Gå til innhold

Tangerine Dream - Stratosfear

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Phaedra, Rubycon og Ricochet gruser i mine øyne Stratosfear, også verdt å sjekke ut er Zeit og Atem. Den beste perioden er med Baumann fra 72 til 77, 80-talls T.D. bør man være meget forsiktig med å kjøpe...

Liker man Phaedra og Rubycon bør man definitivt også sjekke ut Klaus Schulze (som var med på den første T.D. skiva), beste albumene (imo): Timewind, Moondawn, Body Love og Mirage.

Btw Jean-Michel Jarre kan bare gå å legge seg...

Edit: Er favoritten Stratosfear, bør Sorcerer sjekkes ut.

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar
Håper noen av dere lytter til dette bandet... Jeg har kun en plate av dem (og det er en av de beste i hele samlingen) med tittelen Stratosfear. Jeg har lyttet litt til andre plater av fra samme band, men de rekker ikke en gang Stratosfear opp til kneskålene. Noen som vet om det er noen andre plater der ute av dette bandet med omtrentlig samme stil?

Vet ikke om man kan si den har samme stil; men har stor sans for albumet "White Eagle" fra 1982 - med den lille snutten "Midnight in Tula" som stor favoritt.

Lite musikalsk tips: Sjekk ut en østerriksk gruppe som heter Gandalf (må ikke forveksles med det finske metalbandet med samme navn).

Liker du Tangerine Dream, vil trolig mye av hans musikk også falle i smak ;-)

Lenke til kommentar
Håper noen av dere lytter til dette bandet... Jeg har kun en plate av dem (og det er en av de beste i hele samlingen) med tittelen Stratosfear.

Hmm....

Trodde du hadde Ricochet også i samlingen din. Tror nok du bør ta en liten gjennomspilling av den. Du finner den i vinylhylla mi, så du får hive den på neste gang det passer.

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...