Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WLAN-problemer på Acer Travelmate 290-series

Anbefalte innlegg

Fikk telefon fra søsteren min i dag ang. et problem med wlan på en Acer Travelmate 290-series, og jeg gjenkjente det øyeblikkelig fordi jeg var borti akkurat samme problem når jeg konfigurerte maskinen hennes.

Problemet er som følger: Wlan-kortet er ikke aktivt. Det dukker opp i windows, og fungerer ifølge enhetsbehandling helt fint. LED'en i front av laptopen viser derimot ingen aktivitet fra kortets side, verken søking eller faktisk tilkobling. Bryteren for wlan på siden av laptopen står på on, og toggle av den har ingen effekt.

Det er ikke et problem med windows sin konfigurasjon, for både pcmcia og usbstick-enheter fra zyxel fungerer helt fint på samme maskin.

Sist løste jeg problemet ved å hive inn recovery-cd'en, men det fører til en del datatap. Også litt vanskelig for meg å prøve en driveroppgradering, da jeg ikke aner hvilket wlan-kort som står i, og det at jeg sitter i Ålesund mens hun er i Sogndal.

Mener å tro at wlan-modulen er fra Intel da maskinen er en Pentium M 1.3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem.. det at wlan kortet ikke blir aktivert når man trykker på wireless knappen ved siden av tastaturet på laptopen..

ka slags laptop har du? den jeg fikset var en laptop fra whitebox (model: cl1557)

jeg løste problemet ved oppgradere firmware og bios. jeg følgte instruksjoner som stod på whitebox sine sider. kan hende du må gjøre noe av det samme?

kontakt produsenten av laptopen så vet nok de svaret.

Lenke til kommentar

Takker :D

Da skal det nok bli ordning med wlan på den laptopen.

Oh, og du som hadde WhiteBox CL1557, takk for tipset, for det er den maskinen jeg hadde planlagt å kjøpe med en gang sjekken fra Satans Lånekasse dukker opp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...