Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP24 erfaringer poistive/negative?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått adapter fra IP24.

Det fungerte ikkje med første forsøk.

Jeg har fått et midlertidig nummer som jeg skal bruke mens jeg venter på portering av mitt eksisterened telefonnummer.

Det viste seg at adapteret var satt opp til å logge seg på med det kommende tlfnr. Da jeg bytta til det midlertidige nummeret og passordet så gikk det greit å ringe ut og inn.

Nummervisning har jeg ikkje fått til å fungere.

hei og hå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tidligere fikk jeg beskjed fra IP24 om at jeg selv måtte si opp fastabb. hos Telenor når jeg ble kunde hos IP24. Nå prata jeg nettopp med Telenor kundeservice, og de sa at fastabb. mitt allerede var sagt opp..... Så nå er jeg litt i villrede..

Jeg fikk samme beskjeden fra IP24.

Jeg har ISDN, kansje det er litt forskjell der siden ISDN har to nummer.

Jeg venter nå på at IP24 skal greie å portere nummeret.

Jeg bestilte portering 14.10.04 og det skulle ta 14 dager.

Når bestilte du (Janaa) portering?

Endret av ajhelle
Lenke til kommentar
Tidligere fikk jeg beskjed fra IP24 om at jeg selv måtte si opp fastabb. hos Telenor når jeg ble kunde hos IP24. Nå prata jeg nettopp med Telenor kundeservice, og de sa at fastabb. mitt allerede var sagt opp..... Så nå er jeg litt i villrede..

Jeg fikk samme beskjeden fra IP24.

Jeg har ISDN, kansje det er litt forskjell der siden ISDN har to nummer.

Jeg venter nå på at IP24 skal greie å portere nummeret.

Jeg bestilte portering 14.10.04 og det skulle ta 14 dager.

Når bestilte du (Janaa) portering?

Fikk netopp tilbakemelding fra IP24 om at jeg ikke har noe mer med Telenor å gjøre etter portering, så da går jeg ut fra at jeg ikke mottar flere regninger fra Telenor.

Jeg bestilte IP-telefoni før tjenestene var klar, så det gikk vel en 3 måneder før jeg fikk portert nummeret ;) Og nå som jeg har portert det er det problemer med riktig nummervisning når jeg ringer ut. Men dette jobber de visst med, så det ordner seg vel etterhvert.

Lenke til kommentar

Nå fungerer det endelig for meg. Min 3COM OfficeConnect SecureRouter har en bug som gjør at om jeg har skrudd på MSN Messenger application helperen (som gjør noe tull med pakker i SIP-protokollen) så fungerte ikke ip24 VoIP.

Nå har utviklerne hos 3COM nylig returnert og bedt meg skru av denne funksjonen i routeren min og da fungerer IP24 veldig bra. Samtalekvalitet like god som ISDN-linja her foreløpig.

Edit: leif

Endret av sozo
Lenke til kommentar

Nå er det nede med meg igjen, og ingen melding om noe unormalt på www.ip24.no

Skal tro hva feilen kan være, adsl-linjen min er hvertfall i orden...

Kan de ikke for svarte oppgi status på nettsiden sin?!?

Leser dere dette IP24? Jeg er IKKE fornøyd med måten dere driver dette på, alt dette rotet blir for useriøst!

Endret av Scandim
Lenke til kommentar

Har noen av dere som har IP-telefoni fra IP24 fått nummervisning til å fungere?

Jeg har vært inne i systemkonfigurasjonen på adapteren min, og så vidt jeg kan skjønne er DTMF aktivert slik som den skal være i følge den oppskriften som står på hjemmesidene til IP24. Men jeg har ikke klart å få fram noen nummervisning på noen telefoner jeg har prøvd. :( Jeg er 100% sikker på telefonene jeg har prøvd støtter nummervisning. De fungerte i alle fall før når jeg betalte i dyre dommer for tjenesten "hvem ringer" hos Telenor.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en relativt dyr Philips trådløs telefon hos Elkjøp. På denne fungerte ikke nummervisning, så jeg leverte den tilbake.

Her om dagen kjøpte jeg en billig, trådløs telefon hos Obs til kr 199,-. På denne fungerer nummervisningen. Tror ikke denne telefonen heter noe. Det eneste som står på eska er "DECT Cordless Telephone".

Ellers har jeg hatt helt stabil linje etter siste serveroppgradering hos IP24. Får håpe det fortsetter slik!

Lenke til kommentar

Jeg var også å kjøpte obs telefonen og den støtter nummervisning, Telefonen er meget bra iforhold til pris, faktisk en av de bedre trådløse jeg har hatt

Kommer ikke til å ha vanlig fasttelefon lenger, en hån den pris "nedsettingen" som telenor gjorde i dag. Telenor kommer bare til å tape flere kunder..

Lydkvaliteten på den trådløse er bra

RSCue

Lenke til kommentar
Jeg har vært inne i systemkonfigurasjonen på adapteren min, og så vidt jeg kan skjønne er DTMF aktivert slik som den skal være i følge den oppskriften som står på hjemmesidene til IP24.

Sett den til FSK, ikke DTMF. Det måtte jeg gjøre for at nummervisning skulle fungere på min Siemens GigasetC200.

- gumbie

Lenke til kommentar
Jeg var også å kjøpte obs telefonen og den støtter nummervisning, Telefonen er meget bra iforhold til pris, faktisk en av de bedre trådløse jeg har hatt

Kommer ikke til å ha vanlig fasttelefon lenger, en hån den pris "nedsettingen" som telenor gjorde i dag. Telenor kommer bare til å tape flere kunder..

Lydkvaliteten på den trådløse er bra

RSCue

Vet du om denne telefonen (basestasjonen) kan ha flere håndsett tilknyttet seg? F eks Siemens C200 kan ha 6....

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg har i dag IDSN-boks og ADLS-splitter før modemet. Vil jeg kunne kaste ut alt dette (skikkelig kabel-spagetti) og koble modemet direkte i veggutaket når jeg får tlf fra IP24?

Mvh

Grubben

Jepp, du kan kaste ut alt dette :)

RScue

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...