Svulst Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Hei! Etter jeg har skrevet et program i Java.. Hvordan får jeg kjørt det? Hører jeg må bruke noe som heter Javac.. men finner det ikke noe sted Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Når du har laget et program i Java har du en eller flere .java filer Det du må gjøre for å kjøre din javafil(Regner med du ikke har noe IDE) 1. Finn frem javac.exe. Denne ligger som vanlig der du installerte Java. PATH = Java_InstallDir\bin\ 2.Kjør kommandoen javac minfil.java. Dette er den enkleste kommandoen, har du ekstra biblioteker som brukes er det sikkert noen ekstra linjer i den kommandoen) 3. Nå hvis alt gikk som det skulle vi du ha en minfil.class. Dette er den filen som kjøres i JVM 4. Finn frem java.exe. Dette programmet ligger på samme sted som du fant javac.exe 5. Kjør kommandoen java minfil.class Hvis du ikke har en IDE(Integrated Development Environment) anbefaler jeg deg å nedlaste Borland JBuilder Foundation via Borland. Denne vil gjøre jobben for deg med å lage class filer og kjøre programmet for deg. Hvis du vil starte programmet uten å kjøre det via JBuilder kan du lage en jar-fil av classfila som kan kjøres automatisk. Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 tror ikke java minfil.class vil fungere, fungere ihvertfall ikke på min maskin. java minfil er nok. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Så lenge minfil er en .class fil vil java minfil fungere ja. Fungerer hos meg java minfil.class Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå