Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bruteforce... Håper dette er riktig kategori...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brute force har egentlig ikke noe med hacking å gjøre.

I programmering, så går brute force (=uttømmende) søk på å f.eks. søke igjennom en hel database istedet for et lite subset som er begrenset med regler. Et brute force-søk vil holde på til man finner det man leter etter. Man kan også ha brute force-utlisting der absolutt alt listes ut.

Man har også f.eks. brute force-cracking på passord. Da begynner man med å prøve passordet "a", deretter "b" osv. til man kommer til "z" og så starter man på "aa", "ab", "ac" osv.

Et intelligent passord-crack-program vil ta utgangspunkt i en ordbok og prøve passord ut ifra de ordene (evt. med mulige avvik - f.eks. "Ole" --> "Ol3").

Lenke til kommentar

Jeg vet dette ikke har noe med denne saken å gjøre, og at denne gjerne skulle ha blit sendt som PM men den sjekker folkene så skjeldent... så jeg valgte å skrive det her:

Hvilket bilde er det egentlig som skal være i sig'en din Jimmy Pop? Den vises nemmelig ikke her...

Lenke til kommentar

Hehe...

Originalt bilde, eller??

Det skulle være en Tool-logo, og linken og alt fungerer, hvis du ser på linken, skal det være http://hjem.sol.no/pdra/band/tool/toolband.gif . Den har aldri fungert, og hvorfor, vet jeg ikke. Men hvis du går inn på den linke, virker den...

Jeg synes bare at det var originalt med den logoen med et lite rødt kryss... Tjaa... Vet ikke hvorfor...

:grin:

toolband.gif

Hello, I'm a signature virus. Copy me

to your signature and help me spread.

[ Denne Melding var redigert av: Jimmy Pop på 2002-05-03 11:24 ]

Lenke til kommentar

You are not authorized to view this page

You might not have permission to view this directory or page using the credentials you supplied.

uhhmm.. har ikke lov å se bildet, derfor blir det heller ikke vist på siden, har du logget deg inn den siden, ligger bildet din i cachen på maskinen din osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...