E.F.R Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Torro, du er ikke den eneste som sliter med IP24. Er internettleverandøren din Telenor ? Lenke til kommentar
Torro Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Nei, har tele2 pr i dag. Regner med jeg bytter til Catch eller NextGen den dagen Tele2 kommer med ekstra regning på nesten 100,- pr mnd, når telefonen blir sagt opp hos Telenor Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg tror ikke IP24 helt vet hva de mener. Jeg har referansenr. høyere enn 10500 og har (etter e-mail forespørsel) fått bekreftet fra Jørn Arild Ringseth hos IP24 at jeg får utstyret til den prisen som gjaldt ved bestilling (Jeg bestilte 24.aug). Bekreftelsen gjelder også konkret at jeg skal betale 133,- pr mnd for 4 telefonnummer (OneTwentyFour abb.) med 4 ports adapter og IP-telefon. OG i tillegg har han bekreftet at månedsprisen ikke vil øke på et senere tidspunkt. Egentlig kult det der, jeg gjør som vane av meg å notere hvem jeg snakker med og den forklaringen jeg fikk om en pris på linje og en på tlfnummere...Gjett hvem, jo Jørn. Det kan jo vær at der er flere Jørn, fikk ikke etternavn...men dette lukter ugler i mosen spør du meg.... Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Edit: den summen som omhandler de 3 kronene stemmer, det er betalingen for selve nummeret, den andre summen, som gjør at dette drar seg på, er for linja. Hva er "linja" i IP-telefoni da? Er ikke det ADSL kabelene det da? Det er vel ingen egen linje for hvert nummer??? Bare refererer etter samtale med IP24. Lenke til kommentar
lbmyren Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg har blitt kunde hos IP24. Har til og med fått utstyret... Det tok nøyaktig 4 uker før jeg fikk det. Har ikke fått til å bruke det enda, fordi jeg ikke får lagt til prukernavn og passort i ADSL-ruteren (tror jeg i alle fall). Når jeg fikk utsyret hadde de ikke aktivert telefonnummeret mitt, og jeg venter enda på svar om hvordan jeg skal ordnet resten av problemene. Jeg har lyst til å heve bestillingen og få igjen pengene mine. Vil heller ha noen som er litt mer kundevennlige... Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Forsøker å ringe til IP24 idag, men får bare "bip-bip-bip". Har de problemer med sitt eget telefonsystem? Dette virker useriøst! Nå senere idag kom jeg endelig gjennom til support. Nummeret var selvfølgelig ikke aktivert. Nå fungerer det som en kule. Har NextGenTel Bravo (1200/384). Det er IKKE nødvendig å sette DHCP til disable eller å åpne porter i brannmur på vei INN. Tror boksen kobler seg ut gjennom brannmur og er istand til å selv route trafikk (innkommende telefon) inn gjennom denne oppkobligen. Lenke til kommentar
Janaa Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Satt nå i en telefonsamtale (Ringte med IP24) med en venn... etter ca 5 minutter ble plutselig samtalen brutt... måtte ringe opp igjen på nytt.. vet ikke om det er IP24 som driver og trikser eller hva dette var for noe... tenkte bare jeg skulle nevne det. Lenke til kommentar
espenf Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Det er synd at IP24 opererer med et 815 nummer for å komme i kontakt med dem. I tillegg til et ikke fungerende IP24 abonnement, har jeg kun mobiltelefon. Da blir det meget dyrt å ringe til IP24. Telio har opprettet et vanlig, lokalt telefonnummer i tillegg til et 815 nummer. Dermed er det mulig å ringe til dem relativt rimelig fra mobiltelefon. Håper at IP24 også kan legge ut et vanlig nummer man kan bruke for å ringe til dem. Jeg vet at supporten hos IP24 følger med på denne tråden. Da regner jeg med at dere fikser denne saken! Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg har forøvrig også problemer mec Caller ID. Det kommer opp et annet nummer ved innkommende samtaler til IP24 enn det som det ringes fra. Når jeg ringer ut fra IP24, så kommer det riktig opp hos mottaker. Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Å det fremmede nummeret er 21 98 50 00 ? Tror det er slik hos alle !? Håper de får rettet dette ! Lenke til kommentar
Torro Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Det er synd at IP24 opererer med et 815 nummer for å komme i kontakt med dem. I tillegg til et ikke fungerende IP24 abonnement, har jeg kun mobiltelefon. Da blir det meget dyrt å ringe til IP24. Telio har opprettet et vanlig, lokalt telefonnummer i tillegg til et 815 nummer. Dermed er det mulig å ringe til dem relativt rimelig fra mobiltelefon. Håper at IP24 også kan legge ut et vanlig nummer man kan bruke for å ringe til dem. Jeg vet at supporten hos IP24 følger med på denne tråden. Da regner jeg med at dere fikser denne saken! Står i info'en som fulgte med adapteret at en kan ringe gratis på nr. 1000 eller 2000. Nå virker selvsagt ikke disse nummerene, men tanken er jo god Endret 28. september 2004 av Torro Lenke til kommentar
Torro Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Å det fremmede nummeret er 21 98 50 00 ? Tror det er slik hos alle !? Håper de får rettet dette ! Det er ca 50-50 sjanse at riktig nummer vises. Kan like gjerne være sentralen som styrer telefon trafikken (Telenor?) som lager krøll. Om en bruker X-Lite hos meg, så ringer det på alle 3 linjene Samtidig. De to første har 21xxx, mens den siste viser riktig nr. i 99% av tilfellene. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Satt nå i en telefonsamtale (Ringte med IP24) med en venn... etter ca 5 minutter ble plutselig samtalen brutt... måtte ringe opp igjen på nytt.. vet ikke om det er IP24 som driver og trikser eller hva dette var for noe... tenkte bare jeg skulle nevne det. Er vel linjene deres som er overbelastet av fortvilede kunder som prøver å få greiene til å virke. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Å det fremmede nummeret er 21 98 50 00 ? Ja, det er nummeret som kommer opp. Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Til raziel014 Det du nevner med IP6v er en protokoll ja. Den IP'en du er vant med bruker bare binært tallsystem. Mens IP6v bruker binært og heksadeimalt tallsystem. Altså 0 -9 og A - F. Derfor flere muligheter med tanke på tilkoblinger og brukere. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Det du nevner med IP6v er en protokoll ja. Den IP'en du er vant med bruker bare binært tallsystem. Mens IP6v bruker binært og heksadeimalt tallsystem. Altså 0 -9 og A - F. Derfor flere muligheter med tanke på tilkoblinger og brukere. Den forklaringen kjøper jeg ikke. Lenke til kommentar
toten Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) IPv6 bruker fortsatt binært tallsystem, men bare flere bit, slik at antallet mulige ip adresser mangedobles. Adresselengden økes fra 4 byte til 16 byte, det gir en økning fra ca 4,3*10 opphøyd i 9 til ca 3,4*10 opphøyd i 38 mulige adresser. Altså ufattelig mange ganger fler mulige ip adresser. Endret 28. september 2004 av toten Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) IPv6 bruker fortsatt binært tallsystem, men bare flere bit, slik at antallet mulige ip adresser mangedobles. Adresselengden økes fra 4 byte til 16 byte, det gir en økning fra ca 4,3*10 opphøyd i 9 til ca 3,4*10 opphøyd i 38 mulige adresser. Altså ufattelig mange ganger fler mulige ip adresser. Hva i all verden har dette med IP24 å gjøre ? Endret 28. september 2004 av FallenA Lenke til kommentar
ip24proff Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 når man har fått ip telefonen til å fungere så har man et gatis nummer man kan ringe inn på og det er 2000. ikke 02000 som er til tele2 men bare 4 -fire- tall altså 2000. det er support linja til IP24. det fremmede nummeret dukker opp for meg og, men linja fungerer bra den. særlig softphone--- Lenke til kommentar
ip24proff Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 og for få Qos til å fungere så er det svært viktig at Adapter/telefon er koblet FØR pcn. dvs ikke i samme hub/switch som pc, for da fungerer det ikke. men før switchen helst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå