Enviro Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg har nettopp investert i et komplett Yamaha surroundanlegg (Forsterker-> RX-V450) og skal koble dette til pc`en. Etter å ha søkt litt på forumet her skjønner jeg at jeg må ha 3 stk 2xRCA stereojack 3.5mm for å få 5.1 lyd fra spill. Men hva er best hvis jeg skal bruke pc`en som lydkilde for vanlig 2-kanals stereo (mp3 ol.) Optisk? Coax? Eller Stereojack her også? Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Uten tvil enklest med enten digital coax eller optisk Man skal riktig nok ha gode minijack - 2x rca kabler før dette er eventuelt bedre, Monster Cable har gode kabler til dette formålet og ikke minst du skal ha et meget godt lydkort også for å høre forskjell spør du meg... Så til vanlig bruk så er vel en digital kobling og foretrekke... Endret 22. august 2004 av tintin77 Lenke til kommentar
radiated Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Det kommer an på utstyret du bruker. Hvis D/A - converterne i forsterkeren er bedre enn de i lydkortet vil det lønne seg med digital overføring. Hvis Du sitter med et anstendig lydkort med gode convertere er det helt kurrant å koble til analogt (med gode kabler) Men hvis forsterkeren og lydkortet gir omtrent lige bra utsignal vil det være best med digital overføring ganske enkelt fordi du kan bruke billige og få kabler. Så lenge forsterkeren støtter både flerkanals og stereo gjennom digitaloverføring kan du trygt bruke spdif til stereo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå