Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP24 erfaringer poistive/negative?


Anbefalte innlegg

Nå er det jammen meg problemer med IP24 igjen ! :hmm:

Folk som ringer meg får bare durelyd, og jeg får bare opptattsignal når jeg ringer ut !

 

Noen andre med problemer i dag ?

Samme her, fungerer ikke hos meg heller nå... begynner å bli VEL mye nedetid nå........ hvis det skal fortsette slik vil jeg ikke si opp fast- tlf. slik som planlagt.

.... og nå funket det igjen plutselig... merkelig....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Argh kan noen gi meg ett raskt svar? X-lite softphone kan ringe ut men tar ikke imot. Ip24 softphone tar i mot men kan ikke ringe ut...Åpnet porter i router og skjønner ikke bæret, garantert noen innstillinger som jeg ikke har riktig men hva det vet jeg ikke...

 

Edit: får ringt ut fra ip24 softphone hvis jeg ringer ett ip24 nummer men ikke noen andre.

Endret av SweetD
Lenke til kommentar

Jøss, nå funker x-lite, da får det heller være med ip24softphone. Men jeg har ett spørsmål uansett, noen som vet hvorfor man bare skal bruke Zero abonnement for softphone? Testet for moro skyld med onetwentyfour abonnementet mitt og det funket helt fint. Lurer fælt på om jeg fortsatt ringer gratis??? Har forresten en ekstra iptelefon hvis noen trenger..Må jo ha noen kroner for den da...PM meg..

Lenke til kommentar
Det Micronet kaller QoS virker bare på utgående trafikk. Det er ikke mulig for routeren å reservere båndbredde for inngående trafikk eller downloads.

 

Klart du får Qos andre veien og.

Det gjøre enkelt og greit med å "forsinke" pakkene med en "slags" buffer av den trafikken som kommer inn. Da kommer sender til å se at mottaker ikke klarer å henge med så da vil den sende "tregere"..

Akkurat slikt en Packetshaper brukes f.eks...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hhTID5kl

QOS fungerer helt utmerket for min del. Har Telenor og har koblet IPT-Adapter rett etter ADSL modemet for å sikre QOS.

 

Selv om jeg kjører full opp/nedlastning kan jeg føre normale samtaler på ip telefon. Det eneste som merkes er litt skurring i starten ved belastning.

Lenke til kommentar
Det var ikke problematisk å koble opp og alt fungerer selv om jeg ikke har åpnet en eneste port i firewallen vår.

 

 

Dersom det er tilfelle. Tror jeg faktisk jeg ville ha ringt til ett konsulent firma for å få de til å sjekke firewallen som dåkke har...

Lenke til kommentar

IP24 - Erfaringer så langt:

Mottok 4 ports adapteren for 1-1/2 uke siden, men fikk først koplet den til forrige fredag. Jeg har NGT Bravo med Netopia 4542 router med kun 1 LAN port koplet til en D-Link 614+ trådløs router (med krysset LAN-kabel).

 

Heldigvis har jeg fulgt litt med på denne tråden og mener ellers å ha gode kjennskaper til TCP/IP og nettverk, så jeg hadde klare meninger om hvordan utstyret skulle koples opp.

Måtte kjøpe 2 nye patchekabler og koplet så IP24 Adapteren mellom D-Link og Netopia og alt virket på første forsøk. :D Bortsett fra at telefonen var veldig ustabil første helgen, men det hadde jo IP24 advart om på hjemmesiden sin. Fra mandag har alt fungert perfekt - lyden er bra - Caller ID fungerer (måtte riktignok først enable den i IP-24 adapterens web-grensesnitt.) og den har ellers vært veldig stabil.

 

Det som derimot ikke fungerer er IP24 kundeservice -

Adapteren kom uten noe som helst manual eller beskrivelse, og heller ingen nettverkskabler fulgte med - Prisen var høyere enn jeg var foreskrevet, men jeg har hverken klart å komme igjennom på telefon eller fått svar på e-post. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Kundeservice og deres sene respons på e-poster er helt vanvittig. Jeg e-post til IP24 teknisk support 26.09, og fikk aldri noen respons fra dem. Etter utallige telefoner greide jeg å få tag i en der som heter Geir. Han har gjort en helt utrolig jobb, mtp Teknisk support. Takket være Caller ID har jeg direktenummeret hans. Og etter å ha prøvd ordinære support nummeret mange nok ganger uten svar, ringer jeg ham, og får hjelp på direkten, eller at han ringer opp igjen. (Han holder alltid hva han lover).

Problemet jeg hadde når jeg sendte mail den 26 september ble løst på egenhÅnd, og ved hjelp av denne tråden. I går 16. 10 fikk jeg tilbakemelding på min tidligere omtalte e-post. 3 uker etter at problemet oppstod, og 2,5 uker etter at problemet var løst. På toppen av alt hadde ikke Teknisk noen løsning på problemet, men sa de jobbet med saken ?! :!:

 

IP24 TEKNISK SUPPORT !

SNAKKER DERE IKKE SAMMEN I DET HELE TATT ? :p

Endret av FallenA
Lenke til kommentar

Er det egentlig noen som har fått regninger fra IP24?

 

Vi bestilte abonnement uten utstyr og dette ble etablert for over to uker siden (det kom bare en bekreftelse pr. mail). Nå på torsdag ringte IP24 for at vi skulle bekfrefte bestillingen vår og var da ikke klar over at abonnementet vårt alt har vært aktivt i to uker.

Lenke til kommentar
sitter og lurer på hvem av telio og ip24 jeg skal velge.... får man med noe adapter i prisen på Ip24?

eller koster det ekstra? ser at det ikke står noe om det på siden dems...

men telio har det med i prisen så vidt jeg kan se...

 

 

 

 

takker for alle svar :):hmm:

Selv om det står en del negativt i denne tråden ang. IP24 er det også mye positivt. Jeg var blant de første kundene, og har opplevd en del "krøll" men ser at det jobbes hardt fra IP24's side og det har vært store forbedringer frem til i dag - og tror ikke det stopper her. Kundesupport kan fortsatt bli mye bedre - men dette tror jeg vil rette seg etter hvert.

 

Så hvis du er ute etter et rimelig abb (zero er vel faktisk det rimeligste på markedet hvis du ikke ringer altfor mye) og kan akseptere noen "startproblemer" kan jeg anbefale IP24 :-)

Lenke til kommentar
Ja, da var det noe rart igjen.

Nå er det problemer med å ringe fra IP24 til IP24 nummer. Det virker kun å ringe fra min mobil til IP24 med skiftende suksess. Den ene gangen la jeg på mobilen, men IP24 telefonen fortsatte å ringe helt til jeg tok den og la på igjen. Men det virker som om det går an å ringe fra IP24 til min mobil.

Hva er alt dette? Er det noe galt med serveren igjen, eller er det bare hjemme hos meg noe er feilinnstillt...

Noen andre som sliter med dette i dag?

:wallbash:
Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med folkene jeg snakker med, kanskje ikke alltid like lett å få tak i de, men de har nok masse å gjøre. Dog er det litt kjedelig at det hele virker ustabilt. Telefonen min har funket fint helt til nå, men idag sliter jeg med både å motta samtaler og med å ringe ut..... Og jeg aner jo ikke om problemet ligger her eller hos dem.... Håper nesten det ligger hos dem, hehe...

 

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar

Nå er jeg møkkalei av all ustabiliteten, og den totale mangelen på Support.

Ser ut som om serveren til IP24 bare virker litt innimellom.

Prøver hver dag å komme gjennom til kundeservice, men kommer aldri igjennom.

De gidder ikke engang å svare på e-post.

Jeg ser jo her på forumet at jeg ikke er den eneste med trøbbel.

Nå er det blitt slik at folk ikke lenger prøver "fasttelefonen", men heller ringer meg direkte på min mobil. Jeg kan heller ikke oppgi min IP24 telefon til andre, da den bare virker innimellom.

Jeg er klarover at IP24 Teknisk support, og andre ansatte der leser denne tråden, men ikke engang det ser ut til å hjelpe.

Siden dette heller ikke er et engangstilfelle, så nytter det lite å få support til å hjelpe personlig med oppsett osv, da det mest sansynlig er feil på deres eget utstyr.

Det minste de kunne gjort er å legge ut driftsmeldinger, slik at vi slipper å ringe i timesvis for å finne ut at det er deres utstyr det er noe i veien med, eller kanskje de ikke er klar over at det er feil hos dem, da ingen greier å komme gjennom på support ?! :mad:

Dette er uholdbart !

Det hjelper så absolutt ikke å være billigste teleleverandør, når de ikke greier å levere sine tjenester.

Nå er det slik at jeg vurderer å kansellere hele opplegget, og sende en advarsel til de som skriver om dette på nettet!!

Det hjelper så absolutt ikke å love gull og grønne skoger på telefonen, når løftene ikke overholdes.

Geir som har hjulpet med problemer tidligere har fri i dag, så jeg vil ikke rine til ham privat, men dersom ingen fra IP24 tar tak i dette snart, ser jeg ingen vei utenom.

Kanskje vi burde pubisere hjemmenummeret til daglig leder her på forumet, slik at vi kunne ringe direkte til ham ? (alle på forumet med problemer).

 

TILBAKEMELDING, IP24 ? :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...