petzno Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg har tidligere denne uke returnert adapteren min til IP24. Blir spennende å se når pengene kommer på kontoen... Lenke til kommentar
Torro Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Fikk mail av TeleVoIP i dag. De har begynd å distribuere Xten X-Pro som softphone. Regner med at IP24 kommer til å bruke samme programvare. Liten Guide: http://www.televoip.no/page/iptelefoni/dok...nstallasjon.pdf Enkel og grei forklaring på X-pro. X-Lite er nesten identisk, så bruksanvisningen vil fungere like bra der. Her er de innstillinger som må settes inn for å få softphone til å virke: Lenke til kommentar
ajhelle Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Jeg greier å ringe ut (etter at jeg fikk aktivert abonementet), men det går ikke i ringe inn. Når jeg ringer til mitt ip24 nummer (fra mobilen eller annen fasttelefon) får bare en amerikansk summetone i ca 8 sekunder for så å få opptatt. Er dette en feil hos IP24, eller er dette en feil i oppsettet mitt? Taknemlig for svar... Lenke til kommentar
Janaa Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Jeg greier å ringe ut (etter at jeg fikk aktivert abonementet), men det går ikke i ringe inn.Når jeg ringer til mitt ip24 nummer (fra mobilen eller annen fasttelefon) får bare en amerikansk summetone i ca 8 sekunder for så å få opptatt. Er dette en feil hos IP24, eller er dette en feil i oppsettet mitt? Taknemlig for svar... Feilen kan ligge begge steder, ettersom tjenesten til IP24 er ustabil tom mandag... derfor er det vanskelig å vite hvor problemet er. Hos meg har det fungert fint inntil torsdag / fredag, men nå fungerer ingenting lenger. Så tror det er like greit å vente til over helga før man prøver å finne ut av det. Forventer av IP24 at dette ikke gjentar seg flere ganger..... Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Bestillte adapter fra IP24 den 30.9, og fikk det i dag den 9.10. Helt akseptabel leveringstid synest jeg. Når jeg koblet det opp, så fikk jeg bare optattsignal. Ringte til IP24 (fikk svar etter noen forsøk) og de sa at det enten kunne være serveren deres som var nede, eller at abbonementet ikke var aktivert. De skulle sjekke aktiveringen. Jeg har prøvd å logge meg på http://213.160.242.135:10087/src/Login.asp med tlfnr som brukernavn og referansenummer som passord og får følgende beskjed:Account not exist! Dersom dette er rette plassen å logge seg på og sjekke konto, regner jeg med at den ikke er aktivert. Det er greit at serveren deres er nede (bare den holder seg gående for alltid etterpå), men abbonementet burde de jo ha aktivert samtidig som de sendte ut utstyret! Hvordan skal tel-lampene foran på modemet lyse forresten? Nå blinker det bare i den i midten (ready), de over og under lyser ikke. Lenke til kommentar
Phonixx Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Det øverste (Status) skal lyse fast, det midterste (Ready) skal blinke sakte og det nederste (Tel) skal lyse når linja er i bruk. Serveren er oppe nå, jeg logga meg akkurat inn så hvis vi alle er på samme server så er det vel mest sannsynlig at ditt abb ikke er aktivert Mvh Endret 9. oktober 2004 av Phonixx Lenke til kommentar
ajhelle Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Er det noen som har fått tredjepartsutstyr til å fungere mot ip24. Det står følgende på siden til ip24: "Kunden kan også velge eget utstyr som supporterer SIP protokollen" Jeg har prøvd Asterisk PBX og Zyxel w2000 uten å fått det til å fungere. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Er det noen som har fått tredjepartsutstyr til å fungere mot ip24.Det står følgende på siden til ip24: "Kunden kan også velge eget utstyr som supporterer SIP protokollen" Jeg har prøvd Asterisk PBX og Zyxel w2000 uten å fått det til å fungere. Prøv igjen på tirsdag, skal ha flaks om du får noe som helst til å virke før. Den fungerer utmerket med softphone, så teoretisk skal den virke med andre hardware løsninger også. Brukernavn, passord og proxy adresse må settes inn. Lenke til kommentar
te_jarnbjo Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Er det noen som har fått tredjepartsutstyr til å fungere mot ip24. Ja, jeg bruker en snom 190 IP-telefon og X-lite virker også. Tor-Einar Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Nå har IP24 aktivert abbonementet mitt, og jeg har fått summetone i telefonen! Utgående samtaler går greit, men når jeg prøver å ringe inn får jeg bare en falsk lang pipetone før det bryter med optattsignal. Dette gjelder for oppkall både fra mobil og fasttelefon. Er det noen som kan gi meg noen tips om hva jeg må gjøre for å kunne motta inngående samtaler, eller må jeg gi meg i kast med kundesupport? Jeg har ADSL fra Tiscali med Speedtouch modem (som jeg hittil ikke har klart å logge meg inn på). Lenke til kommentar
JornG Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Jeg har også samme problemet som Scandim. Har vært så heldig å greit å få ringt ut noen ganger. Men ved forsøk på å ringe inn så får jeg bare en merkelig summetone. I tillegg så er linja bare tidvis oppe. Av en eller annen grunn så kobler den seg ned med jevne mellomrom. Jeg har lest samtlige innlegg i dette forumet og forsøkt å gjøre det som enkelte har forklart uten at dette har bedret saken noe. Jeg har en Cisco 677 kombi router/modem, samt at jeg har en trådløs D-Link 624 router. Har forsøkt adapteren både foran og etter D-linken, uten at det gjør noen forskjell..... Har også forwardet porter i Ciscoen til den store gullmedaljen. Jeg er innstilt på å betale dusør til den som måtte greie å finne løsningen på dette :-) En sak som er sikker er at det er ikke support på IP 24......ringte de på fredag før jeg i det hele tatt hadde forbindelse, og da sa de at jeg fikk returnere adapteret fordi det var defekt!! Hallo, det hadde jeg ingen tro på og jaggu har jeg da rett i det. Har jo i det minste fått ringt ut etter at jeg snakket med de og forsøkte å knote litt videre på egnehånd. Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Vent, å se om det virker som det skal i morgen ! IP24 oppdaterer server og software. Alt er ustabilt til og med i dag ! Lenke til kommentar
te_jarnbjo Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Utgående samtaler går greit, men når jeg prøver å ringe inn får jeg bare en falsk lang pipetone før det bryter med optattsignal. Dette gjelder for oppkall både fra mobil og fasttelefon. Det virker som om dette skyldes arbeid på serveren. Det gikk fint å ringe inn til meg fram til onsdag eller torsdag forrige uke, men etter det har jeg hatt samme problemet som du. Lenke til kommentar
espenf Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Vent, å se om det virker som det skal i morgen !IP24 oppdaterer server og software. Alt er ustabilt til og med i dag ! Er de ferdige med oppdateringen nå? Driftsmeldingen er i alle fall fjernet fra nettsiden deres. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Kan se ut til at serveren er OK nå. Caller ID ser ut til å virke også. Gratulerer Lenke til kommentar
Janaa Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Kan se ut til at serveren er OK nå. Caller ID ser ut til å virke også. Gratulerer Hos meg funker det å ringe inn / ut, men Call ID fungerer fortsatt ikke for min del. Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) (Torro @ 11/10/2004 : 14:29) Kan se ut til at serveren er OK nå. Caller ID ser ut til å virke også. Gratulerer Hos meg var det tidligere i dag bare mulig å ringe til meg, og ikke ut. Nå ser det ut som om alt er i orden. Til og med Caller ID fungerer. La oss bare håpe at dette blir mer stabilt, enn det var ! Endret 11. oktober 2004 av FallenA Lenke til kommentar
j-lek Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Ser at serveren virker igjen. Nummervisningen virker greit til/fra norske nummer, men virker ikke til/fra utenlandske nummer. Ble ringt opp fra New York nå isted, men da kommer 21985000 nummeret frem i displayet. Jeg ringte tilbake og fikk beskjed via email at nummeret var utenfor dekningsfeltet. Ringte til samme nummeret fra Telenor fasttelefon, men da kom det norske nummeret frem i displayet. Lenke til kommentar
j-lek Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Om det er noen som har bruk for å komme seg inn på hyperterminal så er dette rådet jeg fikk fra ip24 folkene: Hyperterminal Start hyperterminal og gi forbindelsen et passé navn og evt icon og trykk OK Velg porten COM1 og trykk OK Følgende verdier settes inn: Bits pr sek. – 9600 Data bits – 8 Parity – None Stop bit – 1 Flow control – none Trykk BRUK og OK Skriv inn ”root” – blir du spurt om passord trykker du ENTER Skriv ”ifaddr –print” Får du opp en ip-adresse nå så limer du den i Internet Explorer. Funker ikke dette kan du skrive ”ifaddr –dhcp” først og så ”ifaddr –print” Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (Torro @ 11/10/2004 : 14:29) Kan se ut til at serveren er OK nå. Caller ID ser ut til å virke også. Gratulerer Hos meg var det tidligere i dag bare mulig å ringe til meg, og ikke ut. Nå ser det ut som om alt er i orden. Til og med Caller ID fungerer. La oss bare håpe at dette blir mer stabilt, enn det var ! Det fungerer helt utmerket her også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå