Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP24 erfaringer poistive/negative?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ikke noe av det jeg kan lese meg frem til her som funker gitt......de som sitter på supporten der oppe kan tydligvis ikke heller svare på hvorfor jeg sitter med to adaptere som ikke fungerer........det ene gir meg tilgang på nett, det andre ikke, men ingen av dem er det mulig å koble seg opp mot hyperterminal på, så hvordan i huleste kan jeg konfigurere det da????

Jeg vil anbefale at du prøver å logge deg inn på adapteren via web- browseren din istedet for hyperterminal da konfigureringen er mye enklere i web browseren. Prøv å laste ned www.lookatlan.com og finn IP addr. til adapteren med dette programmet, så taster du det inn i addr. feltet på web- browseren. Da skal du kunne logge deg inn (brukernavn root, ikke noe passord)

Lenke til kommentar
ikke noe av det jeg kan lese meg frem til her som funker gitt......de som sitter på supporten der oppe kan tydligvis ikke heller svare på hvorfor jeg sitter med to adaptere som ikke fungerer........det ene gir meg tilgang på nett, det andre ikke, men ingen av dem er det mulig å koble seg opp mot hyperterminal på, så hvordan i huleste kan jeg konfigurere det da????

Jeg vil anbefale at du prøver å logge deg inn på adapteren via web- browseren din istedet for hyperterminal da konfigureringen er mye enklere i web browseren. Prøv å laste ned www.lookatlan.com og finn IP addr. til adapteren med dette programmet, så taster du det inn i addr. feltet på web- browseren. Da skal du kunne logge deg inn (brukernavn root, ikke noe passord)

kommer ikke inn via web heller gitt, hvis jeg hadde gjort det hadde det jo vært enkelt...look@lan finner ingen ip adresser!!!!! den gjorde det til å begynne med men nå kommer det ikke opp null eller niks......????

Lenke til kommentar
ikke noe av det jeg kan lese meg frem til her som funker gitt......de som sitter på supporten der oppe kan tydligvis ikke heller svare på hvorfor jeg sitter med to adaptere som ikke fungerer........det ene gir meg tilgang på nett, det andre ikke, men ingen av dem er det mulig å koble seg opp mot hyperterminal på, så hvordan i huleste kan jeg konfigurere det da????

Jeg vil anbefale at du prøver å logge deg inn på adapteren via web- browseren din istedet for hyperterminal da konfigureringen er mye enklere i web browseren. Prøv å laste ned www.lookatlan.com og finn IP addr. til adapteren med dette programmet, så taster du det inn i addr. feltet på web- browseren. Da skal du kunne logge deg inn (brukernavn root, ikke noe passord)

kommer ikke inn via web heller gitt, hvis jeg hadde gjort det hadde det jo vært enkelt...look@lan finner ingen ip adresser!!!!! den gjorde det til å begynne med men nå kommer det ikke opp null eller niks......????

Hvis du fant dem en gang kan du finne dem på nytt. Prøv å lag en ny profil i lookatlan og prøv deg litt frem.. de IP'ene som er dine er de det står Same LAN bak eller noe sånn.. det er en av de du trenger å finne, så skriver du den inn i web- browseren...... Bare å prøve seg litt frem, så finner du ut av det...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hhTID5kl

Kan du ikke beskrive hvordan du har satt opp nettverket ditt hjemme litt nærmere....

Det kan ofte være litt enklere å danne seg et bilde av situasjonen da...

Lenke til kommentar

Det virker for meg som om Ip24 nå fungerer ganske greit til mobiler og fasttelefoner. Noe som er veldig rart, er at det ikke er mulig å ringe mellom IP24 abonnenter??? I tillegg går det greit å ringe utlandet. Jeg har med suksess ringt til venner og familie i Sverige og Saudi Arabia, men hver gang jeg prøver å ringe Bahrain, får jeg den rare opptatt tonen igjen. Fungerer dette til noen land, og ikke andre? Merkelig....

 

Nei, konklusjonen er vel at noe virker, men det er ikke på langt nær det produktet IP24 lover enda. Vi får smøre oss med litt mer tålmodighet!

 

:whistle:

Lenke til kommentar
ikke noe av det jeg kan lese meg frem til her som funker gitt......de som sitter på supporten der oppe kan tydligvis ikke heller svare på hvorfor jeg sitter med to adaptere som ikke fungerer........det ene gir meg tilgang på nett, det andre ikke, men ingen av dem er det mulig å koble seg opp mot hyperterminal på, så hvordan i huleste kan jeg konfigurere det da????

Jeg vil anbefale at du prøver å logge deg inn på adapteren via web- browseren din istedet for hyperterminal da konfigureringen er mye enklere i web browseren. Prøv å laste ned www.lookatlan.com og finn IP addr. til adapteren med dette programmet, så taster du det inn i addr. feltet på web- browseren. Da skal du kunne logge deg inn (brukernavn root, ikke noe passord)

kommer ikke inn via web heller gitt, hvis jeg hadde gjort det hadde det jo vært enkelt...look@lan finner ingen ip adresser!!!!! den gjorde det til å begynne med men nå kommer det ikke opp null eller niks......????

Hvis du fant dem en gang kan du finne dem på nytt. Prøv å lag en ny profil i lookatlan og prøv deg litt frem.. de IP'ene som er dine er de det står Same LAN bak eller noe sånn.. det er en av de du trenger å finne, så skriver du den inn i web- browseren...... Bare å prøve seg litt frem, så finner du ut av det...

Hadde samme problemer som "nettverk"! Ble løst ved at den adapteren som det ikke var mulig å finne ip-adressa på ble tildelt en ip-adressa fra en router. Et familie medlem tok meg seg adapteret opp til seg og koblet det slik: modem-router-ip24 adapter-pc/telefon. Routeren tildelte da adapteret en ip-adresse. Denne kunne da brukes til å "åpne" adapteren og konfigurere denne slik at caller id virket (se tidligere artikkel fra j-lek). Obs! Jeg har Canal Digital. Han som skulle ha adapteret hadde Next gentel (krysset av for dette ved bestilling), og han som faktisk greide å "åpne" adapteret hjemme hos seg, hadde også Nextgentel. Jeg vet ikke hvor stor betydning det har at man har "rett" bredbåndsleverandør, men da jeg sener besøkte kompisen som skulle ha adapteret, og hjalp han med å lage nytt passord (måtte inn for å konfigurere igjen), var det ingen problemer med å finne ip-adressa med lookatlan.com.

Folk på support fortalte meg også mens problemet stod på, uten å være sikker, at hvilken bredbåndsleverandør man har og har oppgitt til ip24 også kan spille inn om du får "åpnet" adapteret eller ikke.

God natt og lykke til :thumbup: !

Lenke til kommentar

Fikk IP-telefon fra IP24 på lørdag - den var ikke noe særlig å skryte over. Funksjonaliteten var ikke noe særlig annet enn det en god analog telefon har, og brukbarhetsmessig var den helt på trynet i menyer osv. Det er heller ingen tilbakemelding på feil osv. i displayet, det viser bare "SIP phone" hele tiden. Lydkvaliteten var bra, men det var litt lav lyd fra mikrofonen på den. I går kveld stod den også og viste masse rare tegn i displayet, og jeg måtte ta strømmen fra den for å få den i gang igjen.

 

Alt i alt en skuffelse, og siden logging av tapte anrop osv. ikke fungerte, bestemte jeg meg for å bytte den i en adapter. De hyggelige menneskene (veldig, faktisk) hos IP24 skulle sende den i dag, så får vi se om det blir bedre.

 

Har fortsatt problemer med å få ringt inn fra fasttelefon, men det virker som tjenestene er rimelig stabile.

Endret av Andrev
Lenke til kommentar
Problemet til Nettverk er kansje at adapteren står på DHCP.

Når den ikke finner noen DHCP server så får den ingen adresse.

