T.S Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Det kommer jo an på hvor mye du ringer. Jeg har IP24's Zero-abb, ringer ikke så veldig mye, og for meg er dette absolutt rimeligste alternativ. Og tar du en nærmere titt er vel faktisk samtlige av IP24's abonnementer rimeligere enn Telio. Jeg hadde litt kluss med å få det til å funke, men er nå storfornøyd. Hilsen IP24- kunde. "Og tar du en nærmere titt er vel faktisk samtlige av IP24's abonnementer rimeligere enn Telio" Hvordan kom du fram til det ? Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Vet ikke om jeg klarer å ordlegge meg slik at noen forstår men here goes: Når jeg setter adapter og iptelefon etter en 3Com router, får den tildelt en ip av routeren min, adapteren kommer ikke opp i webgrensesnittet til routeren men jeg finner ip'en med look@lan. Skal jeg da sette inn noe i networksetting på adaperen? ip, gateway o.s.v.? Har vært inne i adapteren men finner mange forskjellige adresser og slikt som ikke stemmer med det oppsettet jeg har på routeren min. Har åpnet riktige porter i routeren, den vil av en eller annen grunn ikke åpne portene for både iptelefon og adapter men for en av dem. Er det da slik at jeg kommer igjennom med både adapter og iptelefon? Har SDSL fra catch. Også til slutt, er det noen som har en printscreen av sitt oppsett i adapteren? Bare slik at jeg kan se hvordan det er gjort. Puhff, får håpe at noe av dette ble forståelig og på forhånd takk. ps. Bare 12 timer til support åpner så jeg klarer meg vel hvis ingen vet Lenke til kommentar
Janaa Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Det kommer jo an på hvor mye du ringer. Jeg har IP24's Zero-abb, ringer ikke så veldig mye, og for meg er dette absolutt rimeligste alternativ. Og tar du en nærmere titt er vel faktisk samtlige av IP24's abonnementer rimeligere enn Telio. Jeg hadde litt kluss med å få det til å funke, men er nå storfornøyd. Hilsen IP24- kunde. "Og tar du en nærmere titt er vel faktisk samtlige av IP24's abonnementer rimeligere enn Telio" Hvordan kom du fram til det ? Tok en rask sjekk på www.telepriser.no Der kan du sammenligne prisene, du må ringe temmelig mye før Telio er rimeligere enn IP24 Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Er ikke helt fornøyd med lyden enda. Opplever at det suser på linjen, samt litt metallisk lyd. Caller ID fungerer heller ikke 100% enda. Teknisk støtte hos IP24 jobber med saken, så jeg regner med at det blir en bedring etterhvert. I tillegg må jeg nevne at FAQ sidene ikke er helt troverdige, sa det ser ut som om FAQen blir skrevet og publisert på direkten, og uten kvalitetskontroll. Dette gjør at det ser noe useriøst ut. Var litt krøll i begynnelsen for å få ting til å fungere, men Teknisk Support fulgte opp, og fikk orden på sakene til slutt. Det burde absolutt ha vært lettere å kommegjennom på telefon, men jeg regner med (håper) at dette bare er barnesykdommer, og at alt blir på stell etterhvert. IP24 burde kankje være flinkere til å besvare spørsmål pr. e-post også, samt å legge ut spørsmål og svar på sine egne FAQ sider. IP24 Kom igjen, øk supporten i oppstartsfasen, slik at dere ikke får flere slike unødvendige tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
T.S Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Det kommer jo an på hvor mye du ringer. Jeg har IP24's Zero-abb, ringer ikke så veldig mye, og for meg er dette absolutt rimeligste alternativ. Og tar du en nærmere titt er vel faktisk samtlige av IP24's abonnementer rimeligere enn Telio. Jeg hadde litt kluss med å få det til å funke, men er nå storfornøyd. Hilsen IP24- kunde. "Og tar du en nærmere titt er vel faktisk samtlige av IP24's abonnementer rimeligere enn Telio" Hvordan kom du fram til det ? Tok en rask sjekk på www.telepriser.no Der kan du sammenligne prisene, du må ringe temmelig mye før Telio er rimeligere enn IP24 Med Telio ringer jeg gratis til sverige og en del andre land, ingen fakturagebyr, og ingen startavgift, tror ikke jeg trenger å ringe så mye for at det skal lønne seg. Lenke til kommentar
Janaa Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Det kommer jo an på hvor mye du ringer. Jeg har IP24's Zero-abb, ringer ikke så veldig mye, og for meg er dette absolutt rimeligste alternativ. Og tar du en nærmere titt er vel faktisk samtlige av IP24's abonnementer rimeligere enn Telio. Jeg hadde litt kluss med å få det til å funke, men er nå storfornøyd. Hilsen IP24- kunde. "Og tar du en nærmere titt er vel faktisk samtlige av IP24's abonnementer rimeligere enn Telio" Hvordan kom du fram til det ? Tok en rask sjekk på www.telepriser.no Der kan du sammenligne prisene, du må ringe temmelig mye før Telio er rimeligere enn IP24 Med Telio ringer jeg gratis til sverige og en del andre land, ingen fakturagebyr, og ingen startavgift, tror ikke jeg trenger å ringe så mye for at det skal lønne seg. Nei, du ringer ikke gratis, du betaler 159,- kr. måneden til Telio i fastavgift. Med zero abb. mitt hos IP24 betaler jeg kr. 0,- i fastavgift Lenke til kommentar
T.S Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Det kommer jo an på hvor mye du ringer. Jeg har IP24's Zero-abb, ringer ikke så veldig mye, og for meg er dette absolutt rimeligste alternativ. Og tar du en nærmere titt er vel faktisk samtlige av IP24's abonnementer rimeligere enn Telio. Jeg hadde litt kluss med å få det til å funke, men er nå storfornøyd. Hilsen IP24- kunde. "Og tar du en nærmere titt er vel faktisk samtlige av IP24's abonnementer rimeligere enn Telio" Hvordan kom du fram til det ? Tok en rask sjekk på www.telepriser.no Der kan du sammenligne prisene, du må ringe temmelig mye før Telio er rimeligere enn IP24 Med Telio ringer jeg gratis til sverige og en del andre land, ingen fakturagebyr, og ingen startavgift, tror ikke jeg trenger å ringe så mye for at det skal lønne seg. Nei, du ringer ikke gratis, du betaler 159,- kr. måneden til Telio i fastavgift. Med zero abb. mitt hos IP24 betaler jeg kr. 0,- i fastavgift Men du har tellerskritt Men ringer du lite og ikke til utlandet, ok Lenke til kommentar
Janaa Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Det kommer jo an på hvor mye du ringer. Jeg har IP24's Zero-abb, ringer ikke så veldig mye, og for meg er dette absolutt rimeligste alternativ. Og tar du en nærmere titt er vel faktisk samtlige av IP24's abonnementer rimeligere enn Telio. Jeg hadde litt kluss med å få det til å funke, men er nå storfornøyd. Hilsen IP24- kunde. "Og tar du en nærmere titt er vel faktisk samtlige av IP24's abonnementer rimeligere enn Telio" Hvordan kom du fram til det ? Tok en rask sjekk på www.telepriser.no Der kan du sammenligne prisene, du må ringe temmelig mye før Telio er rimeligere enn IP24 Med Telio ringer jeg gratis til sverige og en del andre land, ingen fakturagebyr, og ingen startavgift, tror ikke jeg trenger å ringe så mye for at det skal lønne seg. Nei, du ringer ikke gratis, du betaler 159,- kr. måneden til Telio i fastavgift. Med zero abb. mitt hos IP24 betaler jeg kr. 0,- i fastavgift Men du har tellerskritt Men ringer du lite og ikke til utlandet, ok Tror vi kan være fornøyd begge to med at vi ringer rimelig, og ikke minst at vi er kvitt Stjelenor Lenke til kommentar
Torro Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Nei, har nok ikke det. Burde ha stått som pkt. 1 på FAQ siden til IP24.no, om du ikke får logget deg på http://213.160.242.135:10087/src/Login.asp , men får beskjed om at bruker id ikke eksisterer.....så er det vi som (enda) ikke har fått ut fingeren. Slipper i allefall å bry hodet på om det står noe feil i innstillinger. Om en ikke får mottatt samtaler i X-lite, sjekk at RTP-port er satt til 16384, og at denne er åpnet i routeren. Samme gjelder selvsagt port 5060. Litt morro, like etter at jeg skrev inn dette innlegget tidligere i dag, kom denne opp på ip24.no: "Har du problemer med å ringe ut Får du bare opptet signal når du løfter av røre. Så er mest trolig abonomanget ditt ikke aktivert. Ta kontakt med ip24 suport å be om å eventuelt om å få nr aktivert." Litt "mildere ordbruk" enn min, men dog. Prøvde hele forige uke å få kontakt med support, men de har sikkert mye annet å gjøre enn å bruke tiden på kundeservice... Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Litt morro, like etter at jeg skrev inn dette innlegget tidligere i dag, kom denne opp på ip24.no: "Har du problemer med å ringe ut Får du bare opptet signal når du løfter av røre. Så er mest trolig abonomanget ditt ikke aktivert. Ta kontakt med ip24 suport å be om å eventuelt om å få nr aktivert." Hadde jo vært fint om de aktiverte abonnementet i det de sendte ut utstyret. Det er vel ikke noe de skal "glemme" å gjøre. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 nei, bør være en viktig del del av konseptet. Får bare håpe de er flinkere med tekniske løsninger....enn hva de er i norsk rettskrivning, må jo nesten ha tolk for å forstå innholdet. Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Please hold someone will be with you shortly, bla....bla....bla Lenke til kommentar
norangel Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Hei Hadde egentlig bestilt abonnement og utstyr fra IP24, men avbestilte i siste liten... For det første tok det vel 4 uker fra bestilling (med div. purringer) til utstyret kom. Da pakken lå på posten var den ca. 300 kroner dyrere enn forventet. Det viste seg at de hadde lagt på prisen på adapterne etter at jeg hadde bestilt. Telefon til IP24, de lovte å trekke av på første faktura. Var så tilfeldigvis inne og sjekket hjemmesidene deres og fikk ett lite sjokk. Da jeg bestilte abonnementet bestilte jeg det dyreste; 124 og fire nummere (m/4-ports adapter), månedsprisen var som følger; abonnement 124,- tillegg pr linje/nummer pr. mnd 3,- kr (totalt 9,-) samt fakturagebyr på 15,- kr. Alt ialt 148,- kr. i mnd (billig i forhold til Telenor ISDN). Men så til sjokket, plutselig var det dukket opp på hjemmesidene deres at på 124-abonnementet var det nå et pristillegg på ekstra linjer/numre på kr 80,- for linje 2, kr 50,- for linje 3-4 osv. Slik at istedenfor 148,- kr pr. mnd måtte jeg nå ut med kr. 328,- pr. mnd. Fullstendig uaktuellt, så det ble ikke IP24 på meg, skal hellre bestille 3-linjers hos Telio, blir mye billigere enn IP24. Endret 27. september 2004 av norangel Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hmmm, fikk da svar fra support......Telefonnummer var ikke aktivert De var hyggelige der men har ikke peiling, det positive var at han fortalte at de har fått flere på support, da er det i hvertfall mulig å komme gjennom til dem så får vi bare håpe at kunnskapen øker etterhvert også. Uansett, etter at han aktiverte tlf nummerne så funker alt her så til dere som sliter, sjekk at de har gjort det først av alt. Lenke til kommentar
Phonixx Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Noen som har erfaring med IP24 og UPC?Har koblet opp boksen SP5001, men får bare "opptatsignal" Jeg har IP24 og Upc og det funker her hos meg. Men jeg fikk det ikke til før jeg satte opp en ruter. Ser ut til at Dhcp hos Upc nekter å dele ut Ip til adapteret, jeg har tilgang til 3 Ip adresser men adapteret fikk ingen men ruteren min delte ut med en gang, kanskje adapteret mangler mac adresse eller noe? Hvis du setter opp en ruter mellom modem og adapter og åpner port 5060 og 16384 så kanskje det funker hos deg oxo, det gjør det ihvertfall hos meg, hvis ikke så kan du jo kontakte IP24 og sjekke om ditt abb er aktivert. Mvh Lenke til kommentar
trulsofnorway Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 IP24 med fire linjer på en Micronet SP5004 fungerer greit hos meg. Fant (som andre her) ut av at referansenummeret er passordet og telefonnummeret brukernavnet på SIP-proxyen til IP24. Er det noen som har fått X-Lite eller andre softphones til å fungere tilfredstillende med IP24? Funderer på å sette opp Asterisk på en Linux-boks for å få hussentral med voicemail. Truls Lenke til kommentar
Torro Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Omsider har telefonen også kommet på nett. X-lite fungerer også, men det blir litt krøll når en har både telefonen og x-lite på. Flere linjer på x-lite blir i bruk og callerID får problemer. Den midterste lampa på Micronet gatewayen blinker hele tiden, er det bare min som er slik? Prøver å legge inn vidrekobling på serveren, men får bare meld om at "Connect to Log server failed, apply change failed!", men når jeg kobler meg på serveren neste gang, står fortsatt nummerene der. Hvor bra det virker, om det i det hele tatt virker, gjennstår å se. Fant også ut at 128kbs ut blir litt i minste laget Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Har forsøkt å ringe support, men har nå ventet over 35 minuter uten å få noe svar... Endret 27. september 2004 av DragonXP Lenke til kommentar
Phonixx Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Noen som har forska på hva Callerid skal stå på? På Adapteren er der 3 valg: Disable, Fsk og Dtmf Når en logger seg på http://213.160.242.135:10087/src/Login.asp er der 2 valg: Inhibit og Transparent. Hos meg veksler det i hytt å pine mellom 21985000 og det riktige, både på nummeret som viser når jeg ringer ut og nummeret som viser på innkommende Noen som har en god fasit på dette fenomenet kalt callerid? Lenke til kommentar
rscue Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Holder på å vurdere å trekke meg jeg også, ser prisene har øket 800 kr siden jeg bestilte og det blir ikke aktuelt å betale så mye ekstra fordi de er trege... RScue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå