Barry White Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Ok, nå vil jeg KUN ha svar på det jeg spør om, ikke no anbefaling av linux og andre greier Me wants windows! Jeg er med i meldal-lan som planlegger innkjøp av server til fildeling, hosting i noen spill (cs/ut/bf, ikke samtidig!) filmvisning og DHCP server. Vi er ca 30 stk nå men øker mest sansynlig til 50+. Maskinvare Intel 3 Ghz 2GB TwinMOS PC3200 RAM S-ATA disks Nettverkskort : Internett : 10/100 Deling : 2X 10/100/1000 i bro OS : Windows Server 2003 og her kommer spørsmålet : Vil dette holde slik at man får stabil og grei internett? Innlinja er på ca 10-20mbit Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) anbefaler du kjøper server nic's. disse kortene har egen cpu og belaster systemet mindre.. dette for eksempel: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=118640&cks=PRL Endret 22. august 2004 av blackbox Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 aha, takk for tipset! men ellers, noen som har et svar på mitt problem Lenke til kommentar
Ausat Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Om det er snakk om en LAN-server spiller ikke internettlinja di noen rolle, kommer mer ann på routeren/switchene/hub'ene osv når det gjelder hastighet. Den maskina der duger nok til en ganske fet spillserver, men jeg skal den brukes til filserver/film og spill samtidig? Jeg ville iallefall ikke kjørt filserver på samme boksen som gaming (forøvrig krever ikke en filserver så mye hardware, sett gjerne opp en annen mindre boks til det. Den kan jo også kjøre DHCP-server). Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 det som kommer til å kjøre samtidig : filserver, gameserver, dhcp eller filserver, filmvisning og dhcp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå