THX Skrevet 7. november 2001 Del Skrevet 7. november 2001 Halloen... Har et Epox 8KHA+ HK og en XP1600+. Problemet er at jeg ikke fatter hvordan noen kan kjøre denne kombinasjonen på +/-170Mhz FSB. Mitt system møter veggen ved 149Mhz og er ikke 100% stabilt da engang. Har et GF2MX skjermkort og et ASUS ISDN kort. Er problemet at disse kortene ikke takler at bus hastigheten blir så høy??? Er det muligheter for å kjøre disse (AGP/PCI) asynkront? Problemet er ikke minnet eller at det trengs mere kjøling (Prosessoren ligger på ca 34c). Er det noen som har erfaring med dette, eller sitter med linker til sider med info så er jeg meget taknemlig for hjelp. [ Denne Melding var redigert av: THX på 2001-11-07 02:20 ] Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 7. november 2001 Del Skrevet 7. november 2001 Ossen ram har du?? er nok det som er problemet! Selv har jeg apacer ddr ram, og den er ikke heller noe særlig stabil.. Prøv TwinMos Ramen til komplett.no, har hørt at twin mos ramen egentlig er pc2700.. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 7. november 2001 Del Skrevet 7. november 2001 Hei! TwinMos-ram'en til komplett klarer ca. 153 mhz FSB på CL2.0 (noe som må sies å værra bra når de er solgt som CL 2.5). Har en 256-mb brikke og er meget fornøyd med den. Det høyeste jeg har klart å skvise ut av den med sloweste memory settings er 161 mhz og da relativt ustabilt. (om det var hovedkort eller andre komponenter som stoppet meg der veit jeg ikke, men tester(e) på hardwaresites av RAM med samme minnebrikker, Hunday, har ikke klart å få den noe særlig høyere, 160 mhz buss er og blir en ukristelig hastighet!) Uansett, dette er ikke "super-RAM" ala Crucial, men antakelig blant den beste du får i Norge av DDR foreløpig, ved siden av Apacher muligens. MSI K7T 266 PRO (v1.0) Duron 800 WD 40 gb Maxtor DiamondMax 60 gb Standard gforce 2 mx400 SMC ethernet Pioneer 106s DVD-ROM Ancient Philips 2x-brenner Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 7. november 2001 Del Skrevet 7. november 2001 Prøv å slå av Fast Writes i biosen under AGP instillingene. Kjører samme hovedkortet som deg og det så ut til at det hjalp. :smile: [ Denne Melding var redigert av: Kamerat på 2001-11-07 19:02 ] Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Kommer jo også ann på RAMen du bruker og instillingene på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå