Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Leste nå nylig US Robotics lanserte WLAN (IEEE 802.11) med hastighet på 22Mbps. Vet noen om dette fås kjøpt i Norge eller om det er noen andre som selger tilsvarende utstyr med hastighet bedre enn 11Mbps?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-05-03 00:15, ROla skrev:

Leste nå nylig US Robotics lanserte WLAN (IEEE 802.11) med hastighet på 22Mbps. Vet noen om dette fås kjøpt i Norge eller om det er noen andre som selger tilsvarende utstyr med hastighet bedre enn 11Mbps?

Hm.

802.11 har en hastighet på 11Mbit, men du har vel 8 forskjellige bånd/frekvensområder som brukes, så det er vel mulig å skjøte sammen to slike på en eller annen måte. Ikke vet jeg.

jeg tror det er 802.11b som man jobber med for tiden som gir 54Mbit.

Anbefaler ikke trådløst nettverk hvis du skal ha mer enn 4-5 maskiner på det. 11Mbit betyr at du ikke har mer enn 4Mbit i realiteten, og det går tregt. (har noen erfaringer fra en VGS, som hadde ca. 20 laptopper på trådløst... Ikke bra! :razz:

Lenke til kommentar

IEEE 802.11b er 11Mbit

IEEE 802.11a er 54mbit men har kortere rekkevide ca 20 meter mot 802.11b sine 100meter (ved fri sikt har jeg vært med på 150 meter)

802.11 har kun 11mbit på kort avsastand så stepper den ned etterhvert som forstyrrelser og avstand øker hel tned til 1 mbit.

Men det stemmer at USR har laget en properitær verjson av 802.11b som klarer 22mbit men kun med USR utstyr. Denne har også bedre kryptering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...