bratet Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Eg har ikkje lokalt nettverk. har fått beskjed om at det skulle fungere uten. Så det går frå kabelmodem til einports adapter vidare til telefon /pc Har prøvd utan å kobla til pc, men no blinkar lysa uansett. verkar som om adapteret ikkje får kontakt med IP24. Har restarta fleire gonger utan resultat. Begynner å bli passe lei Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hhTID5kl Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Eg har ikkje lokalt nettverk. har fått beskjed om at det skulle fungere uten. Så det går frå kabelmodem til einports adapter vidare til telefon /pc Beklager, men den beskrivelsen forstod jeg faktisk ikke Hvem leverer din internet tilgang? Lenke til kommentar
nettverk Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 er kundeservice i det hele tatt åpen på søndager? får bare beskjed om at Eivin Slapgård ikke er å treffe og at jeg skal legge igjen beskjed, det har jeg gjort, men hører ingen ting...her fungerer fortsatt ikke inngående samtaler..... har det for meg at det ikke er noe galt med opsettet mitt fordi det virket jo tidligere denne uken.......død inngående linje siden i går ettermiddag nå....... Lenke til kommentar
kandreas Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hei! Jeg har etter en del frem og tilbake fått riktig passord fra IP24. Det resulterte i at Softphone kunne taes i bruk. Det virket imidlertid kun i et par timer, og nå er det ikke sjanse. Telefonapparatet som jeg har kjøpt fra IP24 har jeg ikke fått fått til å virke i det hele tatt. Den kommer opp med meldingen "Register Failed". Jeg er ganske sikker på at alle instillinger er riktige og jeg kjører ikke noe FW eller filter som skal hindre telefonen i å registrere seg mot denne proxyserveren til IP24. Softphone greide jå å registrere seg mot samme server tidligere i dag!!! Er det noen som har ADSL fra Telenor og som samtidig har noe fra IP24 som virker? I så fall skulle jeg være veldig takknemlig for å få et oppsett. Jeg har prøvd både med og uten PPPoE i telefonen (koplet direkte til ADSL-modem og etterpå koplet via router med innebygd PPPoE klient). Samme resultat i begge tilfeller. Er det jeg som lager problemene selv eller er det IP24 som har problemer? Dette burde jo være ganske rett frem, eller.......? Hjelp!!!!! :-) Dersom du har Telenor abb. bør du være oppmerksom på at det kan være lagt inn et filter som ikke slipper gjennom bla IP telefonitrafikk (dvs: det gjør det enkelte ganger). Du kan gå inn på kundesidene dine hos Telenor og slå av filteret. Hadde samme problem selv - har funket bra etter at jeg fant ut av dette. Lenke til kommentar
nettverk Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Kandreas.... du mener at man skal inn på online.no og finne "filteret" under kontoadministrasjon eller? hva slags filter er dette da????? Lenke til kommentar
nettverk Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hei Bare til alle interesserte.....Jeg har ikke noen inngående linje nå heller....Utgående fungerer nå bare på hvert tredje forsøk og da brytes linja til gjengjeld i halvparten av alle tilfeller.....Det er dårlig lyd og jeg har andre folk på linja når jeg ringer ut!!!! hehe. Kundeservice feilsøker på serveren på spreng for å finne feilen, ingenting i veien med servicen jeg får, dem ringer meg tilbake med en gang jeg ber om det! Forklaringen jeg har fått foreløpig er at de har hatt en enorm pågang og at det er lagt ut 100 nummer for mye på serveren som skaper problemer, fra i dag skal dem visstnok få godkjennelse for 20000 nye nummer og da blir forhåpentlig alt mye bedre...fortsettelse følger...... Lenke til kommentar
larsg Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Har pr. idag Bluecom ADSL , ip24 telefoni har fungert perfekt iflere døgn uten resetting og qos virker bra. Hadde tenkt å bytte til Nexgentel ADSL , noen som har erfaring på att ip24 funker like bra der ?? Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Må vell bare innse at slaget er tapt, og jeg må føye meg inn i rekken av personer som ikke får denne ****** til å fungere. Etter et par timer prøving og feiling er jeg tom for ideer. Først oppsett : Har åpnet porter : 5059-5061 , 16383-16385 , 10000-11000 Har sjekket : http://213.160.242.135:10087/src/Login.asp , og får logge inn uten feilmeldinger. Bilde fra hyperterminal Fra nettverksoppsettet i IP Gatewayen På gatewayen er det følgende lys Status : Ingen Ready : blinker sakte grønt Tel : Ingen Power : Konstant grønt Nettverket og internett tilgangen er helt ok, Qos funger og tar sitt. Noen som har noen hotte tips til meg, før jeg prøver meg på supporten. Endret 25. oktober 2004 av Arcus Lenke til kommentar
larsg Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Arcus: Så lenge status ikke lyser , har du ikke fått kontakt med ip24. Prøv å slå på DHCP og slå av UPNP i Micronet oppsettet. Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Har prøvd det også men med samme resultat. Har nå sendt en mail til ip24 , og vil prøve å ringe i morgen. Har ennå ikke fått verifisert fra dem at abn er aktivert. Men det er noe jeg synes er rart .. Når jeg ser på bildet fra hyperterminal Der sier den no answer from 192.168.1.1 Finner ikke den adressen igjen noen plasser i webgrensesnittet. Min range er 192.168.253.100 - 110 med 192.168.253.1 som gateway.. Lenke til kommentar
larsg Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Arcus: Det med 192.168.1.1 er ikke noe å bry seg om. Du er helt sikker på att alt er riktig i sip konfigurasjonen ??? Lenke til kommentar
kimare Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Aktivering av konto: Jeg har vært i kontakt med supporten, min konto var ikke aktivert, dette var fordi IP24 hadde oversteget antallet telefonr de kunne aktivere, og de ventet på tillatelse til å åpne flere nr. Vedkommende som jeg snakket med kunne ikke vite helt sikkert når dette skulle sli gjort. men han skulle sende en melding til teknisk om at dette måtte gjøres snarest, sitter nå og venter på at de ordner dette snart. Kim Are Lenke til kommentar
j-lek Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 SERVEREN ER NEDE (FRA KL 14.30)! Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 De har enda ikke greid å legge ut driftsmeldinger ! Noen som hørt hvorfor server er nede denne gang, og evt hvor lenge ? Lenke til kommentar
j-lek Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Har egentlig satt over ip nr til mobil, men heller ikke denne ringer når ip nr blir oppringt. Konklusjonen er vel da at serveren må være nede. Hadde nemlig ikke serveren vært nede, og jeg hadde hatt "kun" strømbrudd, hadde ip nr blitt satt over til mobilen. Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Serveren er nok nede ja, jeg har iptelefon som har fungert i en god stund nå, som plutselig ikke fungerer, uten noen omkonfigurering... Irriterende! mvh greiguttn Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Grunnet oppgradering til større server vil tilgangen være noe ustabil i dag, onsdag, og torsdag. Ser ut som om de følger forumet Driftsmeldingen kom til slutt. Uansett er tålmodigheten for IP24 litt tynnslitt nå tror jeg, fra de fleste kundene. Har vært litt vel mye ustabilitet. (synes jeg). Men kanskje oppgraderingen er det som skal til for at alt fungerer som det skal ! LA OSS HÅPE ! Endret 27. oktober 2004 av FallenA Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Fikk pakken fra IP24 idag, jeg. Har bredbånd fra NGT. Men har kanskje gjort det helt store... Har kobla til adapteret med seriellkabelen som fulgte med. Deaktiverte DHCP i adapteret (eller mente folk tidligere i tråden at det var DHCP i ADSL-modemet som skulle deaktiveres?), og nå får jeg bare dette når jeg rebooter greia: Attached TCP/IP interface to cpm unit 0 Attaching interface lo0...done Please wait while system is initializing .......... data access Exception current instruction address: 0x001e9764 Machine Status Register: 0x00009030 Data Access Register: 0x0078c214 Condition Register: 0x44000042 Data storage interrupt Register: 0x00000861 Task: 0x78c4e0 "" data access Exception current instruction address: 0x001e9764 Machine Status Register: 0x00009030 Data Access Register: 0x0077ee14 Condition Register: 0x04000000 Data storage interrupt Register: 0x00000861 Task: 0x77ef68 "SNTP_D" HTTPD initialized... ...og der blir det stående... Før jeg rota med DHCP så fikk jeg jo logga inn... Hjelp! Edit: Forresten. Tidligere fikk jeg sånn treg opptatt-tone. Nå er det helt dødt... Endret 27. oktober 2004 av Ratleto Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hhTID5kl Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Serveren ikke bare lenger ustabil grunnet oppgradering, alt har falt sammen. Alle kunder hos IP24 er nå uten forbindelse og de vet ikke når de får ordnet det... SCSI Lenke til kommentar
ip24proff Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 helt dødt alle steder her heller? er det telenor som er ute og kødder med sine konkurenter eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå