rykin Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Men OM fyren fra Telenor tok feil, skal man ikke betale for det. Om kundene skal betale for feil som bedriften (selger) gjør, hadde alt gått rett i dass. hva hadde gått i dass om jeg tør spørre? Det finnes masse eksempler på butikker osv som har annonsert feil pris, men som har sluppet unna med det fordi det var en åpenbar feil. Jeg vet det finnes eksempler fra utlandet på det motsatte, men det har lite å si i Norge. Jeg så en gang en bilforretning som annonserte på Finn. Prisen på bilen (en Audi A6, ganske ny) var 35.000. Jeg fikk merkelig nok ikke kjøpt bilen til denne prisen, det viste seg at det skulle stå 350.000! Fy for skam, ALT GIKK I DASS! Lenke til kommentar
neon king Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 send e-post til telenor forklar hva som skjedde og legg med screenshoten Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Men OM fyren fra Telenor tok feil, skal man ikke betale for det. Om kundene skal betale for feil som bedriften (selger) gjør, hadde alt gått rett i dass. hva hadde gått i dass om jeg tør spørre? Tenk deg et opplegg der selgeren kan gjøre "feil" og ta dobbel pris, uten at kunden har noe annet å gjøre enn å jatte med Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Men OM fyren fra Telenor tok feil, skal man ikke betale for det. Om kundene skal betale for feil som bedriften (selger) gjør, hadde alt gått rett i dass. hva hadde gått i dass om jeg tør spørre? Det finnes masse eksempler på butikker osv som har annonsert feil pris, men som har sluppet unna med det fordi det var en åpenbar feil. Jeg vet det finnes eksempler fra utlandet på det motsatte, men det har lite å si i Norge. Jeg så en gang en bilforretning som annonserte på Finn. Prisen på bilen (en Audi A6, ganske ny) var 35.000. Jeg fikk merkelig nok ikke kjøpt bilen til denne prisen, det viste seg at det skulle stå 350.000! Fy for skam, ALT GIKK I DASS! Vel, det eksempelet hadde vært HELT relevant her om du hadde blitt fortalt at du behøvde bare oppgi visanr ditt, så trakk de 35 000,- ...men de trakk 350 000,- istedet. DA hadde det vært relevant. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Det finnes masse eksempler på butikker osv som har annonsert feil pris, men som har sluppet unna med det fordi det var en åpenbar feil. Men nå er vel saken den at det faktisk var gratis å få 2mbit, noe andre allerede hadde fått, og kan derfor umulig sies å være en åpenbar feil. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Det finnes masse eksempler på butikker osv som har annonsert feil pris, men som har sluppet unna med det fordi det var en åpenbar feil. Vel, om bedriften har forbeholdt seg feil, har kunden ingenting dem skulle sagt. Dette gjøres veldig ofte i reklameblad. Om f.eks. IKEA hadde glemt dette i den nye katalogen dem sender ut, og det er skrivefeil, kan ikke IKEA kreve noe fra kundene. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Til trådstarter: Jeg vet ikke om du skal ha høyere hastighet eller ikke, men innlegget til OgnOmm forklarer overgangsreglene greit. Det jeg reagerer på er at denne samtalen med kundeservice fører til at de bestiller en oppgradering for deg, som de sier er gratis, men som faktisk koster penger. Hvis det er slik at personen du snakket med ganske enkelt tar feil, er det jo egentlig en grei sak. Dersom personen du snakket med tolker din forespørsel som en bestilling, er det svært kritikkverdig. MVH Audun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå