

Anbefalte innlegg

Halloen...

Har et Epox 8KHA+ HK og en XP1600+.

Problemet er at jeg ikke fatter hvordan noen kan kjøre denne kombinasjonen på +/-170Mhz FSB.

Mitt system møter veggen ved 149Mhz og er ikke 100% stabilt da engang.

Har et GF2MX skjermkort og et ASUS ISDN kort.

Er problemet at disse kortene ikke takler at bus hastigheten blir så høy???

Er det muligheter for å kjøre disse (AGP/PCI) asynkront?

Problemet er ikke minnet eller at det trengs mere kjøling (Prosessoren ligger på ca 34c).

Er det noen som har erfaring med dette, eller sitter med linker til sider med info så er jeg meget taknemlig for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-11-07 02:18, THX skrev:

Halloen...

Har et Epox 8KHA+ HK og en XP1600+.

Problemet er at jeg ikke fatter hvordan noen kan kjøre denne kombinasjonen på +/-170Mhz FSB.

Mitt system møter veggen ved 149Mhz og er ikke 100% stabilt da engang.

Har et GF2MX skjermkort og et ASUS ISDN kort.

Er problemet at disse kortene ikke takler at bus hastigheten blir så høy???

Er det muligheter for å kjøre disse (AGP/PCI) asynkront?

Problemet er ikke minnet eller at det trengs mere kjøling (Prosessoren ligger på ca 34c).

Er det noen som har erfaring med dette, eller sitter med linker til sider med info så er jeg meget taknemlig for hjelp.

Om du setter FSB til 149 i BIOS utgjør det en 298 DDR FSB. Orginalt kjører XPen 133MHz=(266)x10,5 som blir 1400.

Lenke til kommentar

THX:

Slike ekstreme FSB-OC krever førsteklasses minne, komponenter som klarer høy busspeed og nok veldig god kjøling, både på CPU men viktigst av alt chipset'et. Selv med ytterlige devisorer som skal værra lagt til på det Epox'et kan det værra vanskelig å klare det. 166 mhz FSB er absolutt et mål men (pga. divisorene får du da 33 mhz pci/66mhz agp-buss etter det jeg har lest om dette kortet) selv når du har satt ned multiplyern på cpu flere hakk, så går det ikke om RAM'en er for dårlig. Simple as that! Svært lite RAM klarer FSB på over 160 enda og eneste muligheten å få tak i skikkelig RAM er vanligvis å bestille fra utlandet.

Mvh DFN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...