chrisege Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Hei, Er det en enkel måte å få min 8 HK til å yte litt mer (f.eks 15 HK)? Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Ca 90% ytelses økning det da... Kanskje litt optimistisk? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Nei. Da er det både billigere og mer driftsikkert å kjøpe en 9,9hk og fjerne plomberingen. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Nei.Da er det både billigere og mer driftsikkert å kjøpe en 9,9hk og fjerne plomberingen. Er det ikke plombe i 8 HK. Lenke til kommentar
Cerb Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 8hk er 8hk 9.9 / 10 hk er en motor som er orginalt 15hk men, som har blitt skrudd ned pga syke dei syke avgiftene her til lands. Vist du kjøper Tohatsu 9,9 kan du få produsenten til å trimme denne til 18hk! Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 nei.. ikkje alle 9,9... feks. suzuki må du bytte forgasser for og få 15 hk!! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 nei.. ikkje alle 9,9... feks. suzuki må du bytte forgasser for og få 15 hk!! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 erfaring eller?? Jupp, har en 9,9hk forgasser ute i garasjen og en annen i motoren på båten på vannet ...har skiftet en del ganger, har også måttet forlenge en av armene på enten forgasseren eller overgangen til forgasseren (husker ikke nøyaktig). Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 hehe ska bytte eg og, då den kjem i posten......i måra Trur eg då. gjekk båten beire då eller må du bytte reedventil og?? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 hehe ska bytte eg og, då den kjem i posten......i måra Trur eg då. gjekk båten beire då eller må du bytte reedventil og?? Ikke noe annet enn forgasser som jeg vet. Båten går rimelig mye fortere, stødigere og bråker mindre på marsjfart Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 hmm men kan du prøve og huske ka du måtte forlenge av armene på enten forgasseren eller overgangen til forgasseren... eller, ser eg de me en gong! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 hmm men kan du prøve og huske ka du måtte forlenge av armene på enten forgasseren eller overgangen til forgasseren... eller, ser eg de me en gong! Er en stund siden jeg drev på med den, men jeg kan ta en tur nedom båten i morgen hvis jeg får tid og se hvordan jeg mekket det. Tror det var noe med at forgasseren ikke ga full gass pga. at en eller annen arm var for liten. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Modifikasjonen var visst ikke i nærheten av forgasseren allikevel, men på overføringssystemet (for gassen). Ble anbefalt å forlenge armen (se på bilder) av en bekjent, så jeg gjorde det bare med én gang uten å teste uten, så jeg vet ikke om det egentlig hjelper. (litt skrøpelig konstruksjon , men jeg skal fikse litt på det til høsten/våren) Se på alle bildene herfra Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 eeyy kjempe greier.. takk ska du ha!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå