Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP24 erfaringer poistive/negative?


Anbefalte innlegg

HAHAHA  :!:

Dette må være årets største spøk. Ikke bare har de  en masse problemer med produktet. Men, så lager de en FAQ, som man nesten må være IT utdannet for å fprstå seg på! Vi her på forumet forstår nok det meste av det som blir skrevet, men jeg hadde faktisk problemer med å følge noe av det. For ikke å snakke om hvis moren min skulle forstå seg på det. Hun hadde sendt adapteren rett tilbake.

 

Good Luck  IP24. Heldigvis vil ikke kundemassen bli så altfor stor på denne måten, så da kanskje dere endelig kan ta dere av de kundene dere allerede har!

 

:thumbup:

Jeg reagerer også på spesifisert faktura.... det står at det koster kr. 10,-

 

Da går jeg ut fra at dette er en engangsavgift, og ikke månedlig......!!??

Jeg har ennå ikke mottatt noen faktura, men jeg er spent på hvordan den blir. Jeg tror nok 10kr. er en månedlig avgift. Slik er det i allefall hos de andre teleoperatørene. Man skulle tro at en IP telefon bedrift ville ha mulighetene for e-post faktura, med tanke på at deres satsningsområde er kunder med garantert internett tilgang ;)

Poenget mitt er at det de publiserer av informasjon må være gjennomtenkt og de må være nøyaktige med innholdet. Slurv i fomuleringer / manglende informasjon gir potensielle kunder et negativt førsteinntrykk.... Og hvis de formulerer seg på denne måten for å tjene penger så er det ikke noe sjakktrekk. Sagt på en annen måte, det skal ikke være nødvendig å gjette seg frem til hva de egentlig mener... :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, da ble jeg oppringt av IP24 etter at jeg sendte en desperat mail om hjelp. Tror de skjønte at jeg var nær grensen til å si opp hele abonnementet, siden jeg fikk svar på e-mail med en gang, og ble oppringt etter 5 minutter.

 

Problemet mitt denne gangen har vært at jeg ikke har kunnet ringe en annen IP24 kunde og heller ikke noen steder i utlandet.

 

Svaret jeg fikk var å åpne visse porter i ruteren min (netopia/nextgentel) og det var følgende porter som ble nevnt:

 

5059-5061

16383-16385

10000-11000

 

Problemet mitt er at jeg har prøvd å åpne porter i netopia ruteren før, uten mye suksess. Så nå er jeg vel like langt, da jeg ikke aner hvordan jeg skal gjøre dette. Syntes Nextgentel's endringsweb er for lite utfyllende, og da jeg prøvde telnet ble det bare tull.

 

Jeg er desverre ikke noen ekspert på disse områdene, og det er synd at det er noe sånt som dette som skal stoppe meg fra å få fullt utbytte fra IP24 telefonen.

 

Hvis det er noen som kan og vil hjelpe meg med hvordan jeg åpner disse portene i ruteren, så hadde jeg satt stor pris på det, men jeg er redd for at jeg nå har nådd litt veggen, intill jeg har tatt kurset "åpne porter i netopia". (Selv etter å ha tatt kursene: "konfigurere micronet adapter" og "spesialinstillinger for clas ohlsson telefoner".... ;)

Lenke til kommentar
Svaret jeg fikk var å åpne visse porter i ruteren min (netopia/nextgentel) og det var følgende porter som ble nevnt:

 

5059-5061

16383-16385

10000-11000

 

Problemet mitt er at jeg har prøvd å åpne porter i netopia ruteren før, uten mye suksess. Så nå er jeg vel like langt, da jeg ikke aner hvordan jeg skal gjøre dette. Syntes Nextgentel's endringsweb er for lite utfyllende, og da jeg prøvde telnet ble det bare tull.

 

du kan prøve sjekke ut denne siden her...

uoffisielle Nextgentels kunskapsdatabase

 

brukte den mye selv da jeg hadde ngt... veldig bra side...

 

du må nok legge til filter og forwared portene der... :)

Lenke til kommentar

hei tilkoblingsmarerittet fortsetter

 

Jeg er en av husmødrene som ikke skjønner bæret av dette. Trenger utfyllende forklaring på hvordan jeg skal ordne oppsettet......

 

Har koblet slik.....ADSl modem, thomson 510i til trådløs router Belkin, til adapter og videre til pc.....

 

skjønner ikke hvordan jeg åpner portene i belkin routeren hvis det er nødvendig da....

 

Har telenor ADSl, adapteret lyser på power og port en og to.......... Er det andre ting jeg må gjøre tro????

hyperterminal funker ikke.

 

look@lan gir meg bare ip til den ene pcn og til belkin routeren :love:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hhTID5kl
Bare så det er sagt.

 

http://www.dagbladet.no/dinside/2004/10/18/411690.html

 

"Sjefen sier at de som har størst problemer med å koble seg på bredåndstelefoni er de som kan mye data fra før. "

 

 

 

//Norx

Vi får jo skylda for alt allikevel :yes:

 

Årsaken til at de som er datakyndige eventuelt får problemer med oppkoblingen er at de også har en klar formening om hvordan de vil ha sitt eget nettverk konfigurert. Dette kan nok sjefen i Telio fint lite om ;)

 

SCSI

Lenke til kommentar

ei

 

Tilkoblingsmarerittet fortsetter....

Jeg er en av "husmødrene" som ikke har filla peiling på dette:)

Nå har jeg koblet slik....

ADSL modem thompson 510i til trådløs belkin router, til adapteret og til pc...

 

look@lan gir meg bare ip til pcn og belkinrouteren.....

hyperterminal funker ikke...kobler seg ikke til

 

skal jeg åpne porter på belkinrouteren? hvordan gjør jeg det og hvilke porter?

 

trenger utfyllende forklaringer...

 

webkonfigurasjon av adapteret nytter ikke...

 

hva gjør jeg nå????

adapteret lyser på power og port en og to...

 

jeg har bare netttilkobling i tre minutter av gangen før

tilkoblingen brytes..... :blush:

Lenke til kommentar

Caller-id problemet: Løsninger er BELLCORE (North Americ, China)!

 

Har også en sipura spa-2000 adapter som jeg bruker sammen med mitt amerikanske ip tlf nr. Denne fungerer utmerket på alt som er av telefoner her (har 5 stk - Telenor Etude 30 (fsk), Comsys maxima (DTMF), Comsys hotline (DTMF), Panasonic kx-tcd500 (DTMF/FSK+ andre?) og Tot-7791id (fra Thailand).

 

Adapteret står i caller id modus: BELLCORE (North America, China).

Sipuran har forøvrig også DTMF (Finland,Sweden), DTMF (Denmark), ETSI DTMF, ETSI DTMF with PR, ETSI DTMF after ring, ETSI FSK og ETSI FSK with PR (UK)

 

Sipuran ble levert til meg i Bellcore (North America, China) modus. Det var bare å "plug'n play". Da den virker på alle de forskjellige telefoner jeg har her, hvorfor da ikke få Micronet til å levere software med denne modusen? Det må da gå an å oppgradere software til å takle dette id problemet! Når Sipura får det til, må det da gå an å forlange det av Micronet! Har ikke hatt sipuran (fri-ikke Telio sipura) så veldig lenge, men har allerede fått tilbud om å last ned oppgraderinger til denne. IP24 kjøper jo tross alt såpass mange tusen adaptere. Tenk hvor mange telefoner de slipper fra fortvilte og sinte kunder vis-a-vis alt caller id "rotet".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hhTID5kl
hei tilkoblingsmarerittet fortsetter

 

Jeg er en av husmødrene som ikke skjønner bæret av dette. Trenger utfyllende forklaring på hvordan jeg skal ordne oppsettet......

 

Har koblet slik.....ADSl modem, thomson 510i til trådløs router Belkin, til adapter og videre til pc.....

 

skjønner ikke hvordan jeg åpner portene i belkin routeren hvis det er nødvendig da....

 

Har telenor ADSl, adapteret lyser på power og port en og to.......... Er det andre ting jeg må gjøre tro????

hyperterminal funker ikke.

