Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ble lovet gratis oppgradering! Men måtte betale

Anbefalte innlegg

(saken gjelder Telenor ADSL)

I slutten av juni fikk jeg beskjed fra noen av kameratene mine om at det skulle komme en gratis oppgradering til alle som hadde hatt telenor en stund (vet ikke hvor lenge). Dem hadde bare gått inn på direkte chatten (www.direkte.online.no) og sagt ifra. Det samme gjorde jeg, og her er screenshotet: http://avidi.ukult.net/tn/sh.JPG

Ca. en måned senere kom regningen, og den var satt opp. Min mor skjønte ikke hvorfor det hadde blitt dyrere, og ringte inn til telenor for å høre om hva det var. I telefonen sa dem til henne at det var blitt bestilt 2mbit internett via chatten på online.no. Mamma sa selfølgelig at hun ikke hadde bestilt noe raskere internett, og at det var meg som drev med internett og slikt. Da sa han at jeg hadde svindlet henne. Jeg ble selfølgelig veldig irritert, men gjorde ikke noe med saken der og da. Jeg tar opp saken igjen her på forumet, pga. oppfordring fra en venn.

Min mor fikk måndsprisen litt billigere ("siden det var <jeg> som hadde svindlet henne"), og internetten ble satt ned til 704/128 som jeg hadde fra før.

Har jeg ikke krav på noe fra telenor nå, siden dem har lovet meg 2mbit via chatten? Jeg krever ihvertfall en god forklaring på dette! :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

akkuratt det samme skjedde meg. (bare at jeg har rabattavtale) jeg gikk på chatten og spurte når denne oppgraderinga ville finne sted (jeg har jo fått mail av de osv om at jeg skal få en raskere linje til samme pris). og dagen etter fikk jeg 2MB (hadde 704/128 før)

Regninga kom og jeg ble fakturert for 2MB linja.....GRRRRRR :no:

Jeg ringte telenor og forklarte greia....dette skjønte hun ingenting av, så hun skulle ringe tilbake.

1uke senere ringer hun, og da sier hun at det ikke eksisterer noe ansatt rabatt lenger....(akkuratt som den plutselig har forsvinni...burde hun ikke visst dette?)

Men greit nok, slapp ihverfall å betale for 2MB linja jeg da....og hun skulle sette hastigheten tilbake til 704....

men fremdeles vet jeg om folk som har denne rabatten...

Noen flere som har denne rabatten kanskje? :)

Endret av tempoking
Lenke til kommentar
akkuratt det samme skjedde meg. (bare at jeg har rabattavtale) jeg gikk på chatten og spurte når denne oppgraderinga ville finne sted (jeg har jo fått mail av de osv om at jeg skal få en raskere linje til samme pris). og dagen etter fikk jeg 2MB (hadde 704/128 før)

Regninga kom og jeg ble fakturert for 2MB linja.....GRRRRRR :no:

Jeg ringte telenor og forklarte greia....dette skjønte hun ingenting av, så hun skulle ringe tilbake.

1uke senere ringer hun, og da sier hun at det ikke eksisterer noe ansatt rabatt lenger....(akkuratt som den plutselig har forsvinni...burde hun ikke visst dette?)

Men greit nok, slapp ihverfall å betale for 2MB linja jeg da....og hun skulle sette hastigheten tilbake til 704....

men fremdeles vet jeg om folk som har denne rabatten...

Noen flere som har denne rabatten kanskje? :)

heheh samme som meg... avtalen om rabatt gjalt fram til 24.juni (eller noe sånt).

Lenke til kommentar
eheh samme som meg... avtalen om rabatt gjalt fram til 24.juni (eller noe sånt).

hmmz....ok..da er jeg ihvertfall ikke alene om å miste denne....men det rare er, hvorfor er det ennå folk som har denne avtalen da?

menmen...siden jeg nå har mistet den....byebye telenor, er mange andre billigere leverandører på markedet som oxo tilbyr høyere hastighet :)

Lenke til kommentar
en kamerat av meg hadde 704\128 med ubegrensa nedlasting.. han fikk 2MB gratis..telenor..

men så kommer det vel helt ann på hva han betalte i måneden da...betalte han 550kr måneden som var prisen på 704linje før (uten å benytte seg av det tilbudet de hadde en gang ved å betale 449 for 1024linja)

så skulle det jo bare mangle om han ikke skulle på 2MB'n gratis ;)

Lenke til kommentar
en kamerat av meg hadde 704\128 med ubegrensa nedlasting.. han fikk 2MB gratis..telenor..

Jepp. Den gamle de begynte med da ADSØ ble lansert (704/128 ubegrenset til 550,-) ble endret til 2048/256 . 549,- .. Da ble han oppgradert til det nye produktet med samme pris

Endret av asdfgh
Lenke til kommentar

Enkelt svar her, og en stor kilde til forvirring:

De som hadde 704/128 MED begrensing på 1GB fikk beholde linja men fjernet begrensingen.

De som hadde 704/128 med 5 (eller var det 10) GB begrensing fikk oppgradert til 1024/256

De som hadde 704/128 UTEN begrensing fikk 2048/256.

EDIT: Så litt på screenshotet. Han som heter Aanen har jeg vært borte i før. Han EIER ikke peiling. Enkelt og greit.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Dette er rimlig greit. Betalte du 550 for 704/128 før (den uten begrensing) skal du ha 2mbit nå.

Betalte du mindre (450 elns) skal du ha 1mbit, betaler du 350 skal du ha 704. Alle uten begrensing.

En kamerat av meg har ansatt tilbud, og hadde 704/128 uten lmit. Han fikk 2mbit og samme prisen uten problemer. Det tok fortsatt 2 mnd lengre for å oppgradere enn det tok for meg som er vanlig kunde.

Lenke til kommentar

Dummeste jeg har hørt. Du måtte da skjønne at:

1. Konsulenten tastet feil.

-eller

2. Konsulenten misforsto hva slags linje du hadde fra før.

ALLE kan gjøre feil, selv kundekonsulentene til Telenor.

Det er ikke sånn at "bordet fanger, ærta bærta sukkererta osv" slik som du lærte i barnehagen. Hvis du er stor nok til å være på nett alene (rettelse; mammas nett :-P) så bør du skjønne såpass.

Lenke til kommentar
Dummeste jeg har hørt. Du måtte da skjønne at:

1. Konsulenten tastet feil.

-eller

2. Konsulenten misforsto hva slags linje du hadde fra før.

ALLE kan gjøre feil, selv kundekonsulentene til Telenor.

Det er ikke sånn at "bordet fanger, ærta bærta sukkererta osv" slik som du lærte i barnehagen. Hvis du er stor nok til å være på nett alene (rettelse; mammas nett :-P) så bør du skjønne såpass.

Men OM fyren fra Telenor tok feil, skal man ikke betale for det. Om kundene skal betale for feil som bedriften (selger) gjør, hadde alt gått rett i dass. Dessuten skal det endel til for å missforstå settingen som det snakkes om på chatten. En kundekonsulent skal være dreven i det han gjør, og selv jeg (som ikke er telenor-kundekonsulent-wannabe-som-vet-alt) hadde tatt settingen på den chatten.

Finnes faktisk noe som heter forbrukerrettigheter. I denne saken er alt klart; selger (Telenor) gjorde noe feil. Kunden får svi. Slipper delvis unna, men blir "nedgradert" igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...