alexf Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Men Jokke, du bør da være fornøyd med at bildet blir knabbet, nå er det jo endelig på private hender Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Koster vel rundt 500 000 å forsikre Much museumet for tyveri intill 500 mill. (aftenposten aften) Hvilket forsikringsselskap var det? Penger ville jo hjulpet munch-museet til å kjøpe andre Munch-bilder fra private da.. Men det ville jo ikke reddet skrik, det ville det ikke. Så det selv nå. Jeg synes en halv million i året hørtes latterlig lite ut, men sett av vi går ut i fra det for hvert bilde.. Så må vi tenke på at det ikke bare er to bilde rpå Munch-museet.. Og du forsikrer jo gjerne ikke bare ett eller to, man forsikrer vel i så tilfelle alt.. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Blablablabla... Lettere å skrive enn *snip*. Og jeg ser som min hellige oppgave å ikke være like irriterende som *kremt* andre *hark* som quoter trehundreogbørti innlegg av gangen. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Var visst 5 Skrik, og ikke 4 som jeg antok i går. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Dog er alle originaler. Tror ikke verdien vil stige så veldig på de gjenværende, nå som den fineste, gøyeste mesteste besteste er bøffa. Rart egentlig at idiotene har såpass liten respekt for nasjonalskatter. Dessuten er jeg medeier i Skrik, sammen med dere alle Endret 23. august 2004 av Lungemannen Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Var visst 5 Skrik, og ikke 4 som jeg antok i går. Er i alt 4 org. av Skrik Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Var visst 5 Skrik, og ikke 4 som jeg antok i går. Er i alt 4 org. av Skrik Det trodde jeg også. Mulig de sa feil på tv istad når de sa det var 3 på museum og to i privat eie. Forresten mulig det var Madonna dem snakket om da. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 500 000 kroner for å forsikre "Skrik", av dn.no. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Ok, for det første er dette garantert et bestillingstyveri fra en samler som ikke har råd til å betale for bildene. Mne hva skal man med et par bilder som man ikke kan vise fram til noen, de kommer sikkert bare til å ligge i kjelleren eller noe sånt. Dersom det ikke er løsepenger innblandet da. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Ok, for det første er dette garantert et bestillingstyveri fra en samler som ikke har råd til å betale for bildene. Mne hva skal man med et par bilder som man ikke kan vise fram til noen, de kommer sikkert bare til å ligge i kjelleren eller noe sånt. Dersom det ikke er løsepenger innblandet da. TV2 påstår det er ett bestillingsran fra stavanger ranerne for å gi politiet mer å gjøre og som en avledningsmanøver eller noe i den dur. well well. Høres litt for gangsterfilm ut for mag. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Det tyder på at ransmennene var amatører, men det kan også være at de optrådte slik med hensikt. Aller mest tror jeg det var to narkiser på jakt etter noe lett omsettelig for et par ukers forbruk. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Det snakkes om forsikring. Jeg ser ikke mye hensikt med å forsikre slike malerier. Det vil være dem eller ingenting når det er snakk om nasjonale eiendommer som kunstverk. Penger vil jo ikke utgjøre en kompensasjon som noen personer bryr seg om og har nytte av når det gjelder sånt. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Det snakkes om forsikring. Jeg ser ikke mye hensikt med å forsikre slike malerier. Å få penger for det stjålne maleriet er jo meningsløst, man får ikke kjøpt et nytt maleri uansett. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Nå er det offentliggjort at rammene (de de kvittet seg med på Carl Berner) inneholdt skulte radiosendere.. Mao er de kanskje ikke bare amatører... Lenke til kommentar
eierdegics Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 kanskje ren flaks? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Nja.. Eller kanskje ikke.. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 HVA? Hvor har du lest det, JoachimR? Lenke til kommentar
Panodil Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 HELT enig ! Det er museet sin skyld at maleriene ble stjelt ! At bildene henger i en liten waier holder ikke ! Håper ikke det er min feil hvis bilen min blir stjålet når jeg er på handletur. Da er den jo ikke innelåst og det holder vel ikke. Er helt enig i at det sikkert er Nasjonalgalleriet som har tatt det. Hvorfor skal Munch-museet ha 3 og de bare 1?? Urettferdig Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 HVA? Hvor har du lest det, JoachimR? Stod i Aftenposten, finner link senere i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå