Gå til innhold

er "manhunt" artig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Argh.. HATER Postal 2.

Jepp, det er et skikkelig møkkaspill, kun laget for å ribbe fjortiser og andre åndsvake for penger. Manhunt er akkurat samme greien, slik jeg ser det, bare at Manhunt har enda færre "kvaliteter".

Du var dog en fjortis du og en gang, var du ikke?

Manhunt er et dritt spill fordi det er kjedelig. Og har litt for mye wannabe kontrovers..

Postal/postal2 trakker på mange flere tær med sin høyst ukorekte politiske sysnsvinkel, derfor er postal serien en verdig vinner når det hjelder litt syk dagligdags humor..

Lenke til kommentar
Argh.. HATER Postal 2.

Jepp, det er et skikkelig møkkaspill, kun laget for å ribbe fjortiser og andre åndsvake for penger. Manhunt er akkurat samme greien, slik jeg ser det, bare at Manhunt har enda færre "kvaliteter".

Manhunt er et dritt spill fordi det er kjedelig. Og har litt for mye wannabe kontrovers..

Postal/postal2 trakker på mange flere tær med sin høyst ukorekte politiske sysnsvinkel, derfor er postal serien en verdig vinner når det hjelder litt syk dagligdags humor..

Ja, det var jo du som kom opp med den idèen om et spill hvor man styrte Hitler og kunne kung fu, og skulle drepe amerikanere og jøder... :whistle:

Lenke til kommentar
[iC' date=22/08/2004 : 23:08]
Argh.. HATER Postal 2.

Ja, det var jo du som kom opp med den idèen om et spill hvor man styrte Hitler og kunne kung fu, og skulle drepe amerikanere og jøder... :whistle:

:D jeg ser du har tenkt mye i det siste,, jaja folk sjønner bare ikke spøk noenganger, men, men sånn er livet..

Lenke til kommentar

Jo, men hva har det med saken å gjøre?

saken er at de selv innrømmer at du var åndsvak..

Var nok ikke så glup på den tiden jeg heller, som de fleste fjortiser. Det var det jeg ville frem til. Du tar alt helt bokstavelig, skjønner jeg.... Hyggelig av deg å kverulere uansett da.

Lenke til kommentar
Hva er det manhunt går ut på egentlig? Er du en slags hitman med litt mer direkte metoder? :p

Siden du ikke fikk noe skikkelig svar skal jeg prøve.

Manhunt er et spill som bruker realitysjangeren, snuff-miljøet og et konsept som er skremmende, men ikke utenkelig.

Det finnes en film som heter "The Running Man". Hovedpersonen deltar ufrivillig i et tv-show der alt handler om å overleve. På sin vei møter han alle slags figurer, med alle slags våpen, fellesnevneren for disse figurene er at alle vil ham til livs, og da helst på en meget bestialsk måte, det er tv og man skal vel underholde?

Manhunt bygger på dette, forskjellen er b.la at i spillet er du en dødsdømt som offisielt blir henrettet, uoffisielt våkner du opp i et sterilt rom, etterhvert finner du en "handsfree" som du fester på øre, stemmen til en meeeeget syk man begynner å snakke til deg. Han forteller deg at alle tror at du er henrettet, som "the scum you are". Deretter forteller han deg at området utenfor rommet der du befinner deg, venter det flere "scum like you", disse dreper deg hvis du ikke dreper dem først. Du blir hele tiden filmet, og du blir fortalt av stemmen (som også hjelper deg å komme igang med tips og triks) at mordene bør være så stygge som mulig, det er jo underholdning.

Så begynner din ferd. Av og til finner du nye gjenstander du kan bruke til å utvide dine drapsmåter slik at mannen på øret blir glad. Husk å gjemme deg i skyggene.

Slik begynner spillet.

Stemmen på øre er altså en som lager Snuff-film. I snuff-film kan det være viktig at mordene ser skikkelig jævlige ut, og det er din jobb å sørge for det, hvis ikke får du kjeft av mannen på øret. Og siden du vet at den eneste måten å overleve og slippe ut på er å følge ordrer, ja da gjør man det.

Manhunt er en blanding av mye. Det reflekterer en mulig bestialsk framtid der tanken på hva som har underholdnigsverdi ikke har grenser. Vi kan se at disse grensene akkurat nå viskes ut år for år.

Snart ser vi vel Jan Simonsen løpe med en gal øksemorder i hælene :!:

"Artig" er ikke et ord jeg vil bruke når jeg skal beskrive dette spillet.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Det er viktig å poengtere at det i Manhunt er såkalte "hunters" man skal drepe, og ikke mannen i gata. "Hunters" er folk som er på jakt etter deg, og du skal drepe disse så spektakulært som mulig for å få best mulig poengscore, og låse opp bonusmateriale. Selv anmeldte jeg spillet for en annen side, og det var definitivt ikke en hyggelig jobb . Hele tiden sitter man med en liten klump i halsen, og lurer på hvorfor du egentlig gjør dette.

Men - hvis allerede har seriemorder-anlegg så kan du vel like godt bare hive deg inn i det, det er ingenting som er så galt at det ikke er godt for noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...