leshizzle Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Hei, jeg har problemer med å laste ned filer fra XDCC servere på IRC. Når jeg sender den rette kommandoen og jeg får opp "DCC get" boksen om å laste ned ønsket fil, så skjærer det seg. Det er altså å motta filer gjennom DCC som ikke funker. Jeg har tidligere fått dette til å fungere. Problemet er at jeg ikke husker hvilken versjon av mIRC jeg brukte, i og med at de nyere versjonene er de som ikke funker helt bra med routeren min. Jeg har hatt samme router hele tiden, det er en 3Com trådløs router. Jeg har åpnet de nødvendige portene som 6667, 113 og 1024-1027 for selve DCC filoverføringene. Jeg har også passet på innstillingene i mIRC i henhold til en rekke guider jeg fant på nettet, men det har heller ikke funket. Dette er innstillinger som f.eks. å oppgi den eksterne ip-adressen og slå av den innebygde mIRC firewallen. Som sagt, så begynte jeg å få problemer da jeg endret versjon av mIRC. Jeg husker ikke hvilken jeg brukte fra starten av. Er det noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå