Gå til innhold

Første maskinen du hadde

nippleboy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

første datamaskinen vi hadde i hus var Commodore 64.. den var ikke min, men den ble flittig brukt... er vel over 20 år siden vi fikk den nå.. den første maskinen som var min var vel en 486 dx 66.. Kjørte win95 glatt på den. Husker vi var 3 stk og spilte slicks på den på ett og samme tastatur.. gikk hardt for seg..

Første maskinen jeg kjøpte selv var vel den jeg kjøpte til konfirmasjonen. Det var en P166 MMX.. 16x cdrom, 3.5 gb hd.. det var supert...

Husker jeg skrev om den på en bbs'en vår (ikke spør hva en bbs er, google ;)), og fikk svar tilbake; "Hvordan har du fått tak i en sånn super-maskin?" det var tider det...

Lenke til kommentar

Spectrum 48k.

Var litt skuffa for at foreldra mine ikke heller kjøpte en Commodore 64.. 16k utgjorde jo en vesentlig forkskjell.

Èn ting som Spectrumen hadde, var jo ferdige kommandoer på tastaturet, slik at man enklere kunne programmere, men til spill....

"Hungry Horace" og Space Invaders i farger var vel kanskje de første favorittene.

Lenke til kommentar

Hadde en Dragon 32 med kassetspiller som spillmaskin i mine unge år, og min første pc var en 386 med 4 mb ram og en hd på hele 40 mb. det mest avanserte jeg klarte å kjøre på den, var det aller første worms spillet ( det som man i dag finner en mere avansert utgave av til mobiltelefoner :-) )

Endret av Qwark
Lenke til kommentar

Tidlig 1983: Mor investerte i sine sønners fremtidige utdanning med en Commodore 64. Vi klarte å overbevise henne om at kassettspiller og joysticks var nødvendig ekstrautstyr for å "programmere" den. Vi slet ut flere joysticker på Jumpman Junior. :blush:

Jaja. Det ble datarelatert utdannelse på begge Commodore-brukerne. Jeg er sikker på at yngstebruttern's økonomiutdannelse kommer av manglende adekvat datakraft i en viktig fase i hans oppvekst. Noen Amiga kom aldri inn i hjemmet og et ungt sinn gikk tapt for nerdeverdenen. :no:

Under studiene var det verken økonomi eller behov for hjemmemaskiner før 1997: Pentium 150@166 MHz, 32 MB minne, 1 GB harddisk og ISDN mot internett. :wee:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
En Commodore 64. Hadde til og med diskettstasjon til den og en cartridge som gjorde at du fikk en primitiv GUI istedenfor å måtte skrive alle kommandoene :p.

Commandore ja :cool: Long time ago

Hadde ikke noen form for GUI her i gården nei. Men bråter av disse vakre tynne diskettene :p

Lenke til kommentar
En Commodore 64. Hadde til og med diskettstasjon til den og en cartridge som gjorde at du fikk en primitiv GUI istedenfor å måtte skrive alle kommandoene :p.

Edit: Jeg så en lignende tråd i går, men den omhandlet hvilken PC som var den første. Denne tråden omhandler vel hvilken datamaskin generelt, så trådene er ikke identiske (for dem som måtte komme over denne og tenke på at de så en lignende i går).

Husker den. Het "Final Cartridge" Husker jeg hadde Final Cartridge III som hadde fast load og hele pakka. :love:

Min første maskin var en 286/16. Husker jeg fikk meg meg Soundblaster Pro og spilte Dune 2 med tale. Tror det var ett av mine livs største øyeblikk :D

Lenke til kommentar
Broren min hadde forresten en pong-maskin som jeg spillte på.

Tror det var en atari.

Det var i 78 tror jeg,da mente vi det var"best gameplay ever!".

game-pong.jpg

den der tror jeg at jeg hatt også :D fant den på låven til en brukthandler. dette var tidlig på 90 tallet en gang

ellers så var vel min første maskin en ibm 286. den hadde 1 mb ram og hele 60 mb hardisk. vet ikke cpu speed. spillte outrun, commander keen, wolfenstien, test drive 2, grand prix osv

kjøpte den i...:hmm:...1993 tror jeg for 5k inkludert en blekkskriver...:ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...