Gå til innhold

Innlevelse i spill


Anbefalte innlegg

En liten poll: Hvordan lever du deg inn i spill? Snakker da primært om

first person shooters. ALLE har vel lent seg litt i stolen for å se rundt

hjørnet, men jeg har også løpt med beina i et forsøk på å få litt ekstra fart.

En kompis av meg dro til skjermen da han slapp opp for ammo.

Hva gjør DU?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe , innlevelse er så gøy!

 

Nå nylig levde jeg meg inn i Doom 3 , sånn at jeg sitter anspent , og om jeg blir skremt kanskje jeg reiser meg av stolen i full fart! :p

 

Men har aldri levd meg så mye inn i et spill at jeg slår til skjermen eller lignende , dette med å se rundt hjørner har jeg selvfølgelig gjort av og til :p

Lenke til kommentar

Da jeg spilte bilspill på N64, dreide jeg kontrollen som det var et ratt for at bilen skulle svinge bedre. Når jeg spiller skumle spill, prøver jeg å ikke leve meg så mye inn i dem( ja jeg er pyse), det gjør jeg ved å plystre for meg selv. Ellers blir jeg "sur" på monstrene: Tralalala...Arg! En Zombie! Hva i hel***e gjør du her?! Og så er det fram med hagle og venstre museknapp..

Lenke til kommentar

Innlevelse, så det er det det heter. Jeg lever meg skikkelig inn i spillene når jeg spiller. Når jeg spilte SOF serien lente jeg meg sammens med John Mullins for å se hva som var rundt hjørnet.

 

Jeg kan også finne på å denge litt i PC pulten når jeg dauer eller slipper opp for ammo, hehe.

 

Jeg lever meg skikkelig inn i spillene jeg spiller, det må man.

 

Her om dagen jeg satt å spilla Doom 3, var jeg skikkelig anspent, og passelig redd fordi jeg levde meg inn 100% i spillet. Da det plutselig kom et monster frem skvat jeg opp av stolen, sitter foresten med tastaruet på et brett over føttene, slik at jeg delja knærne i PC pulten. Gjør fremdeles vondt :D

Lenke til kommentar

har nok levd meg inn i diverse spill, ja.

klassikere er vel disse:

- "hoppe" med hele kontrollen når jeg spiller mario (rykke til oppover mens jeg trykker hoppeknappen)

- lene meg rundt hjørner (goldeneye, f.eks.)

- vri kontrollen for å svinge i bilspill

- hoppe (da snakker vi ordntlig hoppe- nesten dette ut av stolen-hoppe) når det overraskende kommer monster eller fiender i FPS spill

- kommandere troppene mine muntlig i Age of Empires

- "dukke" mens karakteren min dukker (i f.eks half-life)

Lenke til kommentar

Jeg og en gjeng kompiser kjører Ghost Recon/Joint Ops LAN og pils sånn ca 1 gang i måneden.. En gang laaaangt ut på natta, mens vi spillte Defend The Base i Ghost Recon ble en av kopisene mine liggende alene på et hushjørne....Det var selvfølgelig natt OG regn, og han var eneste overlevende.. :D

Plutselig kommer det 6 "nobliser" springende rundt hjørne, og plaffer han ned!

Kompisen min skvatt så sinnsykt, at han ramla bak på stolen, slo hodet i en panelovn, og ble kjørt til legevakta! :nei:

Snakk om innlevelse og MAX uflaks! :D

Lenke til kommentar

Pleier å lene meg litt for å se rundt hjørner i diverse spill. Alle kanter som en irl kan se rundt prøver jeg meg på når jeg er i riktig lune (stort sett hver gang jeg holder på å klare noe stort).

 

Bilkjøring er vel standarden min. De første årene datt jeg nesten av stolen (ifølge kamerater som så på). Datt faktisk av stolen en gang også :p Ble så ille til slutt at jeg fikk ny stol med armlene i gave av min MOR :!:

 

Har avtatt etterhvert da, nå ler jeg hver gang noen andre i familien er på besøk og vil spille ;)

 

Jeg har ikke knertet noen skjerm enda, men det er først og fremst pga jeg ikke har hatt LCD før de seneste årene (nå knerter jeg bare tastatur og mus ett par ganger i året ;)). Skjermen er utenfor rekkevidde, det samme er kabinettet (kan ikke sparke til kabinettet uten å få _veldig_ vondt og allikavel ikke treffe det; ja jeg har prøvd ;)). Skjermen har en post it lapp med "1, 2, 3," osv på ;)

Lenke til kommentar
Jeg og en gjeng kompiser kjører Ghost Recon/Joint Ops LAN og pils sånn ca 1 gang i måneden.. En gang laaaangt ut på natta, mens vi spillte Defend The Base i Ghost Recon ble en av kopisene mine liggende alene på et hushjørne....Det var selvfølgelig natt OG regn, og han var eneste overlevende.. :D

Plutselig kommer det 6 "nobliser" springende rundt hjørne, og plaffer han ned!

Kompisen min skvatt så sinnsykt, at han ramla bak på stolen, slo hodet i en panelovn, og ble kjørt til legevakta! :nei:

Snakk om innlevelse og MAX uflaks! :D

Det samme hendte meg. Men jeg satt å vippet på stolen. Skvatt så sinnsykt når jeg traff på en fyr, at jeg ramlet bakover. Veltet en kaffekopp, og knuste en gitar. Var helt fortumlet. Snakk om å leve seg inn i det man holder på med. :)

Lenke til kommentar

hehe, "Pc-stolen" min er litt skrøpelig, og for et par dager siden satt jeg å spillte DOOM 3, når jeg skvatt som et helvete, hoppet bakover, og brakk stol ryggen og falt ned på den andre siden!!!

 

Husker også jeg tittet rundt hjørner på Golden Eye! hehehe.. Og bevegde hele hodet når jeg spillte det det space flyspillet, som jeg riktignok ikke husker hva heter, det med reven, frosken osv.. heheh.

 

Hvis man ikke lever seg inn i spillet og storyen, så får man ikke halvparten av gleden ut av det!

Lenke til kommentar
Var jeg den eneste som til tider satt og "rykket " kontrollen i været på nes hver gang mario skulle hoppe`? :blush: Gjærne i den retningen han skulle...

Nei, når jeg spiller både Mario 64, og de gode gamle NES mario spillene, rykker jeg i kontrollen når jeg hopper, skvetter litt når jeg ramler ned, og blir skikkelig forbanna når jeg dør (det er ikke min feil at jeg dør, det er de idiotene som har laget det alt for vanskelig :p )

 

Jeg er totalt avhengi av en dose spill om dagen. Husker mitt "første" horror spill, det var Blood. Satt å spilte et av de siste brettene i episode 2, da det plutselig kom springenes en gargoyl og en stygg avkuttet hand mot meg. Ble så redd at jeg ramla av stolen og slo hodet hardt mot bordplata. Var svimmel i noen dager etterpå, men du desken det var morsomme tider :D

Lenke til kommentar

når jeg spiller BFV og flyger huey lener jeg meg fram og tilbake ettersom hvor jeg skal...

 

knust masse drit etter og ha tapt i CM, 2 mus, en cd spiller og et tastatur + masse småting...

 

Når jeg spiller dawn of war eller starcraft har jeg en stygg uvane og brøle ut kommandoer og kalle dem for idioter, evt beordre andre tropper til og skyte dem.

 

Når jeg spiller doom brøler jeg stort sett alltid når jeg bruker minigun eller hagla...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...