Løsningen er som andre sier å kople den til en Router eller server med DHCP.

Har iallfall kjempeproblemer med å finne ip adressen.......nå får jeg plutselig ikke modemet til telenor til å virke lenger heller. datamaskinen min finner ikke modemet lenger......dette er morro gitt..håper ip24 deler ut diplom for nettverksproffesoriat etter at jeg har fiksa dette....

Lenke til kommentar
oOJUBEL!

 

ny faq side på www.ip24.no

 

kom med tilbake meldinger på den da :) og jeg lover dere blir hørt!

 

 

:cool:

Ser de har satt opp "forslag" til å få QoS til å virke: Aktiver ajourned forwarding, og sett high...regner med de mener Assured Forwarding.

 

Lurer på om den stjeler båndbredde selv om jeg ikke bruker telefonen?

Lenke til kommentar

HAHAHA :!:

Dette må være årets største spøk. Ikke bare har de en masse problemer med produktet. Men, så lager de en FAQ, som man nesten må være IT utdannet for å forstå seg på! Vi her på forumet forstår nok det meste av det som blir skrevet, men jeg hadde faktisk problemer med å følge noe av det. For ikke å snakke om hvis moren min skulle forstå seg på det. Hun hadde sendt adapteren rett tilbake.

 

Good Luck IP24. Heldigvis vil ikke kundemassen bli så altfor stor på denne måten, så da kanskje dere endelig kan ta dere av de kundene dere allerede har!

 

:thumbup:

Endret av monkey77
Lenke til kommentar
HAHAHA :!:

Dette må være årets største spøk. Ikke bare har de en masse problemer med produktet. Men, så lager de en FAQ, som man nesten må være IT utdannet for å fprstå seg på! Vi her på forumet forstår nok det meste av det som blir skrevet, men jeg hadde faktisk problemer med å følge noe av det. For ikke å snakke om hvis moren min skulle forstå seg på det. Hun hadde sendt adapteren rett tilbake.

 

Good Luck IP24. Heldigvis vil ikke kundemassen bli så altfor stor på denne måten, så da kanskje dere endelig kan ta dere av de kundene dere allerede har!

 

:thumbup:

Jeg reagerer også på spesifisert faktura.... det står at det koster kr. 10,-

 

Da går jeg ut fra at dette er en engangsavgift, og ikke månedlig......!!??

Lenke til kommentar

Er vel ikke så mange husmødre som er i kunde segmentet til IP24?

 

Syns det er helt topp at de legger seg litt teknisk i FAQ, lei av å bla igjennom masse svada hos telenor.

 

Syns også det er veldig greit at løsningen er så åpen. Kundene kan selv endre oppsett og skreddersy løsninger selv. Dessverre blir det på denne måten mer pågang hos kundeservice, og mulighet til å gjøre feil.

Lenke til kommentar
HAHAHA  :!:

Dette må være årets største spøk. Ikke bare har de  en masse problemer med produktet. Men, så lager de en FAQ, som man nesten må være IT utdannet for å fprstå seg på! Vi her på forumet forstår nok det meste av det som blir skrevet, men jeg hadde faktisk problemer med å følge noe av det. For ikke å snakke om hvis moren min skulle forstå seg på det. Hun hadde sendt adapteren rett tilbake.

 

Good Luck  IP24. Heldigvis vil ikke kundemassen bli så altfor stor på denne måten, så da kanskje dere endelig kan ta dere av de kundene dere allerede har!

 

:thumbup:

Jeg reagerer også på spesifisert faktura.... det står at det koster kr. 10,-

 

Da går jeg ut fra at dette er en engangsavgift, og ikke månedlig......!!??

Jeg har ennå ikke mottatt noen faktura, men jeg er spent på hvordan den blir. Jeg tror nok 10kr. er en månedlig avgift. Slik er det i allefall hos de andre teleoperatørene. Man skulle tro at en IP telefon bedrift ville ha mulighetene for e-post faktura, med tanke på at deres satsningsområde er kunder med garantert internett tilgang ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...