rmacvest Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 hei har lagdt opp nettverkskabel på 25meter, ftp cat 5e. vi har sjekket kabelen og er ok!! men ingen kontakt mellom 3com router og pc, hva kan være feil!!! rune Lenke til kommentar
Tommy Dreamer Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Får du pinga ruteren ? Og sjekka at du har satt opp tcp\ip riktig på nettverkskortet ? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Hvordan ligger det an med MDI/MDX? Lenke til kommentar
rmacvest Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 det bare blinker på routern og ignen kontakt i pc, eneste jeg kan tenke på er det er for stor motstand på kabelen.? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Sjekket kabel, hvordan da? Hvis du mener at det er kontakt pinne for pinne så er ikke det nok. Det er lett å koble feil, det er helt avgjørende at man kobler i rett rekkefølge. Det blir riktig hvis du bruker standard farger. http://www.alatec.com/info/rj45.html Nei, motstand har ingen betydning. Endret 22. august 2004 av hårek Lenke til kommentar
rmacvest Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 har målt at det er kontakt i kablene. begynte like på vestre side og sjekket om det var kortslutting på kablelen! Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) det bare blinker på routern og ignen kontakt i pc, eneste jeg kan tenke på er det er for stor motstand på kabelen.? Ah, prøv å tvinge den ned til 10 Mbit/s og prøv igjen. Funker det da, har du sikkert koblet feil, eller så er kabelen dårlig. Edit: Har du koblet den slik at transmitt er ett par, og recieve er ett annet par? Endret 22. august 2004 av Zoidman Lenke til kommentar
endre84 Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) jeg tror du kanskje trenger en krysset kabel... da mener jeg at den 25m lange kabel skal krysses mellom pc og router samt at du bruker kortest mulig kabling mellom router og bredbånds-kontakten (splitteren)... et annet alternativ er å sette routeren nær pc'en (ca 4m) da trenger du ikke krysset kabel, bare en 25m lang kabel fra bredbånds-kontakten (splitteren) til routeren... ikke spør hvorfor, det bare er sånn... (iallefall i mitt tilfelle) Endret 22. august 2004 av entob Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå