laoman Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg har fått det til å virke med X-Lite (OS X, men Windowsversjonen er temmelig lik, tror jeg), bak NAT (Nextgentel). Trickset for å få til å motta samtaler bak NAT er å sette "Send internal IP" til "Always" i SIP Proxy-oppsettet. Takker for megabra oppskrift. X-tens softphone mottar nå samtaler fra IP24's nett. Problemet er at den legger på etter ett ring. Noen tips? Lenke til kommentar
te_jarnbjo Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Takker for megabra oppskrift. X-tens softphone mottar nå samtaler fra IP24's nett. Problemet er at den legger på etter ett ring. Noen tips? Har du flere klienter kjørende? F.eks X-ten i tillegg til adapter eller annen IP-telefon? Det virker som om serveren til IP24 bare støtter én klient. I hvert fall har jeg med flere klienter samme problemet, at én av dem bare ringer én gang. Lenke til kommentar
ajhelle Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Er det noen av dere som har prøvd å kople en Asterisk PBX opp mot IP24? Jeg har prøvd, og får til å ringe ut av og til. Men inn fungerer det ikke. ajh Lenke til kommentar
laoman Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Har du flere klienter kjørende? F.eks X-ten i tillegg til adapter eller annen IP-telefon? Det virker som om serveren til IP24 bare støtter én klient. I hvert fall har jeg med flere klienter samme problemet, at én av dem bare ringer én gang. Ja det stemmer at jeg kjører både adapter og x-ten samtidg når dette skjer. Har forøvrig motsatt problem når jeg benytter IP24's SJphone. Da ringer telefonen kun en gang. Når jeg kobler adapteret fra så går det forøvrig ikke ann å ringe inn men man ender opp i en ny "summetone". Lenke til kommentar
stara Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Noen som vet om det er noe fornuftig man kan bruke påloggingen til, utenom å sjekke om konto er aktiv ? http://213.160.242.135:10087/src/Login.asp Lenke til kommentar
te_jarnbjo Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Noen som vet om det er noe fornuftig man kan bruke påloggingen til, utenom å sjekke om konto er aktiv ? I tillegg til at du bør forandre passord til noe ikke enhver kan gjette og bruke til å ringe på dine kostnader, er det vel ikke noe i veien for at du helt enkelt leser hva som står på web-siden: - du kan konfigurere viderekoblinger - sette opp en liste med regler for hvem som skal kunne ringe til deg - sette opp en liste med regler for hvem du skal kunne ringe til Tor-Einar Lenke til kommentar
ajhelle Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Er serveren nede igjen? Kan ikkje ringe hjem, bare amerikansk summetone... Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Er serveren nede igjen?Kan ikkje ringe hjem, bare amerikansk summetone... Samme her Lenke til kommentar
j-lek Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Ip24 telefonen "død" igjen?....samme her og + 2 andre ip24ere som jeg har prøvd å ringe fra min Telenor fasttelefon. Tror kanskje jeg drøyer det et par måneder før jeg sier opp fastlinja mi. Lenke til kommentar
espenf Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg kan ringe fra IP24 telefonen til mobiltelefonen min. Når jeg ringer fra mobil til IP24, får jeg bare en summetone. Om jeg da på mobilen slår et nytt nummer uten å legge på, får jeg beskjed om at nummeret jeg har slått ikke ble gjenkjent. Merkelig! Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Snodig. Kan dette tolkes som at dersom nummeret hadde blitt gjennkjent, så kunne den som ringte til deg ringe videre på din regning?? Det er jo en gunstig ordning..... Lenke til kommentar
espenf Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Ikke spesielt gunstig for meg om det hadde fungert. Har testet å ringe flere ulike nummer etter at jeg får ny summetone på mobilen. Får hele tiden melding om at nummeret ikke blir gjenkjent. Det er jo vel og bra isolert sett, men jeg er jo ikke fornøyd med at det ikke er mulig å ringe inn til mitt IP24 nummer. Lenke til kommentar
j-lek Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) ET VELDIG GODT RÅD TIL ALLE SOM HAR, OG SOM TENKER Å FÅ IP24 SP5001 ADAPTER (og kanskje de andre adapterne og), ER Å SKIFTE PASSORD UMIDDELBART(står som ref.nr på postpakken dere mottok)! Dette gjør du ved å følge punkt 1 og 2 1. GÅ inn på http://213.160.242.135:10087/src/Login.asp. Skriv tlf nr som brukernavn og passordet (ref.nr). På neste side ser dere passordet som ***** (hel masse stjerner). Skift dette til en kombinasjon av store og små bokstaver + tall. Husk å skrive ned passordet ditt, og sørg for at du skriver 100% riktig på tastaturet det som du ønsker å skrive. Dette er viktig da dette "vinduet" ikke har et felt for å bekrefte passordet. Dvs å skrive det igjen slik at maskina kan finne ut at du faktisk skrev samme passord på begge feltene, slik som du ønsker å gjøre. 2. Du må også skifte passord en annen plass. Etter å ha skrevet inn ip-adressa di på http://din-egen-ip-adresse (ip-adressa finner du ved å se i andre innlegg fra meg (j-lek) i dette forum), skriver du "root" i feltet for bruker og ingenting (hold linja tom) for passord. Du kommer nå inn på hoved konfigurasjons siden. Så går du inn på menyen "Sip Information" på venstre side. Under tlf nummeret ditt står det et passordfelt. Her igjen står det like mange stjerner som under punkt 1. Dvs samme passord som i punkt 1. Denne skifter du nå til ditt NYE passord (100% samme som ditt nye passord under punkt 1). Husk igjen å være pinlig nøyaktig hvordan du skriver store/små bokstaver + tall. Om du ikke gjør det vil telefonen ikke virke. Trykk så "ok" nederst på skjermbilde. Etter dette trykker du "Commit data" (venstre nederst på menyen"). Trykk så "Commit data" øverst i midten på skjermen. Du skal da få et nytt vindu som sier at "Commit to flash ok". Etter dette trykker du "reboot system" (nederst til venstre). Etter dette igjen trykker du på "reboot". Det kan ta mere enn de 40sekunder som er angitt. Se blåe feltet nederst på verktøylinja for å se om den laster. Går det mye lenger tid enn 40 s, er det bare å trykke "reboot" (øverst i midten) igjen og så gå ut av vinduet (x øverst til høyre). Lykke til! Endret 14. oktober 2004 av j-lek Lenke til kommentar
gumyhren Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Nå har de trøbbel med innkommende samtaler. Innringeren får bare summetone når IP-telefonen ringes. De skulle ordne det snart, men valgte å ikke legge ut info på ip24.no. Fantastisk! Lenke til kommentar
ajhelle Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Nå virker det igjen. Men de har fortsatt problemer med CallerID. Jeg har viderekoplet det ene nummeret mitt til mobiltelefonen. Når mobiltelefonen ringer så kommer det berømte nummeret 21985000!!! Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Finnes det noen måter å få ut logger over samtaler etc.? Lenke til kommentar
j-lek Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Med 5600 kunder og 24000 treff i døgnet på ip24's webside (ifølge digi.no), ser jeg ikke bort ifra at det kan lønne seg for de å ansett en informasjonsmedarbeider. Med all den tid deres supportfolk bruker på å svare på akkurat de samme spørsmål om hvorfor serveren er ned, kunne kanskje dette være en god ide? Om denne informasjonsmedarbeideren øyeblikklig kunne oppjustere websiden med informasjon når serveren er nede, hadde det vært en god ide. F.eks: "serveren vår er nede fra kl __.__ og inntil videre" og "servereren vår er oppe igjen (fra kl __.__). Kanskje også sende en epost eventuelt også en sms til alle kunder som blir berørt. Det skader vel ikke å kommme med noen gode råd? Er ikke helt avhengig av min Telenor fasttelefon, men kommer ikke til å si den opp før systemet deres er mer pålitelig. Lenke til kommentar
j-lek Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 For 5 min siden fikk jeg oppringning på mobilen min via mitt ip24 nummer. Dette nå når ip24 serveren er nede. Uten å vite det fikk den bekjenningen min snakke med meg på min mobil selv om han ringte ip24 nummeret. I går gikk jeg nemlig inn på menyen (http://213.160.242.135:10087/src/Login.asp) og krysset av for "Unavailable Forward" og skrev opp mitt mobilnummer. Dette er en grei løsning om man venter samtaler og serveren til ip24 "tilfeldigvis" er nede. Det at det fungerer er vel imidlertidig en sannhet med modifikasjoner. Da jeg hadde krysset av for "Unavailable Forward", ringte jeg fra min Telenor fasttelefon til mitt ip24 nummer. Selv om jeg viste at ip24 serveren da også var nede, fikk jeg ikke noe annet enn en lang aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa lyd i røret. Om man kommer gjennom eller ikke kommer vel an på i hvilken grad serveren er nede. Er den nede kommer man igjennom, men er den nede-nede, kommer man ikke gjennom. Lenke til kommentar
lasseruud Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg har ikke lest innlegg i denne tråden de siste 4-5 dagene, men brorparten av de første svarene i denne tråden var nesten utelukkende negative. Tenkte derfor å ta min historie; Etter å ha lest på diverse fora på nettet, skjønte jeg at IP24 har/hadde en del barnesykdommer med dårlig support, vanskelig oppkobling, etc, men bestemte meg allikevel for å bestille IP-telefoni fra IP24 siden dette passer best til mitt ringemønster. Jeg bestemte meg for å bestille på onsdag kveld i forrige uke, men hadde noen spørsmål, så jeg ringte IP24 ca. klokken 19:45. Etter 2-3 ring fikk jeg kontakt med noen hos IP24 og fikk svar på spørsmålene mine. Jeg regnet med å vente en god stund på IP-adapteret etter alt jeg har lest, men "allerede" i dag (1 uke etter at jeg bestilte) er IP-adapteret her. Jeg koblet det til nettverket på jobben (som er bak NAT), ventet ca 20 sekunder og da var alt oppe. Både samtaler inn og ut fungerer fint. Nå har vi en 2mbit sdsl linje her, men det er ikke poenget mitt. Det var ikke problematisk å koble opp og alt fungerer selv om jeg ikke har åpnet en eneste port i firewallen vår. Det er godt mulig det er vanskeligheter med andre typer firewalls/routers, men vi kjører noe som jeg ser på som en "normal" flerbrukerløsning: 1 offisiell IP på firewallen og alle klientene på innsiden bak NAT. Nå har jeg kun testet i ca 30 minutter, men så langt er dette en veldig positiv opplevelse av IP24. Lenke til kommentar
monkey77 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 IP 24 Fungerer altså nok engang IKKE! Nå er det ikke mulig å ringe inn hos meg og når jeg ringer ut, får jeg bare et opptatt signal. Forstår ikke at det er noen som får telefonen til å funke helt fint akkurat nå. I går virket jo opplegget så og si perfekt, og jeg har ikke forandret på noen andre instillinger, utenom å forandre passordet i log in (der brukernavn er root) og forandre passord på den andre login skjermen. (der brukernavnet er telefonnummeret mitt) Når kommer IP24 i orden? Har de tatt på seg altfor mange kunder, eller er det rett og slett et altfor ustabilt produkt de leverer. Jeg syntes endel av oss kunder skal kreve å få slettet fakturaer for denne perioden, da ihvertfall jeg har brukt mesteparten av ringetiden på å prøve å fikse abonnementet mitt..... Begynner allerede nå å bli drittlei IP24 faktisk, og det er jo veldig synd, med tanke på at de i teorien skulle levere et meget konkurransedyktig produkt. Hvis det fortsetter slik, er ihvertfall ikke jeg IP24 kunde særlig mye lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå