Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP24 erfaringer poistive/negative?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

Hadde egentlig bestilt abonnement og utstyr fra IP24, men avbestilte i siste liten...  For det første tok det vel 4 uker fra bestilling (med div. purringer) til utstyret kom. Da pakken lå på posten var den ca. 300 kroner dyrere enn forventet. Det viste seg at de hadde lagt på prisen på adapterne etter at jeg hadde bestilt. Telefon til IP24, de lovte å trekke av på første faktura. Var så tilfeldigvis inne og sjekket hjemmesidene deres og fikk ett lite sjokk. Da jeg bestilte abonnementet bestilte jeg det dyreste; 124 og fire nummere (m/4-ports adapter), månedsprisen var som følger; abonnement 124,-  tillegg pr linje/nummer pr. mnd 3,- kr (totalt 9,-) samt fakturagebyr på 15,- kr. Alt ialt 148,- kr. i mnd (billig i forhold til Telenor ISDN). Men så til sjokket, plutselig var det dukket opp på hjemmesidene deres at på 124-abonnementet var det nå et pristillegg på ekstra linjer/numre på kr 80,- for linje 2, kr 50,- for linje 3-4 osv. Slik at istedenfor 148,- kr pr. mnd måtte jeg nå ut med kr. 328,- pr. mnd. Fullstendig uaktuellt, så det ble ikke IP24 på meg, skal hellre bestille 3-linjers hos Telio, blir mye billigere enn IP24.

Jeg hadde samme pris som deg, det blir ikke akuelt for meg å betale den nye summen. Og når jeg kommer til å tenke på det så har jeg vel gitt for mye for adapter også da. Blir en ny telefon til dem nå gitt :cry:

Edit: den summen som omhandler de 3 kronene stemmer, det er betalingen for selve nummeret, den andre summen, som gjør at dette drar seg på, er for linja.

Det står jo i kontraktsvilkårene, som jeg som vanlig ikke har lest igjennom. Uansett så skulle også jeg få igjen prisdifferansen ettersom de har fakturert for mye men nå ble abbonementet ikke så mye billigere enn Telenor. Ringer jo fortsatt gratis da.....

Endret av SweetD
Lenke til kommentar

HUsk at priser på adapter og telefon skal være det samme som det en bestilte det til ellers så er det kontrakts brudd fra ip24 side.., jeg skal iallefall kreve at prisen blir det samme som da jeg bestilte, har sendt de mange emailer om dette med prisen på adapterene. Men på hver email jeg får tilbake er dette ikke nevnt med et ord.

De jobber med andre ord i gråsonen(ulovlig?) og ungår å svare på alle email henvendelser angående dette..

RSCue

Lenke til kommentar

Nja, det er jo ofte slik når ting er nytt, Telio var vel ikke akkurat noe raskere, ventet faktisk lengre der før jeg hoppet over til IP24.

Blir spennende å se når de har fått unna de verste startproblemene, men jeg er enig, de burde ha sett at dette ville kunne skje. Det er alltid dumt å være på etterskudd.

Lenke til kommentar

Det er vel i IT bransjen som i alle andre bransjer at noen er flinkere enn andre. Jeg koblet opp utstyret mitt for ei uke siden og ringte support daglig fordi det ikke funka. Så sent på fredag kveld traff jeg en på support som hadde skikkelig peiling og da tok det 5 minutt før ting fungerte.

De hadde nok spart mye mas og telefoner hvis de som satt på support var grundig opplært om produktet som de selger.

Ikke ment som noe kritikk av noen ansatte dette, alle jeg har snakka med har vært svært høflige og hjelpsomme og gjort det som stod i deres makt for å få ting til å fungere.

Lenke til kommentar

Joda...

Ting kan selvfølgelig ta tid i en oppstartsfase, men en så enkel ting som å¨ha utvidet suport, og i det heletatt svare på e-poster ville nok spart dem formye krøll, og dårlige tilbakemeldinger.

De burde jo strengt tatt hatt mer enn en person på Teknisk support som kunne tingene sine, og produktet de skal selge.

Tok meg ca. en uke med flere telefoner daglig før mitt utstyr fungerte.

Jeg har fremdeles problemer med susing på linjen, og metallisk lyd ienkelte av samtalene.

I tillegg fungerer ikke Caller ID, som det skal.

IP24 har lovet at de skal ta kontakt mange ganger, men det skjer ikke. (De fulgte opp med god support ved installasjonen av gatewayen, men thats it !!!)

Burde strengt tatt godt ut og krevd reduksjon i etableringsprisen, da produktet de har levert sålangt bare virker halvferdig !!!

Lenke til kommentar

Angående prisøkning på utstyr og linjer . Jeg sendte for en e-mail til IP24 (13.9) for å sjekke om prisøkningen fikk innvirkning på mitt abb. (bestilte for 5 uker siden, da prisene var lavere). Jeg fikk da tilbakemelding fra IP24på at jeg kun skal betale for utstyret slik prisen var ved bestillingen. I tillegg har jeg fått bekreftet at jeg kun skal betale 3 kroner for hver ekstra linje og ikke de 80 (+50+50) ekstra for 4 linjer som er dagens takster. (PS -har ikke fått utstyret ennå, men det skal ankomme denne uken)

Endret av Fjelldal
Lenke til kommentar
Angående prisøkning på utstyr og linjer . Jeg sendte for en e-mail til IP24 (13.9) for å sjekke om prisøkningen fikk innvirkning på mitt abb. (bestilte for 5 uker siden, da prisene var lavere). Jeg fikk da tilbakemelding fra IP24på at jeg kun skal betale for utstyret slik prisen var ved bestillingen. I tillegg har jeg fått bekreftet at jeg kun skal betale 3 kroner for hver ekstra linje og ikke de 80 (+50+50) ekstra for 4 linjer som er dagens takster. (PS -har ikke fått utstyret ennå, men det skal ankomme denne uken)

Hvis du ikke har noe i mot det vil jeg bruke ditt innlegg som kraftsalve mot dem. Fikk beskjed som jeg skrev tidligere at det var to forskjellige ting.....Blir litt sinna på dem nå...

Lenke til kommentar

Personlig vurderer jeg heller å bare betale de 159 pr måned telio vil ha.... Lei venting..... Blir irritert når de ikke bare kan aktivere kontoen min....!! Greit at dem ikke får inn telefoner, men de kan aktivere kontoen til bestillinger i den rekkefølgen de mottar bestillingene... Jeg bestilte 17. august, enda ingen aktivering! HUFF...

Imorgen bestiller jeg heller fra Telio, om jeg ikke hører fra IP24....

mvh

greiguttn

edit: Nesten like dårlig i norsk som de som har skrevet faq på (sensurert) sin side.

Endret av greiguttn
Lenke til kommentar
Personlig vurderer jeg heller å bare betale de 159 pr måned telio vil ha.... Lei venting..... Blir irritert når de ikke bare kan aktivere kontoen min....!! Greit at dem ikke får inn telefoner, men de kan aktivere kontoen til bestillinger i den rekkefølgen de mottar bestillingene... Jeg bestilte 17. august, enda ingen aktivering! HUFF...

mvh

greiguttn

edit: Nesten like dårlig i norsk som de som har skrevet faq på (sensurert) sin side.

Vel, jeg kjenner en som netopp avbestilte Telio fordi det tok så lang tid, så... det er flere det går tregt med.

Lenke til kommentar

mvh

greiguttn

Vel, jeg kjenner en som netopp avbestilte Telio fordi det tok så lang tid, så... det er flere det går tregt med.

De jeg har snakket med som har bestilt Telio i det siste har ventet rundt 3 uker... jeg er på min 7ende nå......

Lenke til kommentar

Mange lurer på hvordan en skal få tilgang til adapteret via nettleseren. Det kan du gjøre enkelt ved å gjøre følgende: Først må du koble til kabelen som kom med, mellom adapteret og com porten på datamaskinen. Dette kan du godt gjøre etter at adsl modemet er koblet til og restartet. Deretter startet du opp programmet hyperterminal(eller lignende) som kommer med windows. Ligger under tilbehør på start menyen. Lett å bruke. Når du er oppkoblet må du logge deg på. Det kan være litt kronglette. Enten kommer login: eller så må du skrive det selv. Etter login:(her skriver du "root")

password:(her trykker du <enter>). Du skal nå få en melding opp at du er logget på. Etter usr/config$ skriver du ifaddr -print. Eks.

usr/config$ ifaddr -print

Her kommer adressene du trenger

ipadressen til adapteret

++andre ipadresser

Etter at du har fått adressen. F.eks. 10.0.0.3 , så skriver du det inn i nettleseren. Da popper det opp noe, hvor du må skrive brukernavn:root og ikke noe passord. Du er nå inne og kan konfigurere adapteret.

Skal adapteret inn på en ruter. Må du bruke "virtual server" eller "DMZ" på ruteren, får få fast direkte tilkobling til modemet utenfor brannmur. I adapteret må den statiske ipadressen du la i ruteren inn i ipsharing under network interface. Ipsharing enable.

mvh E.F.R

Lenke til kommentar

IP24 hadde ikke aktivert nummeret mitt på sentralen. Etter at dette ble gjort kunne jeg forsatt ikke ringe. Jeg snakket med en på teknisk support om dette problemet. Vi gikk gjennom innstillingene på adapteret. Internettleverandøren min er Telenor. Dere som har andre ISP enn Telenor har eller trenger andre parametre.

I Network interface skal følgende stå:

DHCP client enabled, dette for å få en ipadresse.

SNTP kan være disabled. Den har med tid å gjøre.Protokollen synkroniserer tiden din med rett tid Norge.

I Sip information: proxy er valgt

Primary ip adresse er : 213.160.242.135

Proxy port : 5060

Rip port: 5060

Rtp port:16384

line number og account number: <ditt telefonnummer>

Passordet ditt kan være skrevet inn galt. Det var mitt.

Det er mulig du må slette det som står i prefex string: "null står". Slett det og se om du kan ringe da. Hvis ikke, skriv "null" igjen.

I System configuration: End of digit: None er valgt.

Kanskje det hjalp.

mvh E.F.R

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke IP24 helt vet hva de mener. :hmm:

Jeg har referansenr. høyere enn 10500 og har (etter e-mail forespørsel) fått bekreftet fra Jørn Arild Ringseth hos IP24 at jeg får utstyret til den prisen som gjaldt ved bestilling (Jeg bestilte 24.aug). Bekreftelsen gjelder også konkret at jeg skal betale 133,- pr mnd for 4 telefonnummer (OneTwentyFour abb.) med 4 ports adapter og IP-telefon. OG i tillegg har han bekreftet at månedsprisen ikke vil øke på et senere tidspunkt.

Endret av Fjelldal
Lenke til kommentar

2 Dagers erfaring med IP24:

Etter en kjapp kontakt med teknisk hos IP24, var telefonen på nett. Alt så ut til å virke perfekt. Har en ganske liten linje 704/128, så står noe å laster opp eller ned, blir det nesten umulig å snakke med personen i andre enden av telefonlinja. QoS fungerer i allefall ikke hos meg. Om telefonen har hele båndbredden, er kvaliteten upåklagelig.

La inn nummer for vidrekobling selv, og det fungerer utmerket.

Nummervisning fungerer, som flere andre nevner, kun her sporadisk.

Det STØRSTE problemet midt er at telefonen min slutter å virke! Får bare opptatt når jeg prøver å ringe ut, eller noen prøver å ringe inn. Jeg må da slå av/på gatewayen, og alt fungerer greit, i allefall i noen timer, så er det samme spetakkelet igjen. Har ringt teknisk og de skulle se på saken. Når, eller rettere sagt hvis jeg får svar, regner jeg med de legger skylden på ADSL leverandøren min.

Prøver å øke "Expire" fra 60 til 600 under "SIP Configuration" på gatewayen, og håper det hjelper. Gatewayen har samme IP adresse hele tiden, så jeg regner med at den ikke er uten adresse over lengere tid. Den er ogå koblet rett på modemet, så noe router kluss er det ikke.

Blir det siste problemet løst, vil IP24 være den beste telefoni løsningen for meg pr i dag. Noen som sa beta-tester? ,)

Endret av Torro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...