Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP24 erfaringer poistive/negative?

Anbefalte innlegg

Eg har ikkje lokalt nettverk. har fått beskjed om at det skulle fungere uten. Så det går frå kabelmodem til einports adapter vidare til telefon /pc

Har prøvd utan å kobla til pc, men no blinkar lysa uansett. verkar som om adapteret ikkje får kontakt med IP24.

Har restarta fleire gonger utan resultat.

Begynner å bli passe lei

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-hhTID5kl
Eg har ikkje lokalt nettverk. har fått beskjed om at det skulle fungere uten. Så det går frå kabelmodem til einports adapter vidare til telefon /pc

Beklager, men den beskrivelsen forstod jeg faktisk ikke :roll:

Hvem leverer din internet tilgang?

Lenke til kommentar

er kundeservice i det hele tatt åpen på søndager? får bare beskjed om at Eivin Slapgård ikke er å treffe og at jeg skal legge igjen beskjed, det har jeg gjort, men hører ingen ting...her fungerer fortsatt ikke inngående samtaler.....

har det for meg at det ikke er noe galt med opsettet mitt fordi det virket jo tidligere denne uken.......død inngående linje siden i går ettermiddag nå.......

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har etter en del frem og tilbake fått riktig passord fra IP24. Det resulterte i at Softphone kunne taes i bruk. Det virket imidlertid kun i et par timer, og nå er det ikke sjanse. Telefonapparatet som jeg har kjøpt fra IP24 har jeg ikke fått fått til å virke i det hele tatt. Den kommer opp med meldingen "Register Failed". Jeg er ganske sikker på at alle instillinger er riktige og jeg kjører ikke noe FW eller filter som skal hindre telefonen i å registrere seg mot denne proxyserveren til IP24.

Softphone greide jå å registrere seg mot samme server tidligere i dag!!!

Er det noen som har ADSL fra Telenor og som samtidig har noe fra IP24 som virker? I så fall skulle jeg være veldig takknemlig for å få et oppsett.

Jeg har prøvd både med og uten PPPoE i telefonen (koplet direkte til ADSL-modem og etterpå koplet via router med innebygd PPPoE klient). Samme resultat i begge tilfeller.

Er det jeg som lager problemene selv eller er det IP24 som har problemer?

Dette burde jo være ganske rett frem, eller.......?

Hjelp!!!!! :-)

Dersom du har Telenor abb. bør du være oppmerksom på at det kan være lagt inn et filter som ikke slipper gjennom bla IP telefonitrafikk (dvs: det gjør det enkelte ganger). Du kan gå inn på kundesidene dine hos Telenor og slå av filteret. Hadde samme problem selv - har funket bra etter at jeg fant ut av dette. :)

Lenke til kommentar

Hei

Bare til alle interesserte.....Jeg har ikke noen inngående linje nå heller....Utgående fungerer nå bare på hvert tredje forsøk og da brytes linja til gjengjeld i halvparten av alle tilfeller.....Det er dårlig lyd og jeg har andre folk på linja når jeg ringer ut!!!! hehe.

Kundeservice feilsøker på serveren på spreng for å finne feilen, ingenting i veien med servicen jeg får, dem ringer meg tilbake med en gang jeg ber om det!

Forklaringen jeg har fått foreløpig er at de har hatt en enorm pågang og at det er lagt ut 100 nummer for mye på serveren som skaper problemer, fra i dag skal dem visstnok få godkjennelse for 20000 nye nummer og da blir forhåpentlig alt mye bedre...fortsettelse følger......

Lenke til kommentar

Må vell bare innse at slaget er tapt, og jeg må føye meg inn i rekken av personer som ikke får denne ****** til å fungere.

Etter et par timer prøving og feiling er jeg tom for ideer.

Først oppsett :

ip24-003.jpg

Har åpnet porter : 5059-5061 , 16383-16385 , 10000-11000

Har sjekket : http://213.160.242.135:10087/src/Login.asp , og får logge inn uten feilmeldinger.

Bilde fra hyperterminal

Fra nettverksoppsettet i IP Gatewayen

På gatewayen er det følgende lys

Status : Ingen

Ready : blinker sakte grønt

Tel : Ingen

Power : Konstant grønt

Nettverket og internett tilgangen er helt ok, Qos funger og tar sitt.

Noen som har noen hotte tips til meg, før jeg prøver meg på supporten.

Endret av Arcus
Lenke til kommentar

Har prøvd det også men med samme resultat.

Har nå sendt en mail til ip24 , og vil prøve å ringe i morgen.

Har ennå ikke fått verifisert fra dem at abn er aktivert.

Men det er noe jeg synes er rart ..

Når jeg ser på bildet fra hyperterminal

Der sier den no answer from 192.168.1.1

Finner ikke den adressen igjen noen plasser i webgrensesnittet.

Min range er 192.168.253.100 - 110 med 192.168.253.1 som gateway..

Lenke til kommentar

Aktivering av konto:

Jeg har vært i kontakt med supporten, min konto var ikke aktivert, dette var fordi IP24 hadde oversteget antallet telefonr de kunne aktivere, og de ventet på tillatelse til å åpne flere nr.

Vedkommende som jeg snakket med kunne ikke vite helt sikkert når dette skulle sli gjort. men han skulle sende en melding til teknisk om at dette måtte gjøres snarest, sitter nå og venter på at de ordner dette snart.

Kim Are

Lenke til kommentar

Har egentlig satt over ip nr til mobil, men heller ikke denne ringer når ip nr blir oppringt. Konklusjonen er vel da at serveren må være nede. Hadde nemlig ikke serveren vært nede, og jeg hadde hatt "kun" strømbrudd, hadde ip nr blitt satt over til mobilen. :no:

Lenke til kommentar
Grunnet oppgradering til større server vil tilgangen være noe ustabil i dag, onsdag, og torsdag.

Ser ut som om de følger forumet :p

Driftsmeldingen kom til slutt.

Uansett er tålmodigheten for IP24 litt tynnslitt nå tror jeg, fra de fleste kundene.

Har vært litt vel mye ustabilitet. (synes jeg).

Men kanskje oppgraderingen er det som skal til for at alt fungerer som det skal !

LA OSS HÅPE !

Endret av FallenA
Lenke til kommentar

Fikk pakken fra IP24 idag, jeg. Har bredbånd fra NGT.

Men har kanskje gjort det helt store... Har kobla til adapteret med seriellkabelen som fulgte med.

Deaktiverte DHCP i adapteret (eller mente folk tidligere i tråden at det var DHCP i ADSL-modemet som skulle deaktiveres?), og nå får jeg bare dette når jeg rebooter greia:

Attached TCP/IP interface to cpm unit 0

Attaching interface lo0...done

Please wait while system is initializing ..........

data access

Exception current instruction address: 0x001e9764

Machine Status Register: 0x00009030

Data Access Register: 0x0078c214

Condition Register: 0x44000042

Data storage interrupt Register: 0x00000861

Task: 0x78c4e0 ""

data access

Exception current instruction address: 0x001e9764

Machine Status Register: 0x00009030

Data Access Register: 0x0077ee14

Condition Register: 0x04000000

Data storage interrupt Register: 0x00000861

Task: 0x77ef68 "SNTP_D"

HTTPD initialized...

...og der blir det stående...

Før jeg rota med DHCP så fikk jeg jo logga inn...

Hjelp!

:dontgetit:

Edit: Forresten. Tidligere fikk jeg sånn treg opptatt-tone. Nå er det helt dødt...

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hhTID5kl

Serveren ikke bare lenger ustabil grunnet oppgradering, alt har falt sammen. Alle kunder hos IP24 er nå uten forbindelse og de vet ikke når de får ordnet det...

SCSI :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...