pedle Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Nå har jeg fått adapter fra IP24. Det fungerte ikkje med første forsøk. Jeg har fått et midlertidig nummer som jeg skal bruke mens jeg venter på portering av mitt eksisterened telefonnummer. Det viste seg at adapteret var satt opp til å logge seg på med det kommende tlfnr. Da jeg bytta til det midlertidige nummeret og passordet så gikk det greit å ringe ut og inn. Nummervisning har jeg ikkje fått til å fungere. hei og hå Lenke til kommentar
ajhelle Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Tidligere fikk jeg beskjed fra IP24 om at jeg selv måtte si opp fastabb. hos Telenor når jeg ble kunde hos IP24. Nå prata jeg nettopp med Telenor kundeservice, og de sa at fastabb. mitt allerede var sagt opp..... Så nå er jeg litt i villrede.. Jeg fikk samme beskjeden fra IP24. Jeg har ISDN, kansje det er litt forskjell der siden ISDN har to nummer. Jeg venter nå på at IP24 skal greie å portere nummeret. Jeg bestilte portering 14.10.04 og det skulle ta 14 dager. Når bestilte du (Janaa) portering? Endret 3. november 2004 av ajhelle Lenke til kommentar
Janaa Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Tidligere fikk jeg beskjed fra IP24 om at jeg selv måtte si opp fastabb. hos Telenor når jeg ble kunde hos IP24. Nå prata jeg nettopp med Telenor kundeservice, og de sa at fastabb. mitt allerede var sagt opp..... Så nå er jeg litt i villrede.. Jeg fikk samme beskjeden fra IP24. Jeg har ISDN, kansje det er litt forskjell der siden ISDN har to nummer. Jeg venter nå på at IP24 skal greie å portere nummeret. Jeg bestilte portering 14.10.04 og det skulle ta 14 dager. Når bestilte du (Janaa) portering? Fikk netopp tilbakemelding fra IP24 om at jeg ikke har noe mer med Telenor å gjøre etter portering, så da går jeg ut fra at jeg ikke mottar flere regninger fra Telenor. Jeg bestilte IP-telefoni før tjenestene var klar, så det gikk vel en 3 måneder før jeg fikk portert nummeret Og nå som jeg har portert det er det problemer med riktig nummervisning når jeg ringer ut. Men dette jobber de visst med, så det ordner seg vel etterhvert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hhTID5kl Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Dette skal visst ingen ende ta! Og som vanlig INGEN informasjon om hva som er galt med systemet på sidene til IP24. Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Har ikke hatt noe problemer de siste dagene, kan ringe ut og motta samtale ... siste for 10 min siden.. Kvaliteten er ok. Sitter på en 2Mb/256 linje. Lenke til kommentar
rscue Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Jeg har heller ikke hatt noen problemer, har telenor ut og inn, har vært bra den siste uken RScue Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Nå fungerer det endelig for meg. Min 3COM OfficeConnect SecureRouter har en bug som gjør at om jeg har skrudd på MSN Messenger application helperen (som gjør noe tull med pakker i SIP-protokollen) så fungerte ikke ip24 VoIP. Nå har utviklerne hos 3COM nylig returnert og bedt meg skru av denne funksjonen i routeren min og da fungerer IP24 veldig bra. Samtalekvalitet like god som ISDN-linja her foreløpig. Edit: leif Endret 4. november 2004 av sozo Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Nå er det nede med meg igjen, og ingen melding om noe unormalt på www.ip24.no Skal tro hva feilen kan være, adsl-linjen min er hvertfall i orden... Kan de ikke for svarte oppgi status på nettsiden sin?!? Leser dere dette IP24? Jeg er IKKE fornøyd med måten dere driver dette på, alt dette rotet blir for useriøst! Endret 4. november 2004 av Scandim Lenke til kommentar
ajhelle Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 http://213.160.242.135:10087/ har ikke fungert de siste dagene. Så noe er sikkert feil hos IP24 Men telefonen fungerer hos meg... Lenke til kommentar
Fjelldal Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Edit -- feil Endret 4. november 2004 av Fjelldal Lenke til kommentar
Howdy Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Har noen av dere som har IP-telefoni fra IP24 fått nummervisning til å fungere? Jeg har vært inne i systemkonfigurasjonen på adapteren min, og så vidt jeg kan skjønne er DTMF aktivert slik som den skal være i følge den oppskriften som står på hjemmesidene til IP24. Men jeg har ikke klart å få fram noen nummervisning på noen telefoner jeg har prøvd. Jeg er 100% sikker på telefonene jeg har prøvd støtter nummervisning. De fungerte i alle fall før når jeg betalte i dyre dommer for tjenesten "hvem ringer" hos Telenor. Lenke til kommentar
espenf Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg kjøpte en relativt dyr Philips trådløs telefon hos Elkjøp. På denne fungerte ikke nummervisning, så jeg leverte den tilbake. Her om dagen kjøpte jeg en billig, trådløs telefon hos Obs til kr 199,-. På denne fungerer nummervisningen. Tror ikke denne telefonen heter noe. Det eneste som står på eska er "DECT Cordless Telephone". Ellers har jeg hatt helt stabil linje etter siste serveroppgradering hos IP24. Får håpe det fortsetter slik! Lenke til kommentar
Dagfinn4 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Mitt problem med ip-24 er kvaliteten på samtalene. Et svak ekko og en viss bakgrunnstøy forstyrrer. I tillegg byr annen datatrafikk i huset på problemer med samtalekvaliteten. Jeg har visst fått høre at dette har noe med innstillinger å gjøre Lenke til kommentar
rscue Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Jeg var også å kjøpte obs telefonen og den støtter nummervisning, Telefonen er meget bra iforhold til pris, faktisk en av de bedre trådløse jeg har hatt Kommer ikke til å ha vanlig fasttelefon lenger, en hån den pris "nedsettingen" som telenor gjorde i dag. Telenor kommer bare til å tape flere kunder.. Lydkvaliteten på den trådløse er bra RSCue Lenke til kommentar
gumbie Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Jeg har vært inne i systemkonfigurasjonen på adapteren min, og så vidt jeg kan skjønne er DTMF aktivert slik som den skal være i følge den oppskriften som står på hjemmesidene til IP24. Sett den til FSK, ikke DTMF. Det måtte jeg gjøre for at nummervisning skulle fungere på min Siemens GigasetC200. - gumbie Lenke til kommentar
Grubben Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Hei, Jeg har i dag IDSN-boks og ADLS-splitter før modemet. Vil jeg kunne kaste ut alt dette (skikkelig kabel-spagetti) og koble modemet direkte i veggutaket når jeg får tlf fra IP24? Mvh Grubben Lenke til kommentar
hebbis Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Jeg var også å kjøpte obs telefonen og den støtter nummervisning, Telefonen er meget bra iforhold til pris, faktisk en av de bedre trådløse jeg har hatt Kommer ikke til å ha vanlig fasttelefon lenger, en hån den pris "nedsettingen" som telenor gjorde i dag. Telenor kommer bare til å tape flere kunder.. Lydkvaliteten på den trådløse er bra RSCue Vet du om denne telefonen (basestasjonen) kan ha flere håndsett tilknyttet seg? F eks Siemens C200 kan ha 6.... Lenke til kommentar
rscue Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Jepp kan ha mange på denne også, usikker på hvor mange tlf, det er en DECT telefon og til disse kan det knyttes flere telefoner. RScue Lenke til kommentar
rscue Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Hei, Jeg har i dag IDSN-boks og ADLS-splitter før modemet. Vil jeg kunne kaste ut alt dette (skikkelig kabel-spagetti) og koble modemet direkte i veggutaket når jeg får tlf fra IP24? Mvh Grubben Jepp, du kan kaste ut alt dette RScue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå