Gå til innhold

Ny DVD-Brenner, har rundt 1500 kr. til rådighet.

Anbefalte innlegg

Støtter IKKE bitsetting på DVD+R plater!!

Hvor viktig er dette virkelig? Kan kjøpe nec i dag ...men hvis dette er veldig viktig så venter jeg på benq.... :roll:

Er det noen programmer som kan sjekke om dette støttes ?

Hva med Pioneer brennerene stætter de bitsettings ?

Takker for svar

Støtter IKKE bitsetting:

Alle pioneer

Alle Plextor

Alle MSI (utenom den nye 16x som er en BenQ produsert brenner)

Flere sony

De fleste LG

Alle NEC (utenom ved bruk av uoffisiell firmware som bryter garantien).

STØTTER bitsetting:

De fleste Lite-On

Alle Philips

Alle NU

Alle BenQ

De fleste BTC.

Noen sony.

NEC ved bruk av uoffisiell firmware som bryter garantien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor viktig bitsetting er?

Har du en kresen avspiller kan det være essensielt, ellers har det ikke mange fordeler.

Bitsetting øker kompatibiliteten til DVD+R plater med 5-6% slik at de er mer kompatible enn DVD-R (dog marginal forskjell, men enkelte kresne spillere som hverken tar DVD-R eller DVD+R tar DVD+R med bitsetting til DVD-ROM).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
hva er forskjellen på Benq BW822A og Benq DW1620? og hvilken er best av dem 2?

BenQ DW1620 er best

Benq DW822A er bare 8x brenner - støtter heller ikke double layer. (kommer firmware som oppgradere den til doulbe layer om 2 uker).

BenQ DW1620 er 16x brenner med double layer støtte.

Lenke til kommentar
damn that was fast :)

takk freak. men er det en annen brenner som er bedre enn den da... hvis vi tenker på sammepris klasse...

har tenkt å bestille en dvd brenner idag :)

Bedre? tja det tviler jeg på, men NEC ND-3500AG er også et bra/likeverdig valg.

Selv foretrekker jeg Benq'en av 3 grunner (som NEC ikke har): Bitsetting på alle + formater, støtter å brenne fler 8x plater på 12x og 16x, og at den bruker CAV/P-CAV brennestrategi på alle hastigheter som gjør den raskere i de fleste tilfeller enn NEC'en.

Lenke til kommentar
Siden det virker som det er mye bra respons her benytter jeg sjansen til å sprørre hvor bra LG GSA-4120 er? Den støtter DVD-RAM, vet ikke om jeg trenger det, men det er jo alltids kjekt å ha. Noen ting som gjør at denne absolutt ikke burde kjøpes?

-Zlatzman

Tja, det som jeg ser som negativt med LG'en er:

-Kresen på media/litt dårlig brennekvalitet = Kjøp kjente kvalitetsplater som for eksempel Verbatim til denne.

-Litt treg leser på enkelte plater

-Støtter ikke bitsetting for DVD+R/RW.

Har du et behov for DVD-RAM - så er det et greit valg - har du ikke behov for det så kjøp heller BenQ eller NEC - de er langt mindre kresne på media og har bedre spesifikkasjoner også.

Lenke til kommentar
Obs på at BenQ DW1600A leveres i retail forpakning med brenneprogramvare og alt du trenger, mens NEC ND-3500AG kun selges i bulk (kun brenner - ingenting mer, ikke manual, ikke kabler - absolutt ingenting).

Har selv ND-2510A (kjøpte den rett før jeg hørte om ND3500)

Irriterer meg grønn over at det ikke fulgte med software, men nå bestilles snart Nero 6 Express fra Komplett. Hvis du skal ha ND3500 bulk, så husk å bestille brenneprogram som støttes av brenneren. Har ennå ikke kunnet bruke den, så jeg har måttet bruke 24X'eren på gamlepcen når jeg skulle brenne cder, har foreløpig ikke hatt behov for dvd-brenning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...