ajhelle Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) momkey77: Har du forandret passordet hos IP24? Blinker Ready lampen? Endret 13. oktober 2004 av ajhelle Lenke til kommentar
terjes Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Vil bare fortelle at jeg er svært fornøyd med IP24 så langt. Bestilte abb. onsdag for en uke siden, og i dag kom pakken fra IP24. Har Nextgentel ADSL og koplet SP5001 boksen rett etter Netopia ruteren. Alt virket med en gang, både utgående og innkommende samtaler. Har foreløpig ikke telefon som kan vise nummer på innkommende samtaler, men utgående samtaler viser mitt riktige IP24 nummer. Lenke til kommentar
stara Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Husk at hvis en bytter passord på http://213.160.242.135:10087/src/Login.asp så må det nye passordet også settes inn i adapteret via webkonfigurasjonen. Min IP har hatt opptatt signal i kveld til jeg begynte å vri de små grå cellene litt :-) og forandret passord på adapter også. Lenke til kommentar
monkey77 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Hei igjen! Jeg takker for personlig respons fra ip24proff og for all annen respons her. Jeg skiftet passord etter å ha lest alle innleggene her, og trodde dette var noe man burde gjøre. Nå er alt tilbake til det normale. Det som skulle til var å skifte tilbake igjen. Nå blir det spennende å se om IP24 virker fremover. Produktet er jo, som nevnt ovenfor, veldig konkurransedyktig hvis det bare fungerer! Det gjenstår å se... (og høre og å komme igjennom på telefonen så klart Lenke til kommentar
stemoe Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Hei! Jeg har ikke bredbånd selv, men jeg hjalp søstra mi med tilknytning mot IP24. Hun har UPC som bredbåndsleverandør, og bruker Chello Classic. (Hos UPC kundeservice sa de at vi ikke kunne kjøre IP-telefoni på Classic, men det viste seg etter nærmere granskning at var feil ) Hun kjøpte router samtidig som hun skulle sette opp IP-telefoni-adapteren. Først glemte vi at bredbåndsmodemet måtte startes på nytt etter å ha koblet til den nye routeren, men når det var gjort fungerte nesten alt helt fint. Det som ikke fungerte var nummervisning på hennes telefon. Det var forøvrig veldig enkelt å gjøre som beskrevet på IP24 sin FAQ; å logge inn på adapteret som root, deretter gå inn på System Configuration, for så å velge FSK nummervisning. (Ikke DTMF) Jeg forstår ikke hvorfor dette ikke var forhåndsprogrammert, men uansett virker det helt fint nå. Det tok en knapp uke fra hun bestilte abbonnementet til hun fikk adapteret. Dette var i starten av oktober 2004. Jeg er imponert over kvaliteten, men tre ganger har jeg ikke kommet gjennom når jeg forsøker å ringe til telefonen. Én av gangene skyldtes det at niesa mi hadde dradd ut ledningen mellom routeren og adapteret , men de to andre gangene tror jeg det skyldtes IP24. Trass i to nedeperioder er jeg totalt sett veldig fornøyd, og jeg kommer til å bestille IP24 når jeg får opp bredbånd hos meg selv. Litt startproblemer hører med, og jeg har stor tro på at det blir færre problemer etter hvert. Både Zero og OneTwentyFour er gode produkter. (...men de koster hhv kr 15 og kr 139 per måned . Pussig navngivning...) Fifty derimot, er billigere enn konkurrentene, men aldri billigst av de tre. Et siste tips: Endre gjerne passordet på root-brukeren i adapteret. Men hvis du endrer passordet som adapteret bruker for å koble seg på IP24 sin server er det viktig at du også endrer passordet tilsvarende hos IP24!!!!! (Bruker ID er telefonnummeret) Ellers vil ikke telefonen virke. Lykke til! mvh Steinar Moen Endret 14. oktober 2004 av stemoe Lenke til kommentar
toresuul Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Vurderer IP-telefoni selv og følger derfor med i debatten om de ulike leverandørene. Dere kan jo selv lese av lokalavisen skriver idag (om IP24): Artikkel fra Trønder-Avisa Lenke til kommentar
ajhelle Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Noen som har portert et Telenor nummer til IP24? Hvor lang tid tar det? Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Noen som har erfaringer med IP24 med softphone og NextGenTel? Får ringt ut og inn både til/med fast-telefon, mobiltelefon og annen IP-telefon, men det er ingen lyd som kommer gjennom, hverken den ene eller andre veien. Nummervisning fungerer perfekt. Har prøvd både programvaren som fulgte med og X-lite, men samme resultat der også. Har åpnet alle portene i routeren som er beskrevet i Help i softphone. Headsettet mitt fungerer som det skal BTW. (hvis noen trodde det var av/defekt) IP24-support visste heller ikke... de skulle "komme tilbake til meg med svar"... Lenke til kommentar
Torro Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Noen som har direkte link til Softphone'n fra IP24?, // Gratis Softphone Fyll ut skjemaet under for å tegne Zero-abonnement med IP24. Du kan laste ned Softphone rett etter registreringen. Tenkte jeg skulle slippe å måtte registrere meg pånytt. Edit: fant den selv gitt. http://ip24.no/softphone/IP24-248c.zip (så slipper de kanskje noen hundre færre e-post spm. ang dette ) Prøvd programmet litt, og det ser ut til å fungere greit. Er temmelig enkelt program, men har mulighet til å bli bra. Får den ikke til å sync'e med norsk Outlook 2003. CallerID med navn virker ikke på innkommende samtaler, får bare sip:[email protected], navnet som var lagret burde jo komme fram, og gjerne et bilde. Ulik ringetone, mulighet for å ignorere enkelte nr, SMS hadde vært kjekt (skal være mulig sies det), hadde også vært greit å kunne bruke flere codecs enn gsm. Får håpe SJlabs som setter sammen programmet har like store ambisjoner Noen som har testa programmet som skal kunne brukes på en PDA? (http://www.sjlabs.com/sjp.html) Endret 15. oktober 2004 av Torro Lenke til kommentar
stara Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Testet Softphone her på jobb ( uten mic. og høytaler :-) ser ut som den virker. Ringte fra adresseboka mi i Outlook 2002 gikk greit det. Er det meningen at en skal kunne bruke softphone sammen med IP adapteret, eller virker kun en ting av gangen. Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Testet Softphone her på jobb ( uten mic. og høytaler :-) ser ut som den virker. Ringte fra adresseboka mi i Outlook 2002 gikk greit det.Er det meningen at en skal kunne bruke softphone sammen med IP adapteret, eller virker kun en ting av gangen. Det er vel bare å prøve med 2 stk softphone på hver sin pc. Jeg vil tro det har samme effekt. Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Både Zero og OneTwentyFour er gode produkter. (...men de koster hhv kr 15 og kr 139 per måned . Pussig navngivning...) Dette kommer vel av fakturaavgiften som er kr 15,-... Lenke til kommentar
stara Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Ringte hjem til de hjemme på IP telefonen fra mobilen og da vistes det innkommende nummer i Softphone her på jobb også, så det ser ut til at begge kan være aktive. :-) Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Prøver softphone, men får beskjed om at "Number not available". Dette er uansett hvem jeg ringer til. Noen forslag ? Lenke til kommentar
ajhelle Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Fra support angående 2 telefoner på samme nummer: Det er ikke å anbefale at 2 telefoner er koblet til samme nummer. Begge enheter vil nemlig ringe til begge er besvart! Lenke til kommentar
monkey77 Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Jeg har to telefoner koblet til en splitter som igjen er koblet til det ene uttaket på adapteren. Dette fungerer helt fint, og det slutter å ringe når jeg svarer den ene. Så dette fungerer tydeligvis for noen. Lenke til kommentar
te_jarnbjo Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Fra support angående 2 telefoner på samme nummer: Det er ikke å anbefale at 2 telefoner er koblet til samme nummer. Begge enheter vil nemlig ringe til begge er besvart! Det utsagnet stemmer i hvert fall ikke for min del. Hvis jeg kobler til to klienter (det spiller ingen rolle om det er adapter, IP-telefon eller softphone) så kan jeg ringe ut fra begge, men når noen ringer til meg er det bare én av klientene som "får tak" i samtalen. De andre ringer bare en gang og dropper så samtalen. Tor-Einar Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Nå er det jammen meg problemer med IP24 igjen ! Folk som ringer meg får bare durelyd, og jeg får bare opptattsignal når jeg ringer ut ! Noen andre med problemer i dag ? Lenke til kommentar
Frode 222 Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hei, prøv på nytt, mulig din ISP er ustabil, det var det for meg. Det fungere helt perfekt, har du aktivert caller ID så fungere dette. Lenke til kommentar
Janaa Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Nå er det jammen meg problemer med IP24 igjen ! Folk som ringer meg får bare durelyd, og jeg får bare opptattsignal når jeg ringer ut ! Noen andre med problemer i dag ? Samme her, fungerer ikke hos meg heller nå... begynner å bli VEL mye nedetid nå........ hvis det skal fortsette slik vil jeg ikke si opp fast- tlf. slik som planlagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå