lobster Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg har satt opp 9 forskjellige cronjobber. Hver 30 minutt får jeg mail på at cronjobben er fullført. Nå er jeg drittlei mailen.... Kan jeg sette opp cronjobb i silent mode eller.no ? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Bare redirect output av kommandoene cron kjører til /dev/null. Hvis du vil kjøre kommandoen '/usr/bin/stuff --foo=bar' for eksempel, ber du cron kjøre '/usr/bin/stuff --foo=bar > /dev/null' istedet. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Takker for raskt svar :) Hvis jeg da setter /dev/null, vil loggene da bli skrevet til disk i stedet? (ønsker ikke fylle disken etter hvert med logger) Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Cron logger hver oppgavekjøring (dvs. at den kjørte noe, og når) til disk uansett. Disse loggene skal blir "rotert" slik at de aldri vokser seg for store. Hvis du mener logging som foretas av programmene du får cron til å kjøre, må du løse dette for hvert program. De fleste loggende programmer kan du be ikke å logge, eller logge til et annet sted eller lignende. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 "> /dev/null" sier bare at alt programmet skriver ut skal skrives til filen /dev/null. Siden /dev/null er et "sort hull" - alt som skrives der forsvinner - så vil ikke noe lagres på disk eller vises på skjerm (i dette tilfellet i eposten du får). Du kan skrive for eksempel til /home/<brukernavn>/run.log eller hvilken som helst annen fil, hvis du vil ha teksten fra siste kjøring av jobben, uten å få den tilsendt til deg via epost. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 ... men da er det en idé å bruke >> ikke > Lenke til kommentar
lobster Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 "> /dev/null"sier bare at alt programmet skriver ut skal skrives til filen /dev/null. Siden /dev/null er et "sort hull" - alt som skrives der forsvinner - så vil ikke noe lagres på disk eller vises på skjerm (i dette tilfellet i eposten du får). Du kan skrive for eksempel til /home/<brukernavn>/run.log eller hvilken som helst annen fil, hvis du vil ha teksten fra siste kjøring av jobben, uten å få den tilsendt til deg via epost. Tusen takk. Det var flott svar. Fint og ryddig og enkelt og fortå. Tusen tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå