Gå til innhold

Amd 64 3000+ eller 3200+?

Anbefalte innlegg

skal kjøpe ny pc. Og stusser litt på hvilken prossesor jeg skal velge.

Står mellom:

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

og

AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

Sist nevnte koster ca. 400 kroner mer. Er det verdt å bruke pengene på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en link hvor du ser forskjellene ved bruk av GeForce 6800 Ultra, og som du ser er forskjellen 95 mot 85 fps, på hhv en 2,2GHz/1MB AMD64, og en 2,0GHz/0,5MB AMD64 -Så er spørsmålet... -hvilket skjermkort har du/skal du ha? -Forskjellen blir selvsagt mindre dess svakere grafikkort det er snakk om. -Men på den andre siden... -400 er jo ikke så mye, du får jo ikke så mye bedre grafikkort for den summen heller...

Oooops link:

http://anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2149&p=7

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar
Her er en link hvor du ser forskjellene ved bruk av GeForce 6800 Ultra, og som du ser er forskjellen 95 mot 85 fps, på hhv en 2,2GHz/1MB AMD64, og en 2,0GHz/0,5MB AMD64 -Så er spørsmålet... -hvilket skjermkort har du/skal du ha? -Forskjellen blir selvsagt mindre dess svakere grafikkort det er snakk om. -Men på den andre siden... -400 er jo ikke så mye, du får jo ikke så mye bedre grafikkort for den summen heller...

Hvor var linken sa du? :p

Lenke til kommentar

Jeg fikk høre at forskjelen var så liten at det ikke var verdt 400, og kan tenke meg når man klokker er ikke forskjellen 200mhz lenger, og hvis du kjøper 3000 kan du kjøpe zlaman 7000-cu da blir 300 bedre kan jeg tenkle meg. Men er ikke sikkert det jeg tror og det andre sier er rett. :p

Lenke til kommentar

Nei ikke helt tror jeg men når du klokker blir forskjellen end e mindre enn 200 mhz tror jeg. :yes:

Etter hva jeg har hørt er klokking plankekjøring hvis du ofc ikke skal begynne med volt modding og klokke noe ekstremt, og prøve alle mulige løsninger, et tips, ikke prøv med 9999999 trokke det går så bra, ta litt litt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...