Gå til innhold

Maskinen stopper helt


Anbefalte innlegg

Har søket litt rundt på forumet, men vanskelig å finne noen med det samme problemet som meg her. Sikkert andre som har opplevd liknende ting, men her kommer det i hvertfall:

 

Har en selvbygd pc som har fungert noenlunde greit i 2 år nå.

Innstallerte nylig et firewire kort og det funka greit.

 

Men for 1 uke siden begynte maskinen og stoppe opp helt til tider.

Da snakker vi fullstendig låsing. Ingenting virker. Alt fryser helt, og maskinen må restartes. Det er fortsatt liv i musa(optisk), men ingenting rører seg.

 

Dro på et lite dataparty og problemet var jo helt forferdelig. Startet opp maskinen og alt tok mye lengre tid enn før. MSN Messenger skrur seg vanligvis på i løpet av sekunder, men nå tok det opptil 1. min.

Startet jeg Windows Media Player eller Winamp stoppet alt. Nok en restart.

 

Klarte å spille litte CS, men skrudde jeg det av klikket alt.

Scannet hele maskinen med Norton Antivirus 2003, nyoppdatert. Ingen virus.

Kjørte ad-aware flere ganger og stilte maskinen tilbake flere ganger. Opptil en måned tilbake.

Fortsatt ingen bedring.

 

Nå de siste dagene har den da virket litt, og kan bruke internett og høre på musikk, men plutselig kan alt stoppe.

 

Men det som er spesielt er at dette skjer hver bidige gang jeg kobler til min bærbare harddisk. Kjøpte en Wolverine external harddrive i USA, en 20 gb. Overfører alt fra mitt Compact Flash kort(til digital kamera) direkte over til den, og kobler den til pc'n uten drivere. Har funka supert 1 over en måned. Men i det øyeblikket jeg kobler den til og skrur den på stopper alt.

 

Det samme skjer hvis jeg kobler min Canon Powershot G5 til pc'n. Nesten hver gang.

 

 

 

Dette er et litt spesielt problem siden det ikke ser ut til å være noe grunn til dette.

Har ikke innstallert noen andre programmer, og stilte jo tilbake pc'n. Er det et virus så finner ikke norton det.

 

Noen som har peiling? Kan jo være hva som helst så litt vanskelig kanskje, men vet ikke annet enn å spørre.

Trenger noen å vite mer så spør, vil oppgi alle spesifics hvis nødvendig. Får jo ikke overført noen av bildene jeg tar til pc'n lengre!

 

 

Takk for all hjelp.

 

 

Kjetil M. Bergem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...