 

look@lan gir meg bare ip til den ene pcn og til belkin routeren :love:

Dersom du ønsker å sikre QOS bør adapteret fra IP24 stå rett etter ADSL modemet fra Telenor. Så kobler du på ruter (Belkin) til adapteret fra Ip24.

PC kobler du som vanlig på ruteren (Belkin).

 

Det som kan skape problemer er Telenor sitt innloggingssytem PPoE. Jeg har satt opp mitt modem (TopCom) til å fullføre innlogging med PPoE i ADSL modemet slik at jeg slipper å tenke noe mer på det.

 

Dersom du ikke "finner" Ip adressen til IP24 adapteret via ruteren din, kan du koble din pc rett i adapteret fra IP24. Du kan så bruke Look at LAN for å finne adapteren.

 

Prøv dette først og se om du finner noe...

Lenke til kommentar
hei tilkoblingsmarerittet fortsetter

 

Jeg er en av husmødrene som ikke skjønner bæret av dette. Trenger utfyllende forklaring på hvordan jeg skal ordne oppsettet......

 

Har koblet slik.....ADSl modem, thomson 510i til trådløs router Belkin, til adapter og videre til pc.....

 

skjønner ikke hvordan jeg åpner portene i belkin routeren hvis det er nødvendig da....

 

Har telenor ADSl, adapteret lyser på power og port en og to.......... Er det andre ting jeg må gjøre  tro????

hyperterminal funker ikke.

 

look@lan gir meg bare ip til den ene pcn og til belkin routeren :love:

Dersom du ønsker å sikre QOS bør adapteret fra IP24 stå rett etter ADSL modemet fra Telenor. Så kobler du på ruter (Belkin) til adapteret fra Ip24.

PC kobler du som vanlig på ruteren (Belkin).

 

Det som kan skape problemer er Telenor sitt innloggingssytem PPoE. Jeg har satt opp mitt modem (TopCom) til å fullføre innlogging med PPoE i ADSL modemet slik at jeg slipper å tenke noe mer på det.

 

Dersom du ikke "finner" Ip adressen til IP24 adapteret via ruteren din, kan du koble din pc rett i adapteret fra IP24. Du kan så bruke Look at LAN for å finne adapteren.

 

Prøv dette først og se om du finner noe...

skjønner det med koblingen, men hva er qqos????+hehe, dessuten jeg har forsøkt en million ganger å koble tilmed kabelen, men look@lan finner ingen ip da heller.........

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hhTID5kl

QoS - Quality of Service skal i teorien sørge for at en viss mengde av ditt bredbånd blir gjort tilgjengelig for adapteret fra IP24 i ditt tilfelle.

På denne måten får IP telefon prioritet for annen trafikk i ditt nettverk.

 

Dersom du fortsatt ikke oppnår kontakt med adapteret, send det tilbake og be om et nytt. Det er tydelig at noe i så fall er galt...

Lenke til kommentar
hei tilkoblingsmarerittet fortsetter

 

Jeg er en av husmødrene som ikke skjønner bæret av dette. Trenger utfyllende forklaring på hvordan jeg skal ordne oppsettet......

 

Har koblet slik.....ADSl modem, thomson 510i til trådløs router Belkin, til adapter og videre til pc.....

 

skjønner ikke hvordan jeg åpner portene i belkin routeren hvis det er nødvendig da....

 

Har telenor ADSl, adapteret lyser på power og port en og to.......... Er det andre ting jeg må gjøre  tro????

hyperterminal funker ikke.

 

look@lan gir meg bare ip til den ene pcn og til belkin routeren :love:

Dersom du ønsker å sikre QOS bør adapteret fra IP24 stå rett etter ADSL modemet fra Telenor. Så kobler du på ruter (Belkin) til adapteret fra Ip24.

PC kobler du som vanlig på ruteren (Belkin).

 

Det som kan skape problemer er Telenor sitt innloggingssytem PPoE. Jeg har satt opp mitt modem (TopCom) til å fullføre innlogging med PPoE i ADSL modemet slik at jeg slipper å tenke noe mer på det.

 

Dersom du ikke "finner" Ip adressen til IP24 adapteret via ruteren din, kan du koble din pc rett i adapteret fra IP24. Du kan så bruke Look at LAN for å finne adapteren.

 

Prøv dette først og se om du finner noe...

skjønner det med koblingen, men hva er qqos????+hehe, dessuten jeg har forsøkt en million ganger å koble tilmed kabelen, men look@lan finner ingen ip da heller.........

Til Nettverk

 

Routeren SKAL kunne tildele ip24 adapteret en egen ip-adresse. Er ingen data ekspert selv og kjenner heller ikke Belkin routeren, så forhåpentligvis får du svar her på forumet fra noen andre brukere som har en slik router. Forøvrig er det riktig at Telenor bruker PPPoE, slik jeg har forstått. Svaret på hvorvidt du trenger å åpne noen porter eller ikke kan du kanskje få her: http://www.telio.no/cgi-bin/forum/search.cgi .

Dette er Telio's forum. Det er bare å skrive inn søkerord, f.eks Belkin eller/og PPPoE og justere hvor mange dager, uker eller måneder du ønsker at søke skal omfatte.

 

Lykke til!

Endret av j-lek
Lenke til kommentar

Iq på en gjennomsnitts norsk husmor.....

 

Vil med dette bare si at mine erfaringer med ip24 er udelt positive etter kontakt med kundesupport..... Geir fiksa saken...det lønner seg å ha kobla riktig strømkabel til adapteret...i forfjamselsen hadde jeg kobla strømmen til telefonen til adapteret........ :love: .vel må bare beklage, men så enkelt var det....nå funker alt helt fantastisk og telenor har mistet en kunde!!!!

Lenke til kommentar
Iq på en gjennomsnitts norsk husmor.....

 

Vil med dette bare si at mine erfaringer med ip24 er udelt positive etter kontakt med kundesupport..... Geir fiksa saken...det lønner seg å ha kobla riktig strømkabel til adapteret...i forfjamselsen hadde jeg kobla strømmen til telefonen til adapteret........ :love: .vel må bare beklage, men så enkelt var det....nå funker alt helt fantastisk og telenor har mistet en kunde!!!!

He he, kan tenke meg at support får mange morsome feil å hanske med. Ganske unikt at han greide å diagnosere feilen så bra.

 

Å lage en FAQ som skal dekke alle felt, er vel nærmest en umulighet..

Lenke til kommentar

Årsaken til at de som er datakyndige eventuelt får problemer med oppkoblingen er at de også har en klar formening om hvordan de vil ha sitt eget nettverk konfigurert. Dette kan nok sjefen i Telio fint lite om

 

for uvitende så er sikkerhets-tenking en uting...

Så dumme folk er som ønsker å blokke trafikk med en router / brannvegg.

Lenke til kommentar
Så dumme folk er som ønsker å blokke trafikk med en router / brannvegg.

Telio sin løsning er nokså bra i og håntere routere, har testet med mange forskjellige uten noe problem.

De som "kan data" kan som regel fint lite når det kommer til stykket, men troen på egene evner er ofte svært stor ;)

Lenke til kommentar

Hei,

 

Nå har det vært mange innlegg her, og kan virke som om dere har litt ymse erfaringer med IP24.

 

Kan vi få en liten oppsummering, for oss som nå vurderer å gå over til ip-telefoni???

 

* Dere som har hatt problemer - er de fikset, og funker det fint nå?

* Dere husmødre (om dere fortsatt er med oss) - er dere fornøyde? Funker det fint og stabilt nå?

* Mange her som har fått ting til å funke sånn med en gang???

 

--xx--

Lenke til kommentar

Så det er noen som er positive også :-) Det er jo bra!

 

Har dere koblet slik som tegningene på IP24-sidene viser, altså

 

linje inn

|

V

adsl modem

|

V

router/switch

|

V

ip24 adapter

 

 

Altså, la adsl modemet fra f eks Telenor ta seg av utdeling av ip-adresser, til ip24 adapteret osv? Måtte dere inn å endre på oppsett på ip24 adapteret? Åpne porter i adsl-modemet (noen har jo brannmur der) eller evt annen router?

 

--xx--

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...