Gå til innhold

Lav 3dMark score 03 og 2001 med Sapphire 9800 PRO

N_R

Anbefalte innlegg

....vet det er mange av disse postene, men håper dere orker en til..... ;)

Har kjøpt ett Sapphire 9800 PRO, men lurer på om jeg får litt dårlig score? HK er Abit NF7-S2G, med en Barton 2500 og 1 GB 400MHz minne.

Her får jeg "usle" 5200 poeng, er ikke det i minste laget?

2001 SE er enda verre, der får jeg kun 9500! :ohmy: Jeg har en kamerat med et 9600 Pro / Barton 2500 som får 9900...... Han får 3300 i 2003 forøvrig.

Tips til hvor jeg kan begynne å lete / andre tips for å få litt mer guff?? Betalte jo jaggu 2000 spenn for dette kortet.......

Edit: Glemte å nevne at jeg allerede har prøvd triksene i Sticky-posten øverst, ATItool får ikke til å klokke saken min i det hele tatt.... kun en 383 eller så.. :-(

Endret av N_R
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
....vet det er mange av disse postene, men håper dere orker en til..... ;)

Har kjøpt ett Sapphire 9800 PRO, men lurer på om jeg får litt dårlig score? HK er Abit NF7-S2G, med en Barton 2500 og 1 GB 400MHz minne.

2001 SE er enda verre, der får jeg kun 9500! :ohmy: Jeg har en kamerat med et 9600 Pro / Barton 2500 som får 9900...... Han får 3300 i 2003 forøvrig.

Tips til hvor jeg kan begynne å lete / andre tips for å få litt mer guff?? Betalte jo jaggu 2000 spenn for dette kortet.......

Det er ikke 9800Pro med 128bits minne? Har du driverne på balanced og kjører 3dmark i riktig oppløsning osv?

Lenke til kommentar
....vet det er mange av disse postene, men håper dere orker en til.....  ;)

2001 SE er enda verre, der får jeg kun 9500!  :ohmy:  Jeg har en kamerat med et 9600 Pro / Barton 2500  som får 9900......  Han får 3300 i  2003 forøvrig.

Det er ikke 9800Pro med 128bits minne? Har du driverne på balanced og kjører 3dmark i riktig oppløsning osv?

Hadde hans kort hatt 128bits minne, ville han fått like mye som et 9800se... altså, kanskje 4000poeng e.l.. 128bits bus, suger.. Uansett, 03 scoren stemmer, men det gjør ikke 01.. desverre. Skru av Vsync kanskje?

Lenke til kommentar
5200 poeng er ikke usselt.

Det er det du får med et 9800Pro i 3DM03.

OKay! Trodde normalen var mer rundt 6000-6300, men det er vel kun for overklokka saker det da...

Men, da er det jo ikke no' "problem", takker for svar! :-)

Lenke til kommentar
5200 poeng er ikke usselt.

Det er det du får med et 9800Pro i 3DM03.

OKay! Trodde normalen var mer rundt 6000-6300, men det er vel kun for overklokka saker det da...

Men, da er det jo ikke no' "problem", takker for svar! :-)

kompis av meg har 9800XT, P4 2.8 med 1024 mb pc3200 ram, han får ca. litt over 6000

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Trådstarter:

Det må være noe fundamentalt feil i BIOS mht. timing/"performance" settings..

Har selv nettopp bygd ett i875p-basert system (lagersalg/brukt - som vanlig) og her hadde jeg visse "innkjøringsproblemer"..

Har akkurat samme skjermkort som deg, men pga. "budsjett" kjører jeg asynkron med FSB200 og dual-DDR333 (inntil videre).. Dette gir jo en del tap av ytelse...

Men her var "problemet" en litt dårlig Bios.. Bios-oppgradering og "performance" setting fra "slow" til "ultra" ordnet det hele..

Gikk fra ca. 13.5k til 15.8k i 3DMark01 som ikke er spesielt bra egentlig. men greit nok for en P4 2.6.

Det som var største indikasjon på noe feil mht. ytelse var en *elendig* score i PCMark04 (ca. 2100) og AquaMark (ca. 35k).

3DMark03 som stort sett tester GPU gikk på ca. 5700 i 1.forsøk..

Nå kan du se i sig'en hva "selvbygget" yter så langt.. betraktelig bedre enn mitt ene Barton-system..(hvor det ikke er så mye mer å gå på tror jeg).

Men.. i mitt tilfelle var det en Bios-oppgradering som måtte til..

Obs.. Jeg har klokka 9800 kortet fra Pro til XT (foreløpig)..Det er FSB, Ram og CPU som holder igjen systemet foreløpig..

Edit:

Ad "fanboi" trådene..

Nå har jeg både 9800 Pro@XT og FX5900XT@Ultra.. og kan konkludere med at det er liten forskjell i ytelse mellom disse.. 9800 Pro er bedre.. men ikke *så* mye bedre..Det beste er at jeg har fått tak i begge for ca. kr.1300 pr.stk. (9800 Pro kortet *med* VGA Silencer).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Men trådstarter sin score var meget lav i 01! Hva slags cpu, ram og hk har du???

..som nevnt i posten helt øverst, "HK er Abit NF7-S2G, med en Barton 2500 og 1 GB 400MHz minne" ;)

Har pc'en i deler akkurat nå så jeg vet ikke åssen BIOS versjon osv det er, men det er kjøpt denne uka, så er vel ganske ny bios....

Skal gå en runde og se på timings osv når jeg får satt alt sammen igjen.

Klokkevillig er forøvrig pc'en heller ikke når det gjelder CPU, tror det er no muffens noen plass ja.... :hmm:

Edit: Ser jeg glemte å oppgi minnetype, de er de TwinMos 512GB fra Komplett, billigste de har....

Endret av N_R
Lenke til kommentar

Bygget akkurat et tilsvarende system her om dagen, men med C3D sitt 9800PRO kort og Geil PC3200 minne og et Asus A7V8X HK. Her ligger scoren i 3Dmark 2001 på ca 14200. Hvilken driver bruker du?, om du bruker Omegadriverne, prøv å gå til kontrollpanelen og avinstaller ATI display driver. Start så maskinen på nytt i sikkerhetsmodus. Gå inn i Omega mappa og velg å avinstallere alt, etter det så går du inn i kontrollpanel og fjerner installasjonsfilene. Start om og legg inn driverne på nytt.

Har flere ganger hatt samme problem i 3DM 2001. Ser nesten ut som om GPUen går på halv fart nesten :roll: Men dette har løst problemet hver gang :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...