Gå til innhold

floppy leser, Ett pip, floppy leser, og ett pip

_Nitro_

Anbefalte innlegg

Når jeg slår på pcen så leser floppy og jeg får et pip, floppy leser og jeg får ett pip. Og jeg får ikke noet skjermbilde. Jeg plages med å finne ut hvilket hovedkort dette er , Men det som står på CMOS Brikken er 686 AMIBIOS ©1999 AS71 9737

Er det noen som har hvert borti lignende problem? Første jeg tenkte er at BIOS er corrupt eller rett og slett mangler, og tenkte at det skulle ikke være noe problem å finne bios til denne pcen, men det blir jo et problem når jeg ikke finner ut hvem som har produsert dette hovedkortet.

Noen Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant til slutt en flash fil til hovedkorte som står i denne maskinen, så lagde jeg en win98 boot, med autoflashing av bios på. Dette har gått før med kræsja flash. Etter jeg satte inn bootdisketten å starta pcen så forandret pipingen seg. Nå er det 2 korte pip mens den leser på disketten. Tar jeg ut disketten så blir det 1 kort pip og den prøver å lese på floppy igjen, og et pip, så setter jegg inn disketten igjenn og den kommer tilbake til 2 korte pip. Jeg kan ikke si at jeg skjønner så mye mere. Testet btw, ram og slik i en annen pc, og det fungerte.

Hovedkortet er et PC-Chips M810LR V 8.0

Endret av _Nitro_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...