MaxCPU Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Bilder i fart er ikke alltid like greit, så skulle gjerne ha rettet opp horisonten litt samtidig med at alle vinklene forblir 90 grader. Noen som kan forklare hvordan jeg kan gjøre dette i Photoshop? Evt. gjøre det for meg? Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 i toolbox'en finner du det verktøyet du bruker for å plukke farger med, ser ut som en pipette, klikk og hold på denne til du ser popup menyen, og så velger du linjalen. Bruk så linjalen til å markere en linje langs horisonten. Deretter går du og velger roterings-funksjonen og velger Arbitrary. Da vil den automatisk putte inn rett vinkel i tekstboksen til å passe med linjen du trakk opp med linjalen. Trykk OK og den er rotert. Deretter er det bare å bruke crop-funksjonen for å fjerne det som nå blir litt skjevt langs kantene. Håper det var en forståelig forklaring Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Nydelig!! Takk! Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Slik? Takk for hjelp, vi jobbet visst samtidig for jeg ble akkurat ferdig selv når jeg så posten din! Bildet er forøvrig lagt ut inder "Bildekritikk". LINK Endret 22. august 2004 av MaxCPU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå