Konstanse Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg hadde lagt inn 250 bilder i en mappe ,og neste gang jeg skulle legge inn flere bilder i samme mappe,klarte jeg den store tabben å overskrive de gamle. Er det noen måte jeg kan finne igjen disse gamle bildene? Og er det mulig å få minnekortet til å skifte navn på bildene etter som jeg sletter de gamle? Jeg har Nikon D70,og bildene får samme navn etter at jeg lagt inn og slettet.(Skjønte noen den forklaringern tro ) På mitt gamle kompaktdigital kamera fikk bildene nytt nr hele tiden,så dette er litt kjedelig å huske på hele tiden. Håper noenm kan hjelpe meg med dette. Jeg har XP om det har noe si. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 I setup-menyen på kameraet ditt så har du i allefall noe som på engelsk heter "File No. Seq.". Sett denne til ON, da vil nummeringen av bildene fortsette selv om du formaterer eller setter inn ett nytt kort. Dette er valget som er over formatering i setup-menyen. Står på side 159 i den engelske manualen i allefall. Lenke til kommentar
BetaCam Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Det finnes en rekke programmer som henter ut slettede bilder fra minnekort. (Photo Rescue er ett av disse). Prinsippet fungerer like godt på en harddisk, og kan benyttes også der. Jeg har selv brukt PR og det gjør som regel jobben. mvh BC Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Det finnes en rekke programmer som henter ut slettede bilder fra minnekort. Javisst, men overskrevne filer blir borte for alltid. Unntaket er om minnekortet bytter navn på filene før de "overskrives"; altså evt. slettes? Lenke til kommentar
danielR Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Unntaket er om minnekortet bytter navn på filene før de "overskrives"; altså evt. slettes? Navnet på filene har lite å si, dette er bare oppføringer i filsystemet. Når noe blir 'slettet' blir det bare fjernet i registeret, men dataene ligger fortsatt på disken. Når disse dataene ikke står oppført i registeret blir dette sett på som ledig plass hvor man kan lagre noe annet. Hvis en fil blir overskrevet betyr det altså at en annen fil blir lagret oppå disse lagrede dataene, uavhengig av registreringene i filsystemet, og de gamle dataene er tapt for evig og alltid. Endret 24. august 2004 av danielR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå