lbriseid Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Prøv passord lik med bestillingsnummeret ditt. Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Prøv Brukernavn ROOT, og la passord stå tomt ! Dette skal i følge IP24 være standard på alle Gatewayene, og funket for meg ! Lykke til ! Lenke til kommentar
Torro Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Prøv Brukernavn ROOT, og la passord stå tomt !Dette skal i følge IP24 være standard på alle Gatewayene, og funket for meg ! Lykke til ! Nei, det er på gatewayen. Jeg er ute etter passordet på proxy serveren som styrer sip. Bestillingsnr, er det kunde nr, eller refereanse nr? Lenke til kommentar
lbriseid Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Referansenummeret i email bekreftelsen. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Okey, har plotta inn proxy adresse, tel nr, passord i x-lite, men fortsatt vil den ikke koble seg mot micronet sin proxy. Lenke til kommentar
lbriseid Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Jeg vet iallefall om 2 IP24 kunder som har fått ref.nummer som passord. Da kan jeg ikke hjelpe deg . Kontakt IP24 teknisk , der får du passordet iallefal . Når de svarer ..... Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hos meg, måtte jeg logge meg på gatewayen og skru på CallerID, den var slått av som default (aner ikke om det virker, da jeg ikke får summetone Passordet, er det 12345, eller micronet? Er det denne dere snakker om? http://213.160.242.135:10087/src/Login.asp Hva er username / password her? Jeg har forsøkt meg med username = telefonnummer og bestillingsnummer og passord = bestillingsnummer, men uansett får jeg "Account not exist!". Lenke til kommentar
Torro Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Okey, får prøve, men møter vel bare ei dame som forteller meg at "the person you're trying...." Greier de å koble seg på http://213.160.242.135:10087 med telnr/bestillingsnr. ? Om de gjør det, har i allefall ikke kontoen min blitt aktivisert. Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Hei ! Kom inn når jeg brukte mitt telefonnummer som Bruker ID, og referansenummeret i bestillingseposten som passord. NO Problemo !!! Når det gjelder Caller ID, så var min også disabled, men etter å ha skrudd den på fungerer det hele problemfritt ! EDIT ! Problemritt, og problemfritt ! Fru Blom !? Av og til fungerer det, men som oftest ikke !!! Får da opp tlf. 21 98 50 00, uansett hvem som ringer. Noen idè om hva som er galt ? Har prøvd alle Caller ID modusene. Endret 26. september 2004 av FallenA Lenke til kommentar
lbriseid Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Torro , tror ikke du er blitt aktivisert. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Nei, har nok ikke det. Burde ha stått som pkt. 1 på FAQ siden til IP24.no, om du ikke får logget deg på http://213.160.242.135:10087/src/Login.asp , men får beskjed om at bruker id ikke eksisterer.....så er det vi som (enda) ikke har fått ut fingeren. Slipper i allefall å bry hodet på om det står noe feil i innstillinger. Om en ikke får mottatt samtaler i X-lite, sjekk at RTP-port er satt til 16384, og at denne er åpnet i routeren. Samme gjelder selvsagt port 5060. Lenke til kommentar
laoman Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Jeg har også forsøkt alle modus på gatewayen for å få vist CallerID. Den nås enklest ved å taste inn IP-adressen til adapteret i nettleseren. Her er brukernavn root og passord blankt. Kjenner du ikke IP-adressen kan du benytte et program som heter ettercap for å "sniffe" den opp. For å få egne enheter til å logge seg på serveren til IP24 trenger man andre opplysninger. Brukernavn er telefonnummer og passord er referansenummer i første bekreftelsesmail fra IP24. Proxy og alle andre opplysninger finner man i oppsettet til gatewayen. Har som sagt lykkes å få softphone x-ten til å logge seg på hos IP24 men den reagerer ikke på innkommende samtaler. Endret 26. september 2004 av laoman Lenke til kommentar
lbriseid Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Du kan også finne adapter IP adresse ved å koble serie kabel til dette og åpne eks hyperterminal . Så restarter du adapteret. Lenke til kommentar
Arnei Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Noen som har erfaring med IP24 og UPC? Har koblet opp boksen SP5001, men får bare "opptatsignal" Lenke til kommentar
laoman Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hvis du bruker ruter skaper dette konflikt. Som tidligere nevnt et sted her i forumet må man disable DHCP i adapteret synes jeg å lese. Dette gjør du som forklart i tråden min over (Eller Lars sin). For min del (med NGT Bravo) fungerte alt etter at adapteret hadde vært online i en halv dag. Ser at DHCP fortsatt er enablet hos meg. Men beep-beep-beep er iallefall vekk. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hvis du bruker ruter skaper dette konflikt. Som tidligere nevnt et sted her i forumet må man disable DHCP i adapteret synes jeg å lese. Dette gjør du som forklart i tråden min over (Eller Lars sin). Men, ingen har klart å forklare om DHCP enable / disable gjelder om boksen skal hente IP adresse via DHCP eller om den skal kunne dele ut DHCP adresser til andre enheter. Lenke til kommentar
T.S Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Er ikke imponert over prisene til ip24, har selv Telio, tok 3 uker fra jeg bestillte til jeg j kunne ringe (isp catch) , Åpnet port 5060 og16300-16700 og alt var i orden, god lydkvalitet og har ikke opplevd problemer. Lenke til kommentar
Janaa Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Det kommer jo an på hvor mye du ringer. Jeg har IP24's Zero-abb, ringer ikke så veldig mye, og for meg er dette absolutt rimeligste alternativ. Og tar du en nærmere titt er vel faktisk samtlige av IP24's abonnementer rimeligere enn Telio. Jeg hadde litt kluss med å få det til å funke, men er nå storfornøyd. Hilsen IP24- kunde. Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Kan dere som nå har ip24 oppe å gå komme med en kommentar om talekvalitet? Hvordan dere opplever det og om dere har testet/fått noe feedback på hvordan dere oppleves hos motparten? Hva er oppfattelsen i forhold til ISDN eller analog og mobil? Spesielt om noen benytter samme analoge telefon som før på ip24 nå. Vurderer å bestille selv men lurer litt på dette.. Lenke til kommentar
Janaa Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Jeg hadde analog før, gikk over til IP24, kan ikke høre forskjell i lydkvalitet... De jeg har ringt til har heller ikke merket forskjell i lydkvalitet. Kun en gang fikk jeg høre av personen i andre enden at jeg ble "borte" av og til, men da hadde jeg på DC++ (fildeling).. skrudde av dette og lyden ble bra igjen med en gang. Har tidligere brukt "Skype" som er et av de beste "software-telefoni" programmer, og var plaget med en del forsinkelser ekko. Dette er helt borte med IP24. Kan nevne at jeg har Tiscali, hastighet 704/128 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå