normal Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 er det egentlig mulig å kjøre peltier uten en pc som støyer veldig, antagelig mer enn uten vannkjølingen? Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Quote: Den 2002-05-12 14:08, normal skrev:er det egentlig mulig å kjøre peltier uten en pc som støyer veldig, antagelig mer enn uten vannkjølingen? Peltier elementet i seg selv støyer vel ikke, så du mener om det er mulig å ha en luftkjølt pc med peltier som ikke støyer noe særlig? Må i tilfelle ha et lite peltier element, så må du ha en prosessor som lager lite varme osv.. tror det blir lite aktuelt, med mindre du har planer om å gå tilbake til 486 el.lign. :smile: Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Quote: Den 2002-05-12 14:08, normal skrev:er det egentlig mulig å kjøre peltier uten en pc som støyer veldig, antagelig mer enn uten vannkjølingen? Det går fint. Trenger bare en vifte på radiatoren, og den trenger ikke å bråke. Pumpen bråker ingen ting hvis du støyisolerer den litt, og peltieren bråker ikke noe. Så det blir ikke noe støy. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Tror nok jeg misforstod litt ja Meg trenge søvn.. Lenke til kommentar
normal Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 det blir jo utviklet MYE varme av slike element rundt 200W, så man må vel ha en ganske kraftig på radiatoren? man må ihvertfall ha mer enn under 20dB og slikt som er stille det jegspesielt tenker på er en strømforsyning på rundt 4-500 W som går på full guffe gir ganske mye spillvarme i tillegg til den "vanlige" PSU'en så det blir 3-4 vifter... Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Quote: Den 2002-05-12 18:00, normal skrev:det blir jo utviklet MYE varme av slike element rundt 200W, så man må vel ha en ganske kraftig på radiatoren? man må ihvertfall ha mer enn under 20dB og slikt som er stilledet jegspesielt tenker på er en strømforsyning på rundt 4-500 W som går på full guffe gir ganske mye spillvarme i tillegg til den "vanlige" PSU'enså det blir 3-4 vifter... Du har rett i at peltierelementet bli veldig varmt, men ikke varmt nok til at extremen min ikke takler å kjøle det ned med 14dB vifte. Viften i strømforsyningen er moddet og går på 12dB, mens strømforsyningen til pc'en ikke har vifte. Så det er faktisk veldig stille. Lenke til kommentar
normal Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 hmmm eldorado var ikke du som hadde det beistet på 226W da? så du er ferdig ed monteringen nå altså? har du en post med resultater et sted? Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Heisann normal. temperaturene varierer en del, så jeg vet ikke helt hva jeg har gjort feil, men idle temp ligger rundt -20 - -25 grader, mens load temp varierer kraftig mellom -10 og 10 grader. Foreløpig så har jeg testet den på en 1100@1524 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå